Applicatiebeheerder IAM | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2020-0221
Startdatum:
01-05-2020
Verwachte einddatum:
30-09-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
16 Apr 2020 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functieomschrijving

Wij zijn voor het SSC-ICT op zoek naar een Applicatiebeheerder IAM op basis van 36 uur per week. 

Opdrachtbeschrijving:
Een belangrijk onderdeel van de functie is het leveren van gebruikersondersteuning en incidentafhandeling. Daarnaast voer je beheer en onderhoud (pro- en reactief) uit op de IDM systemen. De basis van deze systemen is gebaseerd op Microsoft Identity Manager (MIM). Hierin wordt de aanlevering en de export van identiteiten naar afnemende systemen verzorgd (Active Directory, Rijksadresgids, Toegangsbeheersysteem (GCMS), etc.). 

Achtergrond Opdracht:
Het team beheert en ontwikkelt de IAM-voorzieningen van 7 departementen. Hieronder vallen diverse departementale IdM systemen met bijbehorende koppelingen naar doelsystemen, diverse WID-scanvoorzieningen, Accesmanagement (op accounts, netwerkschijven, toegang tot applicaties). Daarnaast worden ook diverse Rijksbrede voorzieningen beheerd, zoals Single Sign On Rijk en de Rijksdirectory.

Organisatorische context en cultuur:
Wij zijn SSC-ICT, het Shared Service Centrum ICT van en voor het rijk, onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. We zijn een van de grootste fullservice ICT-dienstverleners binnen het rijk en servicen de gehele rijksdienst met onder meer rijksbrede IT-services. Ons shared service centrum ondersteunt meer dan 50.000 werkplekken en mobiele devices in Nederland en op 160 ambassadeposten over de gehele wereld. Daarnaast beheren en ontwikkelen we ruim 1000 applicaties, verzorgen housing en hosting in het state of the art overheidsdatacenter (ODC), bieden IT-diensten met extra hoge beveiligingsniveaus en voeren jaarlijks zo’n 260 ICT-projecten uit, waaronder internationale evenementen als het EU-voorzitterschap. Zo zorgen we dat ambtenaren hun belangrijke werk in dienst van de samenleving altijd, overal en veilig kunnen doen.

Functie-eisen en wensen

Harde eisen:

  • MIM Foundation: certificaat;
  • Databases en SQL Foundation: certificaat;
  • HBO niveau (2 jr), bij voorkeur afgestuurder in ICT: diploma;
  • Ervaring als (technisch) applicatiebeheerder ( 5 jr );
  • Aantoonbare ervaring op het gebied Identity Management, ervaring met MIM (Microsoft Identity Manager) ( 3 jr );
  • Ervaring met het lezen en schrijven van SQL-queries en hebt kennis van de werking van Active Directory ( 2 jr ).

Competenties:

  • Flexibele instelling;
  • Klant- en resultaatgericht;
  • Omgevingsbewust;
  • Communicatief.

Wensen:

  • Je hebt inzicht in (informatie-)ketens.
  •  Je hebt brede algemene ICT-kennis waardoor je bijvoorbeeld kan schakelen met collega’s van Systeembeheer en Netwerkbeheer;
  • Je bent tijdens onze servicewindow van 7.30 uur tot 18.00 uur flexibel inzetbaar.

Aanvullende informatie

Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-04-14 12:11:38



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden