Pitstop voor ambities
Detachering & recruitment

Applicatiebeheerder iBaps | Amstelveen

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amstelveen
Aanvraagnummer:
A2020-0402
Startdatum:
03-08-2020
Verwachte einddatum:
31-12-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
16 Jul 2020 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Gemeente Amstelveen op zoek naar een Applicatiebeheerder op basis van 36 uur per week. 

De organisatie van de gemeente Amstelveen maakt een ontwikkeling door, waardoor de informatievoorziening anders wordt ingericht. Het doel is volledige digitalisering en verregaande automatisering. De voorbereiding en uitvoering voor deze transitie wordt gedaan door het programma Digitale Transformatie en moet in 2020 tastbaar maatschappelijke resultaten opleveren.

Amstelveen beschikt over meerdere kleine applicaties die we vanuit de gebruikersorganisatie gaan onderbrengen bij de afdeling Automatisering & Informatie, waar ook de andere applicatiebeheerders zitten. Ter versterking van het programmateam is er behoefte aan een applicatiebeheerder die gedurende de transitie het applicatiebeheer op gaat pakken. Het gaat om het beheer van onder meer iBabs, Validsign, Engage Process, Topdesk, Key2Control, etc.

Het takenpakket bevat onder meer:

  • Helpen van gebruikers met vragen over het gebruik van de applicatie;
  • In overleg met de leverancier oplossen van incidenten die gebruikers melden, testen en terug melden;
  • In behandeling nemen van change verzoeken;
  • Het op aanvraag verstrekken van vaktechnische adviezen, rapportages e.d.;
  • Je legt uit, lost op of zorgt dat de leverancier dat doet. Indien nodig verzorg je een work-around;
  • Als de specialisten op de vakafdeling het niet meer weten, biedt jij expert-ondersteuning bij gebruikersvragen;
  • Beheer en inrichting van autorisaties;
  • Schrijven van zoekvragen, maken en aanpassen van reports;
  • Releasemanagement (met name het testen en in gebruik nemen van nieuwe versies);
  • Je denkt actief mee bij optimalisatie van de inrichting en ontwikkeling van de software;
  • Ondersteuning van projecten bij overdracht van applicaties aan beheer;
  • Ondersteuning van verdere professionalisering van applicatiebeheer.

De ideale kandidaat is een ervaren applicatiebeheerder in een bestuurlijke omgeving met een grote ICT component:

  • Afgeronde HBO/WO opleiding;
  • Ervaring als functioneel beheerder en/of applicatiebeheerder;
  • Kennis en ervaring met iBabs is een eis;
  • Ervaring met agile werken;
  • Ervaring bij een gemeente is een pré;
  • Kennis van ITIL processen, BiSL en ASL;
  • Sterke communicatieve vaardigheden zowel schriftelijk als mondeling;
  • Goed presteren onder tijdsdruk;
  • Bereidheid om buiten kantooruren te werken.

De opdracht loopt tot 31 december 2020, met mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Aantoonbaar een afgeronde HBO/WO-opleiding (minimaal bachelor);
  • Minimaal 3 jaar ervaring als functioneel en/of applicatiebeheerder in de afgelopen 5 jaar;
  • Minimaal 1 jaar ervaring met agile werken in de afgelopen 5 jaar; (benoem duidelijk per werkgever/opdracht);
  • Minimaal 1 jaar ervaring als beheerder of specialist van iBabs in de afgelopen 5 jaar in een overheidsorganisatie; (benoem duidelijk per werkgever/opdracht).

Wensen:

  • Minimaal 1 jaar werkervaring als beheerder of specialist met Engage Process, Topdesk of Key2Control in de afgelopen 5 jaar. (benoem duidelijk per werkgever/opdracht);
  • Minimaal 1 jaar werkervaring met functionele testen in de afgelopen 5 jaar. (benoem duidelijk per werkgever/opdracht);
  • Minimaal 1 jaar werkervaring met bestuurlijke processen in een gemeente in de afgelopen 5 jaar. (benoem duidelijk per werkgever/opdracht);
  • Ervaring met het (her)inrichten van autorisaties in de afgelopen 5 jaar. (benoem duidelijk per werkgever/opdracht);
  • Ervaring met toepassen van ITIL, BiSL en ASL; (benoem duidelijk per werkgever/opdracht).

Competenties:

  • Klantgericht;
  • Analytisch vermogen;
  • Communicatief vaardig;
  • Omgevingsbewust;
  • Proactief;
  • Resultaatgericht;
  • Overtuigingskracht;
  • Verbinder / teamspeler.

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op 24 juli 2020. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-07-10 10:59:18



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden