Applicatiebeheerder | Utrecht

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Utrecht
Aanvraagnummer:
A2020-0457
Startdatum:
26-10-2020
Verwachte einddatum:
25-04-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
25 Sep 2020 7:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Marco Buitenhuis
Telefoonnummer:
06-29602668

Functieomschrijving

Wij zijn voor het DVOM onderdeel van Openbaar Ministerie op zoek naar een Applicatiebeheerder op basis van 36 uur per week. 

Beschrijving omschrijving dienst, aanleiding en doel :
Als Applicatiebeheerder ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse operationele ondersteuning van de technische kant van de in beheer zijnde OM applicaties en applicatiecomponenten (incident-, problem- & changemanagement).

De focus ligt hierbij op het uitvoeren van complexe herstelacties in de productieomgeving van het OM. Hiermee draag je direct bij aan de continuïteit en stabiliteit van de ICT ondersteuning van het strafrechtproces en andere bedrijfsprocessen van het OM.

Functiebenaming en beschrijving werkzaamheden:

  • Je registreert en analyseert incidenten met betrekking tot de technische kant van de OM applicaties en verhelpt en bewaakt de afhandeling ervan; 
  • Je voert op basis van incidenten en service verzoeken complexe technische herstelacties uit in de productieomgeving van het OM. Hierbij begrijp en overzie je het vervolg/de gevolgen van je handelen;
  • Je draait en monitort dagelijkse scripts in de productieomgeving van het OM (bijvoorbeeld het monitoren van het berichtenverkeer, documentgeneratie, ucm, waarmerken);
  • Je werkt aan een continue kennisoverdracht aan zowel je collega’s als de business (bijvoorbeeld door input te leveren voor het incidenten formulier);
  • Je signaleert vanuit een proactieve houding mogelijkheden tot verbetering van de functionaliteit en de werking van applicaties en applicatiecomponenten;
  • Je levert een bijdrage aan het onderhoud van standaards en werkprocedures;
  • Je participeert, in het kader van het tactisch beheer, met jouw expertise in multidisciplinaire projecten.

Beschrijving Opdrachtgever:
Algemene informatie over het Openbaar Ministerie.

Het OM is een landelijke organisatie verdeeld over tien arrondissementen. Deze zijn gelijk aan de tien regionale eenheden van de politie. Daarnaast is er een landelijk parket dat zich richt op de bestrijding van (internationaal) georganiseerde misdaad, een functioneel parket dat criminaliteit bestrijdt op het gebied van milieu, economie en fraude, een centrale verwerkingsorganisatie (CVOM) voor de afhandeling van onder andere verkeersmisdrijven en een dienstverleningsorganisatie (DVOM).

Op de tien arrondissementsparketten en de CVOM beoordelen officieren van justitie, ondersteund door administratieve en juridische specialisten, de enkele honderdduizenden zaken die jaarlijks binnenkomen. De zaken waarin hoger beroep wordt aangetekend komen bij een van de vier vestigingen van het ressortsparket. Daar heet de vertegenwoordiger van het OM ‘advocaat-generaal’. De parketten worden geleid door hoofdofficieren van justitie en een hoofdadvocaat-generaal. De landelijke leiding van het OM berust bij het College van procureurs-generaal (het College) in Den Haag. De minister van Veiligheid en Justitie is politiek verantwoordelijk voor het OM. Hij bepaalt samen met het College de prioriteiten in de opsporing en vervolging. In totaal werken ongeveer 5.000 mensen bij het OM. Aan het hoofd van het OM staat het College van procureurs-generaal. Het College is verantwoordelijk voor heel het OM en legt zich toe op de formulering van nieuwe handhavingsrichtlijnen en het ontwikkelen van het opsporings- en vervolgingsbeleid. De zorg voor de organisatie en de bedrijfsvoering ligt eveneens bij het College. De parketten staan onder leiding van een hoofd van een bedrijfsonderdeel die verantwoordelijk is voor de primaire taken van een arrondissement of ressort of een landelijk werkend onderdeel.

De onderdelen van het OM kennen ieder een eigen dynamiek, aandachtsgebieden en, in sommige gevallen, specialismen

Beschrijving directie/afdeling:
Binnen het OM is een dienstverleningsorganisatie (DVOM) opgericht die als concerndienst werkt voor alle OM-onderdelen. Hierin zijn de ondersteunende taken zoals Financiën, Personeelszaken, ICT (DVOM/I) en Facilitaire Zaken ondergebracht. Deze organisatie verricht de uitvoerende bedrijfsvoeringstaken voor alle OM-onderdelen en is hiermee ondersteunend aan het primaire proces van het OM. Op dit moment is het OM in het kader van het primaire systeem GPS op zoek naar een ervaren Applicatiebeheerder.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je bent beschikbaar voor gemiddeld 36 uur per week voor de periode van minimaal 6 maanden. Je bent beschikbaar binnen 10 weken;
  • Je hebt een afgeronde opleiding MBO op het gebied van ICT. Je overlegt indien je wordt uitgenodigd voor het Interview Kopie van de diploma;
  • Je hebt 5 tot 7 jaar werkervaring met applicatiebeheer;
  • Je hebt niet langer dan 3 jaar geleden de functie van applicatie beheerder uitgeoefend;
  • Je bent in het bezit van een certificaat en minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met SQL en PL/SQL;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met Oracle DB (bij voorkeur 11-G);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met Designer en met Headstart;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met Oracle UCM (Universal Content Management);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met XML, XSLT, Unix, FLOWer en met Axway.

Wensen:

  • Je bent beschikbaar binnen 3 weken;
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met complexe technische systemen. Geef aan hoeveel jaar ervaring;
  • Je hebt werkervaring met uitvoeren van complexe technische (herstel) acties binnen vakgebied. Geef aan hoeveel jaar ervaring;
  • Ervaring binnen de Rijksoverheid. Geef aan hoeveel jaar ervaring;
  • Ervaring op gedaan met een document generator zoals BI Publisher;
  • Je hebt 5 jaar aantoonbare ervaring met Protos;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met SCM;
  • Competenties: Besluitvaardig; – Overtuigingskracht; – Organisatiesensitiviteit; – Omgevingsbewust; – Accuraat; – Probleemanalyse; – Stressbestendigheid; – Leiderschap; – Communicatief vaardig; – Eigenaarschap; – Klantgericht.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats in week 40. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-09-15 09:14:31



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden