Back-end Migratie Engineer | Utrecht

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Utrecht
Aanvraagnummer:
A2019-0775
Startdatum:
01-08-2019
Verwachte einddatum:
01-02-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
8 Jul 2019 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Gemeente Utrecht op zoek naar een Back-end Migratie Engineer voor 36 uur per week. 

Voor het Programma Vernieuwing Utrechtse Digitale Werkomgeving is de Gemeente Utrecht op zoek naar een Backend Migratie Engineer. Een groot aantal bedrijfs- en IT-applicaties (van algemeen tot specifiek) dient overgezet te worden naar het nieuwe ITplatform. We zijn op zoek naar iemand met concrete applicatiemigratie-ervaring met een hands-on “can do” mentaliteit.

Dit ga je doen:
Je werkt voor het cluster Operations Center, onderdeel van Automatisering Utrecht. Je zorgt samen met je teamgenoten voor beschikbaarheid, (technisch) beheer en onderhoud van alle applicaties. Bestaande, nieuwe en vernieuwde onderdelen van de applicaties neem je in beheer. Je zorgt dat we de afgesproken serviceniveaus halen. Dat doe je op basis van beschreven operationele processen en de technische documentatie. Ook de documentatie van de infrastructuur en werkprocessen onderhoud je. Voor leverancier en klant voer je kleine herstelwerkzaamheden uit, update je applicaties en stel je autorisaties in.

Resultaatgebieden:

  • Het binnen de gestelde periode migreren van applicatieomgevingen van IST naar SOLL omgeving binnen het te migreren organisatieonderdeel (Chunk) in samenwerking met de backend migratie specialisten, frontend packagers, test coördinatoren en de technisch applicatie beheerders;
  • Het tijdig en volledig opleveren van applicatie intakes, installatie documentatie en technische migratieplannen;
  • Het tijdig en volledig installeren en configureren van de applicatieomgevingen op de doelarchitectuur volgens het OTAP principe;
  • Het uitvoeren van de nazorg en overdracht van de applicatieomgevingen naar de support organisatie.

Inleiding:
Automatisering Utrecht is verantwoordelijk voor de technische ICT Infrastructuur van de gemeente Utrecht. Wij doen dit vanuit een state of the art twin-datacenter in eigen beheer. Wij lopen voorop in virtualisatie – met servers, werkplekken en netwerkinfrastructuur. Wij gaan voor maximale automatisering van beheerstaken; selfservice is meer regel dan uitzondering. De grootste uitdaging waar de afdeling voor staat is het steeds sneller implementeren van zeer innovatieve technische infrastructuur en tegelijk ook het blijvend waarborgen van de correcte levering van deze infrastructuur.

Dit is onze ICT-omgeving:
Wij bieden aan circa 5200 collega’s in totaal ongeveer 700 applicaties aan. De werkplekken zijn gevirtualiseerd op basis van Vmware View en zijn 24/7 intern en extern beschikbaar. Voor ontsluiting van alle (circa 80) gemeentelijke locaties beschikken we over een eigen glasvezelnetwerk in de stad. Het Windows/Linux applicatie-hosting platform is gevirtualiseerd op basis van Vmware vSphere. In onze private cloud is Selfservice voor het leveren van ICT infrastructuur een speerpunt. In dat kader implementeren we netwerkvirtualisatie, automation en orchestration. Dit doen we met producten NSX, VRA en VRO van Vmware. We gebruiken oplossingen van Netapp voor de benodigde storage (werkplek en applicatiehosting). Voor database hosting gebruiken we Oracle, MS-SQL en MySQL. Telefonieservices leveren we op basis van een Avaya oplossing gecombineerd met een private en een openbare GSM-oplossing. Er is een aparte omgeving ingericht voor het beheer van de productieomgeving. Naast de specifieke product tooling zetten we de Microsoft System Center Suite in als enterprise oplossing.

Hier zijn we trots op:
Wij willen vooroplopen als het gaat om innovatie. We werken in een nagelnieuw Stadskantoor met een ‘state of the art’ ICT omgeving en een moderne technische infrastructuur. Wij zijn klantgericht en gemotiveerd om problemen op te lossen, te ontzorgen en te vernieuwen. Door onze dienstverlening, maatwerkoplossingen en support, kunnen collega’s zich optimaal richten op hun kerntaken voor burgers en bedrijven. Soortgelijke diensten leveren we ook aan andere publieke organisaties. Het leveren van een goede service aan onze interne en externe klanten is topprioriteit. 

Onze plek in de organisatie:
Automatisering Utrecht is opgebouwd uit vier clusters. Het cluster Vernieuwing is verantwoordelijk voor het ontwikkelen en vernieuwen van de infrastructuur en de realisatie van ICT projecten. Het cluster Solution Center is verantwoordelijk voor de uitvoering van (projectmatige) wijzigingen en het oplossen van verstoringen. Het cluster Operations Center is verantwoordelijk voor het technisch beheer van de infrastructuur. Het cluster Besturing en Control is verantwoordelijk voor de ICT beheerprocessen en logische operationele taken die deze direct Ondersteunen.

In de uitvoering van ons werk staan de vier gemeentelijke kernwaarden centraal: open, wendbaar, scherp en betrouwbaar. Ze komen tot uiting in onze heldere afspraken, servicegerichte en flexibele werkhouding, scherpe (financiële) planning en betrouwbare inzet. Van onze medewerkers verwachten we dat ze – vanuit deze kernwaarden – hun persoonlijke vaardigheden en vakkennis verder ontwikkelen. IB Automatisering hanteert de kernwaarden (open, wendbaar, scherp en betrouwbaar) en de U-Factor (onafhankelijk van tijd, plaats en apparaat kunnen werken, verdergaande digitalisering van werkprocessen, ketenvorming en veranderende dienstverlening van de gemeente). Deze kernwaarden zijn het uitgangspunt om te komen tot de gewenste cultuur binnen IB Automatisering. IB Automatisering verwacht van de medewerkers dat zij, ongeacht hun positie in de organisatie, werken in het belang van het grotere geheel van de afdeling en daarvoor brede basisvaardigheden hebben of ontwikkelen en de kennis m.b.t. de specialisatie actueel houden. Van alle medewerkers wordt inzet gevraagd buiten kantoortijden, omdat de ICT dienstverlening 7×24 uur per week geleverd wordt. Groot onderhoud wordt bij voorkeur gepland in het weekend, zodat gebruikers hierdoor zo min mogelijk worden gehinderd.

Functie eisen

Harde eisen:

  • HBO+ werk en denkniveau;
  • Minimaal 4 jaar ervaring in complexe en omvangrijke migratie trajecten van bedrijfs- en applicatiesystemen. Deze systemen omvatten de technische infrastructuur die altijd bestaan uit; één of meerdere database servers, applicatie servers, webservers of een combinatie van deze. Geef voorbeelden waaruit dit blijkt; 
  • Aantoonbare ervaring met het bouwen en migreren van (technische) infrastructuren voor bedrijfs- en applicatiesystemen volgens het OTAP principe. Hierbij zijn onderstaande gebieden essentieel. Geef voorbeelden waaruit dit blijkt:
    – Installatie en configuratie van (bedrijfs-)applicaties op Microsoft Server 2017 platformen;
    – Installatie, configuratie en migratie van SQL 2017 databases (waaronder: database migraties/restore van SQL 2012/2014 naar SQL 2017)
  • Aantoonbare ervaring met het schrijven van intakes en installatie documentatie. Geef voorbeelden waaruit dit blijkt; 
  • Beschikken over technische infrastructurele kennis en aantoonbare ervaring in het inventariseren van complexe applicatielandschappen (bedrijfssystemen) en informatieketens. Geef voorbeelden waaruit dit blijkt; 
  • Kennis van, en ervaring met netwerk infrastructuren. Geef voorbeelden waaruit e.e.a. blijkt;
  • Je bent beschikbaar op 16 juli aanstaande voor een intake gesprek;
  • Graag ontvangen wij een motivatie voor deze opdracht waaruit blijkt waarom je deze opdracht wilt uitvoeren en waarom jij de beste kandidaat bent;
  • Voor deze aanvraag ontvangen wij graag twee relevante referenties die door Gemeente Utrecht nagebeld mogen worden. Let op: Dit mogen geen referenties zijn vanuit de gemeente Utrecht. Je geeft met het indienen van de referenties de Gemeente Utrecht akkoord om contact op te nemen met de referenten. (Naam organisatie, Contactpersoon, Afdeling en telefoonnummer;
  • Met onze interne medewerkers worden resultaat- en competentieafspraken gemaakt. Van onze externe medewerkers wordt verwacht dat zij bekend zijn met deze afspraken. Je committeert je aan deze afspraken. 

Wensen:

  • Basiskennis van Linux, en Oracle databases;
  • Ervaring met migratie projecten binnen de overheid;

Competenties:

  • In je aanpak toon je eigen initiatief, werk je zelfstandig, ben je vasthoudend en tactisch. Je bent communicatief vaardig (in woord en geschrift). Ook ben je analytisch vaardig en oplossingsgericht.
  • Een teamspeler;
  • Accuraat;
  • Proactief;
  • Stressbesteding;
  • Doel- en resultaatgericht;
  • Vastberaden;
  • Pragmatisch.

Aanvullende informatie

Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 3 pagina’s (enkelzijdig) in normaal lettertype en normale marges. 

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-07-03 05:40:17

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden