Applicatiebeheerder TOPdesk | Den Haag

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2021-1311
Startdatum:
03-05-2021
Verwachte einddatum:
31-12-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
32
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
14-04-2021 07:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor SSC-ICT op zoek naar een Applicatiebeheerder TOPdesk op basis van 32 uur per week. 

Opdrachtbeschrijving Applicatiebeheerder TOPdesk:

Beheer TOPdesk inrichten en meldingen en wijzigingen uitvoeren. Taken zijn o.a. uitvoeren van de (ochtend)controles, (persoons)imports, doorvoeren updates, performance metingen). Up to date houden van het LifeCycleManagement, certificaten en adequate acties om de componenten in support te houden. Aanleggen en onderhouden van beheer documentatie. Opstellen van werkinstructies en procedures. Zorgen voor oplossingen van (server/applicatie)kwetsbaarheden. Inwerken en begeleiden van nieuwe TOPdesk medewerkers. Kunnen meedraaien in projecten (Virtual Appliance, Assetmanagement, SelfService Portal); beheer van koppelingen met andere systemen en bronnen. 

Achtergrond Opdracht:
SSC-ICT heeft voor haar eigen bedrijfsvoering verschillende applicaties in gebruik waarvan het SSC-ICT de eigenaar is. Voor team IT4IT ligt de nadruk op onze eigen TOPdesk SSC-ICT, diverse klant TOPdesken, het Self Service Portal en de TimeTell applicatie. IT4IT is het team dat het applicatiebeheer van deze applicaties uitvoert. Daar waar in het verleden veelal alleen de klemtoon lag op het functioneel beheren van applicaties, verbreden we nu steeds meer onze scope door het volledige applicatiebeheer zelf te doen. Hiermee is het hele applicatiebeheer van de genoemde applicaties binnen IT4IT ondergebracht. Tevens zijn we intensief betrokken bij het borgen en delen van applicatie kennis binnen de afdelingen van het SSC-ICT. Daarnaast ondersteunen we bij het testen van applicaties, het opzetten van geautomatiseerd testen en het zorg dragen voor testkennis bij de teams van SSC-ICT.

Organisatorische context en cultuur:
Wij zijn SSC-ICT, het Shared Service Centrum ICT van en voor het rijk, onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. We zijn een van de grootste fullservice ICT-dienstverleners binnen het rijk en servicen de gehele rijksdienst met onder meer rijksbrede IT-services. Ons shared service centrum ondersteunt meer dan 50.000 werkplekken en mobiele devices in Nederland en op 160 ambassadeposten over de gehele wereld. Daarnaast beheren en ontwikkelen we ruim 1000 applicaties, verzorgen housing en hosting in het state of the art overheidsdatacenter (ODC), bieden IT- diensten met extra hoge beveiligingsniveaus en voeren jaarlijks zo’n 260 ICT-projecten uit, waaronder internationale evenementen als het EU- voorzitterschap. Zo zorgen we dat ambtenaren hun belangrijke werk in dienst van de samenleving altijd, overal en veilig kunnen doen.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Gevolgd: Applicatie beheer training TOPdesk;
  • Hbo werk- en denkniveau;
  • ITIL, ASL, BisL (alle gecertificeerd);
  • Je hebt meer dan 3 jaar ervaring met Technisch applicatiebeheer;
  • Je hebt meer dan 3 jaar ervaring met Functioneel applicatie beheer;
  • Je hebt meer dan 3 jaar aantoonbaar (referenties) expert op TOPdesk gebied (alle modules op applicatiebeheer niveau);
  • Je hebt meer dan 3 jaar kennis van Software (door) ontwikkeling.

Wensen:

  • Competenties: – Je neemt initiatief, bent pragmatisch en werkt proactief. Daarbij ben je erg service- en klantgericht; – Je kunt je mondeling uitstekend uitdrukken waarbij je laat zien dat je de materie op een simpele eenvoudige wijze weet te verwoorden; – Je legt continu afspraken, werkwijzen, kennis vast. Je documentatie is hierdoor altijd op orde en actueel; – Je reageert snel, enthousiast en adequaat op klantvragen/verzoeken. Je laat zien dat je werkt voor je klanten en hun continu wilt ontzorgen aangaande de TOPdesk producten; – Je laat zien dat je sterk bent in de samenwerking, maar tegelijkertijd kun je ook zelfstandig goed uit de voeten; – Je zet je (klant)ideeën om in verbetervoorstellen waarvoor je draagvlak creëert bij het team;
  • Kennis van koppelingen (API, XML, Servicebus); kennis van (geautomatiseerd) testen;
  • Technisch applicatiebeheer kennis van TimeTell en kennis van Linux.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op maandag 19 april 2021. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

 

Opdracht bij SSC-ICT / 32 u per week / Applicatiebeheerder TOPdesk / Quest4

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2021-04-09 07:11:37

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden