Adviseur Crisismanagement | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2020-0658
Startdatum:
14-12-2020
Verwachte einddatum:
31-05-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
1 Dec 2020 12:00 PM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor Logius op zoek naar een Adviseur Crisismanagement op basis van 36 uur per week.

Opdrachtbeschrijving:
Wat ga je doen?
Als Adviseur Crisismanagement bereid je in de koude fase samen met het team volgens de SAFe werkwijze alle werkzaamheden voor zodat in de warme fase het virtuele team van stand-by en calamiteitenmanagers de regie op de afhandeling van P1-incidenten en calamiteiten kan voeren. Deze werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Het opstellen, prioriteren en onderhouden van de product en sprint backlog, bestaande uit jaaractiviteiten, continuïteit features en stakeholder features;
  • Het faciliteren van de evaluatie van afgehandelde incidenten, calamiteiten en crises;
  • Het voorbereiden en verzorgen van opleidingen, trainingen en oefeningen (OTO)voor de calamiteitenorganisatie;
  • Het standaardiseren van de aanpak van incidenten, calamiteiten en crises;
  • Het uitwerken van uitvoeringsscenario’s rondom risico’s en calamiteiten;
  • Je bereidt de organisatie voor op operationeel en tactisch crisismanagement;
  • Je bent liaison tussen interne stakeholders, teams en afdelingenJe vertaalt risicomanagement-beleid door naar crisismanagement;
  • Je inventariseert en identificeert risico’s proactief en bepaalt de impact op crisismanagement en de Logius calamiteitenorganisatie in het bijzonder; –
  • Je verbetert continu de crisiscommunicatie van Logius in samenwerking met de directie Strategie & Regie en borgt deze;
  • In zowel de koude fase als de warme fase geef je gevraagd en ongevraagd advies aan de (calamiteiten)organisatie. Je stelt een strategie voor crisismanagement op en geeft hier uitvoering aan;
  • Je houdt relevante vakkennis bij;
  • Je volgt relevante ontwikkelingen en vertaalt deze door naar de calamiteitenorganisatie;
  • Je creëert interne bewustwording rondom crisismanagement en crisisbeheersing;
  • Je verkent de omgeving van Logius (zoals UWV, Belastingdienst, Rijkswaterstaat, burger en bedrijven);
  • Je bent het aanspreekpunt in de koude fase voor externe stakeholders op het gebied van crisismanagement. Indien nodig kun je collega’s binnen Team Crisismanagement vervangen.

Achtergrond Opdracht:
Adviseur Crisismanagement Als Adviseur Crisismanagement bouw je aan de weerbaarheid van de Logius dienstverlening. Dit doe je door proactief invulling te geven aan de uitvoering van crisismanagement, vanuit Team Crisismanagement, onderdeel van de afdeling Veiligheid. Samen met belangrijke (interne en externe) stakeholders werk je aan een doordachte strategie en implementeer je binnen Logius het incident- en calamiteitenproces voor crisisbeheersing. De afdeling Veiligheid levert toekomstbestendige en robuuste oplossingen voor de veiligheid van (de dienstverlening van) Logius, waar het gaat om informatieveiligheid, risicobeheersing, calamiteiten en fraude- en cyberincidenten. De afdeling speelt als kaderstellend, adviserend en controlerend bedrijfsonderdeel een centrale rol in de mitigatie van dreigingen op basis van drie doelstellingen, namelijk: – Integrale veiligheid van de Logius dienstverlening; – Proactief inspelen op ontwikkelingen op het gebied van cybersecurity; – Efficiënt benutten en delen van kennis over cybersecurity. Team Crisismanagement is verantwoordelijk voor het organiseren en borgen van 24×7 uur incident- en crisismanagement die bestaat uit een zo vroegtijdig mogelijke waarneming, alarmering en aanpak van een incident.

De voorspelbare en integrale aanpak is gericht op:

  • Effectieve samenwerking en afstemming met (interne en externe) stakeholders;
  • Brede impactreductie, een zo kort mogelijk duur van de ongewenste situatie;
  • (Gegarandeerd) leren van de ongewenste gebeurtenis en reduceren van de toekomstige kans op incidenten, calamiteiten en crises.

Organisatorische context en cultuur;
Eenvoudig, snel, groen en betrouwbaar zaken regelen tussen overheden, burgers en bedrijven. Met als doel een betere dienstverlening, kosten-besparing en administratieve lastenverlichting. Daar gaat de overheid voor. Logius vervult hierin een centrale en leidende rol met oog voor de samenhang in de infrastructuur van de e-overheid. Logius is de dienst digitale overheid en onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. De diensten en standaarden van Logius zijn voor de gehele overheid ontwikkeld. Logius is verantwoordelijk voor het beheer, de doorontwikkeling en de overheidsbrede toepassingen van deze diensten en standaarden. 

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Academisch werk- en denkniveau;
  • Je hebt kennis van en ervaring met crisismanagement;
  • Je hebt kennis van en ervaring met risicomanagement;
  • Je hebt kennis van en ervaring met (crisis)communicatie.

Wensen:

  • Logius kerncompetenties: -Durf, Initiatief, Flexibel, Resultaatgerichtheid, Samenwerken, Zelfreflectie. Competenties functie specifiek: Omgevingsbewustzijn, Klantgericht, Leergierig. – Je hebt aantoonbare kennis en ervaring met de e-overheid; – Je bent aantoonbaar stressbestendig, kunt goed onder tijdsdruk werken en bent in staat bij operationele noodzaak ook buiten kantoortijden te werken; – Je bent discreet, kunt een situatie waarin vertrouwelijke informatie wordt gedeeld herkennen en je gedrag hierop aanpassen; – Je bent analytisch en kunt trends en ontwikkelingen doorvertalen naar rapportages over de calamiteitenorganisatie; – Je kunt goed samenwerken en snel een oordeel vormen; – Je hebt een visie, kunt goed analyseren en anticiperen op kritische situaties; – Je handelt proactief en innovatief; – Je beschikt over omgevingsbewustzijn en politiek-bestuurlijke sensitiviteit; – Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift uitstekend;
  • Je bent in het bezit van functie-gerelateerde (SAFe-Agile) certificeringen of bent bereid deze op korte termijn te behalen.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-11-27 12:34:18

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden