Business Analist | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2020-0519
Startdatum:
09-11-2020
Verwachte einddatum:
01-11-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
40
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
20 Oct 2020 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Marco Buitenhuis
Telefoonnummer:
06-29602668

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Provincie Zuid-Holland op zoek naar een Senior Business Analist op basis van 40 uur per week.

Wat ga je doen

Als business analist werk je nooit alleen. Je hebt contact met stakeholders uit de vak afdelingen en verschillende specialisten van de afdeling informatisering en automatisering. Informatiemanagement, portfoliomanagement, functioneel beheer, applicatiebeheer, serverbeheer, business intelligence, geo, architectuur en security zijn voor jou allen bekend terrein. Om gezamenlijk tot verandering te komen weet jij jouw collega’s continu te betrekken in een werkveld wat volop in beweging is. De vraagstukken die op je afkomen zijn erg divers en maakt jouw werk iedere dag anders. Denk hierbij aan vragen op het gebied van financiën, projectenadministratie, subsidie- en vergunningverlening, procesoptimalisatie, beleidsontwikkeling en vragen die voortkomen uit nieuwe wet- en regelgeving.

Gedurende de dag staan deze zaken op jouw to-do lijstje:

  • Op strategisch en tactisch niveau meedenken en uitvoering geven aan de ICT doorontwikkeling voor de gehele provincie;
  • Ondersteuning van interne accountmanagers bij intake van brede ICT vraagstukken uit de organisatie;
  • Je vervult een brugfunctie (productowner rol) en bent sparringpartner tussen specialisten en accountmanager (van de afdeling Informatisering & Automatisering) en de klant;
  • Het adviseren van de klant over mogelijkheden en onmogelijkheden van zijn/haar wensen en het bieden van realiseerbare oplossingsscenario’s;
  • Het begeleiden van de klant bij het implementeren van oplossingen en gebruikerstrainingen;
  • Faciliteren en begeleiden van uitvoering van complexe vraagstukken/projecten; 
  • Deelname in multidisciplinaire werkgroepen, projectgroepen en scrumteam(s);
  • Het nauw samenwerken met beheerders, BI- en DWH specialisten;
  • Afstemming met projecten, programma’s en andere onderdelen afdeling I&A.

Opdracht:
De afdeling is gestart deze producten en diensten te vernieuwen om beter op de veranderende behoefte van de organisatie aan te sluiten. Bureau Advies en Beleid van de afdeling Informatisering & Automatisering heeft per direct behoefte aan een senior business analist. De kandidaat heeft een hands-on mentaliteit, kent de visie en de (informatie)vraagstukken rondom bedrijfsvoering, bestuur en de uitvoerende diensten. Ook is hij een conceptueel denker die erin slaagt visie te verbinden met een uit te voeren strategie, en dit op eenvoudige wijze toegankelijk weet te maken. Speelt in op lopende en nieuwe ontwikkelingen en adviseert accountmanagement, interne proceseigenaren en opdrachtgevers bij het formuleren van behoeften voor (nieuwe) initiatieven op het gebied van de informatievoorziening.

Achtergrond:
De provincie werkt samen met een groeiend aantal andere overheden en partijen uit de samenleving aan maatschappelijke opgaven, die complex en onderling verweven zijn: het vergroten van de economische concurrentiekracht van de Zuidelijke Randstad via innovatiebevordering, energietransitie, verbetering van de bereikbaarheid, zorg voor een aantrekkelijk vestigingsklimaat door een gevarieerde verstedelijking, het werken aan een vitaal platteland, en het realiseren van natuur- en recreatiegebieden. Data, informatie en kennis zijn anno 2020 een belangrijk productiemiddel voor het realiseren van deze opgaven.

De afdeling Informatisering & Automatisering faciliteert de organisatie bij het realiseren van haar opgaven door de volgende producten en diensten te leveren:

  • Een gegevenspakhuis voor de opslag van data (enterprise datawarehouse);
  • Gereedschap (applicaties) om met data te kunnen werken;
  • Portalen om data en informatie toegankelijk te maken en te kunnen vinden;
  • Informatieproducten zoals: dashboards, rapportages en atlassen;
  • Advies en ondersteuning.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je bent gedurende de periode van 9 november 2020 tot 1 november 2021 beschikbaar voor 40 uren per week voor de voorbereiding, uitvoering en realisatie van het project/gevraagde werkzaamheden en bent flexibel inzetbaar. Je moet op datum kunnen starten, of eerder in overleg;
  • Minimaal een WO-diploma behaald in de richting van Bedrijfskunde of vergelijkbaar;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Business Analist en Data & Analytics consultant;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met complexe ICT-verandertrajecten waarbij tenminste 2 trajecten geheel zijn doorlopen.Geef aan hoeveel jaar ervaring je hebt;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met Blockchain;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met Business Intelligence;
  • Aantoonbare werkervaring met software met betrekking tot facilitaire dienstverlening (archeologisch depot systemen, rittenregistratiesystemen) en bestuurlijke informatiesystemen (besluiten workflow systeem, staten informatie systeem;
  • Aantoonbare werkervaring met de wet digitale toegankelijkheid en ervaring met de toepassing hiervan binnen digitale werkomgevingen;
  • Competenties: Resultaatgericht handelen: – daadkrachtig optreden, proactieve houding, initiatiefrijk, pragmatisch; – punctueel in werkzaamheden, administratief vaardig, aanspreekbaar op resultaten; – stressbestendig, leergierig, accuraat, probleemoplossend. Flexibiliteit: – tact, zorgvuldigheid; – in werk en werktijden. Communicatieve- analyse- en adviesvaardigheden: – van medewerkers tot (afdelings) management. Samenwerking: – teamspeler; open collegiale samenwerkingsgerichte houding; – sociaal vaardig, legt makkelijk contacten, kan overtuigen. Didactische vaardigheden: – geduldig en bereid om zaken meerdere keren uit te leggen; – doorzettingsvermogen. Algehele indruk.

Wensen:

  • Je hebt aantoonbare werkervaring met het realiseren van informatieproducten. Geef aan hoeveel jaar ervaring;
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met fleet-management tools, Open Text Content Server, Microsoft BI tools. Geef aan hoeveel genoemde tools;
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met innovatieve ICT-verandertrajecten. Geef aan hoeveel innovatief ICT-verandertrajectwerkervaring je hebt;
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met het begeleiden van Agile transities zoals Scrum, DevOp.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op 28 oktober 2020. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-10-12 06:18:22



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden