Afdelingsmanager | Amsterdam

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amsterdam
Aanvraagnummer:
A2019-0347
Startdatum:
01-04-2019
Verwachte einddatum:
31-01-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
21 Mar 2019 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Gemeente Amsterdam op zoek naar een Senior Afdelingsmanager voor 36 uur per week. 

Afdelingsmanager van de afdeling Datacom en Telecom.  
De afdeling Datacom & Telecom van de directie ICT staat aan de vooravond van de sourcing van haar dienstverlening. Wij zijn daarom op zoek naar een gedreven verandermanager die mensen mee en zaken voor elkaar krijgt, zowel op basis van inhoudelijke expertise als vanwege een hoge gunfactor en daadkracht. Voor het eigen team is de afdelingsmanager een inspiratiebron en weet hij/zij hoe je mensen in beweging krijgt.

Werkzaamheden:

  • Het aansturen van de afdeling in de transitiefase naar de sourcing;
  • Het aansturen van professionals middels een coachende en faciliterende managementstijl;
  • Het borgen van de continuïteit van de huidige dienstverlening;
  • Rapporteert aan Manager Operations en neemt deel aan het MT van directie ICT.

Gemeentelijke organisatie:
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie en Interne Dienstverlening bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. 

De opdrachtgever(s):
De afdeling ICT van de gemeente Amsterdam is verantwoordelijk voor het leveren van een toekomstvaste, betrouwbare en veilige ICT-infrastructuur (netwerk, datacenters, werkplekken, technisch applicatiebeheer en telefonie) voor de gemeente Amsterdam. Daarmee vormt de ICT-infrastructuur een stabiele basis voor de gemeentelijke informatievoorziening en waar nodig die van haar ketenpartners waarlangs producten en diensten worden geleverd aan burgers, bedrijfsleven en publieke organisaties. De gemeente Amsterdam is volop in ontwikkeling naar een moderne overheid waarin digitalisering, zoals innovaties op het gebied van data een grote rol speelt. Organisatieonderdeel ICT is een belangrijke speler in deze ontwikkeling.  De afdeling ICT bestaat uit drie onderdelen: ICT Operations,  Ondersteuning Primair Proces, en het CIO Office. De afdeling ICT is gehuisvest aan de Cruquiusweg 5 te Amsterdam.

Functie eisen

Harde eisen:

  • Je dient minimaal 1 relevante referentie te vermelden in je CV (organisatie – naam contactpersoon – telefoonnummer contactpersoon). Na afstemming met de kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie;
  • Je hebt de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  • Je bent in het bezit van een erkende WO diploma in de richting van Informatica, Bedrijfskundige Informatica, Bedrijfskunde of Informatie Management;
  • Geef in maximaal 1 pagina aan waarom je de meest geschikte kandidaat bent voor deze opdracht. Je motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd;
  • Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring (opgedaan in de  laatste 7 jaar) met verandermanagement. Dit dient duidelijk te blijken uit je cv en toegelicht in de motivatie;
  • Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring (opgedaan in de laatste 7 jaar) in vergelijkbare rol. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv en toegelicht in de motivatie;
  • Je hebt ruime kennis en ervaring op gebied van Agile/SCRUM. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv en toegelicht in de motivatie;
  • Je hebt ervaring met sourcing en werken in IT regie organisaties. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv en toegelicht in de motivatie.

Wensen:

  • Je hebt een brede management ervaring in het publieke domein;
  • Je hebt kennis en ervaring met complexe veranderingstrajecten. Ligt dit toe aan de hand van 2 voorbeelden van complexe verandertrajecten waaraan je hebt deelgenomen;
  • Je hebt aantoonbare kennis van en affiniteit met het vakgebied (ICT connectiviteitsdiensten). Dit dient duidelijk toegelicht te worden in de motivatie.

Competenties:

  • Analytisch;
  • Communicatief sterk;
  • Teamspeler;
  • Organisatie sensitief;
  • Resultaatgericht;
  • Proactief.

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-03-13 07:30:13

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden