Allround Servicedesk Medewerker | Amstelveen

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amstelveen
Aanvraagnummer:
A2020-0393
Startdatum:
03-08-2020
Verwachte einddatum:
31-12-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
14 Jul 2020 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Gemeente Amstelveen op zoek naar een Allround Servicedesk Medewerker op basis van 36 uur per week. 

Het team Infrastructuur & Servicedesk is onderdeel van de afdeling A&I van de gemeente Amstelveen en verzorgt het netwerk-, systeembeheer en support. De Servicedesk levert eerstelijns ondersteuning aan gebruikers en adviseert en begeleidt gebruikers op het gebied van ICT. 

Niets is zo vervelend als een computer of netwerksysteem dat niet goed werkt. Collega’s vertrouwen op jouw effectieve en servicegerichte ondersteuning, zodat zij ongehinderd hun werkzaamheden uit kunnen voeren.  Het aannemen, direct oplossen, tussentijds rapporteren aan de klant, afmelden en afsluiten van calls is een van jouw dagelijkse taken. Jij weet als Servicedeskmedewerker hoe je de juiste vragen moet stellen om direct te achterhalen wat de gebruiker wil. Je kan medewerkers helpen bij problemen met mobiele werkplekken en smartphones en je weet vragen over de werking van allerlei onderwerpen te beantwoorden: van Excel, Word en Teams tot en met een defecte notebook. Binnen de gemeente wordt gewerkt met complexe informatiesystemen, maar hier weet jij snel je weg in te vinden.

  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor meldingen die binnen komen op de Servicedesk. Na registratie en prioritering verzorg je de oplossing, mogelijk in samenwerking met je collega’s en/of de betrokken leverancier;
  • Je maakt analyses van storingen en je signaleert knelpunten. Van daaruit draag je duurzame oplossingen en verbetervoorstellen aan;
  • Je staat open voor de wensen en belangen van jouw (interne) klanten en verleent gebruikersondersteuning in het dagelijks werk;
  • Je denkt actief mee in het verbeteren van de dienstverlening van het team;
  • Je zoekt (proactief) de samenwerking met andere afdelingen/collega’s en je werkt actief mee in projectgroepen als dat wordt gevraagd.

Het betreft een tijdelijke opdracht vanwege piekwerkzaamheden bij de doorontwikkeling van de afdeling. De opdracht is voor 5 maanden er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Opdrachtomschrijving:
Het team Infrastructuur & Servicedesk is onderdeel van de afdeling A&I van de gemeente Amstelveen en verzorgt het netwerk-, systeembeheer en support. De Servicedesk levert eerstelijns ondersteuning aan gebruikers en adviseert en begeleidt gebruikers op het gebied van ICT.

Niets is zo vervelend als een computer of netwerksysteem dat niet goed werkt. Collega’s vertrouwen op jouw effectieve en servicegerichte ondersteuning, zodat zij ongehinderd hun werkzaamheden uit kunnen voeren.  Het aannemen, direct oplossen, tussentijds rapporteren aan de klant, afmelden en afsluiten van calls is een van jouw dagelijkse taken. Jij weet als Servicedeskmedewerker hoe je de juiste vragen moet stellen om direct te achterhalen wat de gebruiker wil. Je kan medewerkers helpen bij problemen met mobiele werkplekken en smartphones en je weet vragen over de werking van allerlei onderwerpen te beantwoorden: van Excel, Word en Teams tot en met een defecte notebook. Binnen de gemeente wordt gewerkt met complexe informatiesystemen, maar hier weet jij snel je weg in te vinden.

  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor meldingen die binnen komen op de Servicedesk. Na registratie en prioritering verzorg je de oplossing, mogelijk in samenwerking met je collega’s en/of de betrokken leverancier.
  • Je maakt analyses van storingen en je signaleert knelpunten. Van daaruit draag je duurzame oplossingen en verbetervoorstellen aan.
  • Je staat open voor de wensen en belangen van jouw (interne) klanten en verleent gebruikersondersteuning in het dagelijks werk.
  • Je denkt actief mee in het verbeteren van de dienstverlening van het team.
  • Je zoekt (proactief) de samenwerking met andere afdelingen/collega’s en je werkt actief mee in projectgroepen als dat wordt gevraagd.

Het betreft een tijdelijke opdracht vanwege piekwerkzaamheden bij de doorontwikkeling van de afdeling. De opdracht is voor 5 maanden er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Kandidaatomschrijving:

  • Heeft minimaal een afgeronde MBO 4 opleiding, bij voorkeur ICT Beheer;
  • Heeft minimaal 1 jaar ervaring op een ICT Servicedesk;
  • Heeft ITIL Foundation V4 certificaat
  • Heeft kennis van Windows 7 en Windows 10; Windows Server 2008/2012
  • Ruime kennis in het ondersteunen, installeren en werking van MS Teams/Meetup cams Logitech is een pré;
  • Kan ondersteunen en configureren van  iPads/iPhones/Samsung/Motorola;
  • Heeft ervaring met Dell en Toshiba hardware;
  • Heeft kennis van Office2016;
  • Heeft kennis van en ervaring met Microsoft Active Directory;
  • Heeft kennis van en ervaring met Citrix werkplekken, Netscaler, Workspace en Director;
  • Heeft kennis en ervaring met Intel Nuc’s, Ivanti en Res-omgeving;
  • Heeft bij voorkeur Microsoft-certificaten;
  • Ervaring met TOPdesk is een pré;
  • Ervaring met Avaya Workplace is een pré.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Minimaal een afgeronde MBO Niveau 4 ICT-opleiding richting ICT-Beheer;
  • Minimaal 6 maanden werkervaring als servicedesk medewerker binnen een 100.000+ (inwoners) gemeente in de afgelopen 2 jaar;
  • Aantoonbaar minimaal 6 maanden kennis van en ervaring met Citrix werkplekken, Netscaler, Workspace en Director in de afgelopen 2 jaar. (benoem dit per werkgever);
  • Aantoonbaar minimaal 6 maanden ruime kennis in het ondersteunen, installeren en werking van MS Teams/Meetup cams Logitech in de afgelopen 2 jaar. (benoem dit per werkgever).

Wensen:

  • Werkervaring met TOPdesk in de afgelopen 2 jaar. (benoem dit per werkgever);
  • Aantoonbare ITIL V4 gecertificeerd;
  • Werkervaring met Avaya Workplace. (benoem dit per werkgever).

Competenties:

  • Klantgerichtheid;
  • Resultaatgerichtheid;
  • Betrouwbaarheid;
  • Goed in plannen en organiseren;
  • Proactief (regie en verantwoordelijkheid nemen);
  • Dienstverlenend en communicatief vaardig (in woord en geschrift);
  • Oplossingsgericht met een hands-on mentaliteit;
  • Samenwerken.

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op donderdag 23 juli tussen 13:00 – 15:30 uur. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-07-07 06:02:39



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden