Blueriq modelleur | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2020-0399
Startdatum:
01-09-2020
Verwachte einddatum:
28-02-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
24 Aug 2020 7:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Marco Buitenhuis
Telefoonnummer:
06-29602668

Functieomschrijving

Wij zijn voor het Ministerie van Economische Zaken op zoek naar een Senior Blueriq modelleur op basis van 36 uur per week. 

Binnen de afdeling Informatie- en Procesmanagement is behoefte aan 2 senior blueriq modelleurs voor werkzaamheden in het kader van de ontwikkeling van het Uitvoeringsplatform UP nationaal (UPNL). UPNL is een applicatie ter ondersteuning van de uitvoering van (subsidie- )regelingen in het nationale domein en is gebaseerd op zaakgericht werken. In (de voorgangers van) het UPNL programma is in de afgelopen 4 jaar gewerkt aan het ontwikkelen van een inregelmodule voor het ondersteunen van opgavegericht werken op basis van Blueriq technologie. Daarmee zijn inmiddels meer dan 40 regelingen in productie genomen.

Daarnaast zijn diverse ondersteunende koppelingen ontwikkeld, die onder andere het berichtenverkeer en het geautomatiseerd afhandelen van verplichtingen in de financiële administratie met het UPNL platform verbinden en ondersteunen. De inregelmodule en ondersteunende koppelingen zijn voorzien van configureerbare parameters. Dat is in lijn met het concept om met de inregelmodule ook nieuwe openstellingen van bestaande regelingen of nieuwe regelingen te kunnen configureren (ook wel: inregelen). Parallel vindt nu de ontwikkeling plaats van het UPNL-WBSO deel. Dit betreft een regeling specifiek uitvoeringsplatform met gebruik van dezelfde tooling (Blueriq) als UPNL 2.0 /3.0.

RVO is op zoek naar 2 senior blueriq modelleurs. De werkzaamheden omvatten onder andere:

  • Het vertalen van functionele specificaties naar de technische en functionele architectuur van UPNL;
  • Modelleren van de functionele bouwblokken;
  • Testen van de technische werking van de gerealiseerde functionaliteiten.

Verbijzondering van de werkzaamheden:

  • In afstemming met collega’s vertalen van user stories naar de UP Architectuur;
  • Modelleren van de bouwblokken op basis van de userstories;
  • Afstemmen met collega modelleurs;
  • Testen van de ontwikkelde functionaliteit;
  • Documenteren van gebouwde functonaliteiten.

RVO heeft de applicatie UPNL ontwikkeld als nieuw basisplatform voor zaakgericht werken bij de uitvoering van haar uitvoeringsprocessen. Op het platform zijn inmiddels 40 regelingen in productie genomen. De komende periode wil RVO de applicatie verder ontwikkelen met de ambitie om meer regelingen naar productie te brengen. Het live brengen van regelingen en nieuwe functionaliteit vereist slim vertalen van user stories naar concepten en functionaliteit in UPNL.

Kansen voor Nederland, kansen voor jou!
Een duurzame, economisch sterke samenleving: daar werken we aan bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Met nationale en internationale programma’s, van de energietransitie en voedselproductie tot ontwikkelingsprojecten in Afrika. Met voorlichting, advies, financiering, subsidies en hulp bij het vinden van zaken- of kennispartners. Door slim organiseren en maximaal gebruik van digitale communicatie zorgen we voor een soepele en optimale dienstverlening. Door elkaar op te zoeken en verbindingen te leggen bieden we nieuwe inzichten en mogelijkheden. Voor en achter de schermen zetten 4500 mensen zich in voor een economisch sterk, innovatief en duurzaam Nederland, op verschillende vestigingen in Nederland. Ook voor jou zijn er kansen!

Onze adviseurs weten als geen ander wat er nodig is om ondernemende Nederlanders vooruit te helpen. Beoordelaars nemen subsidie- en andere verzoeken onder de loep en helpen de aanvragers om nieuwe stappen te zetten. Inkopers benutten de inkoopkracht van de Rijksoverheid, ook om maatschappelijke doelen te bereiken. De medewerkers van de frontoffice staan iedereen te woord die vragen heeft. Functioneel beheerders ontwikkelen en onderhouden digitale loketten. Projectmanagers onderzoeken wat de mogelijkheden van big data zijn. Juristen zorgen dat we ons houden aan wet- en regelgeving. En communicatieadviseurs ontwikkelen toegankelijke websites voor voorlichting en advies.

Wie ondernemend Nederland een warm hart toedraagt, kan bij onze organisatie dus alle kanten op.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Aantoonbare ervaring met het modelleren in regel gebaseerde (zaak) systemen (Blueriq versie 9.3 of hoger). Ervaring met alle componenten van Blueriq 9+ (studio; ublisher, rule engine, DCM, etc.);
  • Operationele ervaring met het modelleren in Blueriq versie 9 of hoger: – Informatiemanagement – Informatieanalyse – Dynamic case management – Rule based solutions – Applicatiearchitectuur – Systeemontwikkeling
  • Blueriq Certificaten: – Business Modelling Foundation; – Decision Management – Dynamic Case management – Business modelling Advanced
  • Meer dan 4 jaar ervaring met het bouwen met Blueriq services;
  • Meer dan 4 jaar ervaring met toepassing van de Blueriq Proces Engine;
  • Meer dan 4 jaar ervaring met toepassing van aggregates
  • Meer dan 4 jaar ervaring met de Blueriq Methodieken Dynamic Case management; Document management en Decision Management.

Wensen:

  • Operationele ervaring met het modelleren in Blueriq versie 9;
  • Ervaring met het modelleren van complexe processen en vertalen van business wensen naar functionaliteit;
  • Dynamic case management;
  • Rule based solutions;
  • Ervaring met XML-berichtenverkeer en datamapping;
  • Werkervaring in vergelijkbare functie in een grote overheids- of dienstverlenende organisatie;
  • Goede kennis van Wetten en regelingen uitgevoerd in het RVO.nl domein (subsidies, fiscale regelingen).

Competenties:

  • Zelfstandig kunnen werken;
  • Maakt zich materie snel eigen;
  • Resultaatgericht;
  • Pragmatisch;
  • Helder communiceren en toont hier initiatief;
  • Analytisch;
  • Werken met Agile / Scrum.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De kandidaten dienen gedurende de gevraagde termijn beschikbaar te zijn voor het gevraagde aantal uren. Eventuele afbouw van huidige werkzaamheden is bespreekbaar voor een periode van maximaal twee weken waarin de kandidaten minimaal 75% beschikbaar moeten zijn voor RVO.

De werkzaamheden worden met name verricht op de vestiging Den Haag. Vanwege corona werkt RVO op dit moment minimaal tot 1 september thuis. Daarna nog onbekend.

Reizen naar Zwolle en/of Utrecht komt voor!

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-08-20 10:29:18



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden