Agile coach | Almelo

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Almelo
Aanvraagnummer:
A2019-0688
Startdatum:
08-07-2019
Verwachte einddatum:
08-10-2019
Aantal uur per week:
22
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
20 Jun 2019 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Quest4 is voor Justitiële Informatie Dienst op zoek naar een Agile Coach voor gemiddeld 22 uur per week. 

Beschrijving omschrijving dienst, aanleiding en doel
Binnen de afdeling DBA staan we op het punt om agile te gaan werken. Uit de eigen afdeling zal een PO (Product Owner) en waarschijnlijk ook een Scrummaster worden aangewezen. Omdat deze afdeling nog geen ervaring heeft met het agile werken en omdat de PO en Scrummaster nog hun rol moeten leren kennen, zijn wij op zoek naar een Agile Coach die ons in dit proces op gang helpt.

Werkzaamheden:

  • Inrichten processen die bij agile werken horen:
    – Wat zijn de voordelen van werken op agile-wijze;
    – Wat zijn valkuilen;
    – Uitleg over sprints, lengte van sprints;
    – Uitleg over refinementsessies;
    – Uitleg over Demo-sessies;
    – Uitleg over dagelijkse standups:
    – Uitleg over werking Back-log;
    – Uitleg over planningsessies.
  • Ondersteunen en wegwijs maken Product Owner:
    – Wat is de rol van de Product Owner;
    – Welke taken heeft de Product Owner binnen het team;
    – Hoe stelt de product Owner zich op in het team;
    – Welke taken heeft de Product Owner buiten het team (bijvoorbeeld richting Stakeholders).
  • Ondersteunen en wegwijs maken Scrummaster:
    – Wat is de rol van de Scrummaster;
    – Welke taken heeft de Scrummaster binnen het team;
    – Hoe stelt de Scrummaster zich op in het team;
    – Heeft de Scrummaster taken buiten het team ? zo ja, welke?
  • Ondersteunen en wegwijs maken teamleden DBA:
    – Wat verandert er voor de teamleden:
    – Wat is de verwachting van de teamleden in deze rol:
    – Hoe kunnen de teamleden hierbij het beste ondersteund worden.

Beschrijving Opdrachtgever
Met onze ICT-systemen zorgen we er voor dat (zeer belangrijke) gegevens duurzaam digitaal beschikbaar zijn voor onze partners binnen het ministerie. En de partners waar we voor werken, ken je wel hoor. Dat zijn onder meer de politie, het Openbaar Ministerie, de Rechtspraak, Raad voor de Kinderbescherming en Immigratie- en Naturalisatiedienst. Juist omdat wij met al deze partners te maken hebben, spelen wij een cruciale rol in de informatievoorziening tussen deze partijen.

Beschrijving directie/afdeling
Afdeling IT-Beheer. Deze afdeling bestaat uit 3 onderdelen. Infra beheer, Technisch Applicatie Beheer en DBA-Beheer.

Functie eisen

Harde eisen:

  • VOG Bij eventuele gunning lever je zo snel mogelijk na startdatum bij de inhurende manager, een rechtsgeldig VOG in welke niet langer dan 6 maanden voorafgaand aan de beoogde startdatum is afgegeven, organisatie specifiek is én betrekking heeft op de aard van de uit te voeren diensten/werkzaamheden;
  • Geheimhoudingsverklaring Bij eventuele gunning lever je een ingevulde en ondertekende geheimhoudingsverklaring in als bijgevoegd bij de overeenkomst;
  • Je bent beschikbaar voor gemiddeld 22 uur per week voor de duur van het project, ca. 3 maanden. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend;
  • Je hebt een afgeronde opleiding tot Scrummaster;
  • Je hebt minimaal 4 jaar ervaring als Agile Coach;
  • Minimaal 7 jaar ervaring met het werken met Scrum / Agile methode.

Wensen:

  • Je bent beschikbaar binnen 4 tot 6 weken, het liefst direct beschikbaar;
  • Geef aan hoeveel jaar je relevante ervaring hebt met Sociocracy 3.0 (systemen/methoden);
  • Geef aan hoeveel jaar je hebt gewerkt met JBoss;
  • Geef aan hoeveel jaar je hebt gewerkt als lid van een agile/scrum team;
  • Je bent bekend met Oracle en MySql;
  • Je bent bekend met JAVA;
  • Je hebt ervaring met het werken voor een overheidsinstantie;
  • Je hebt het certificaat Holacracy (of een vergelijkbaar systeem voor zelfsturende teams).

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-06-11 10:43:31

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden