Business Analist | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2020-0521
Startdatum:
19-10-2020
Verwachte einddatum:
18-01-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
15 Oct 2020 7:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Kerndepartement van het Ministerie van Economische Zaken op zoek naar een Business Analist op basis van 36 uur per week. 

Voor de invoering van een nieuw informatiesysteem en het verder professionaliseren van de informatiehuishouding is EZK op zoek naar een business analist. Je bent o.a. verantwoordelijk voor het in kaart brengen van keten- en werkprocessen op basis van de organisatiebehoefte, mappen van gebruikerswensen en werkprocessen op het nieuwe documentmanagementsysteem en (mede) invulling geven aan de implementatie. Je werkt nauw samen met de programmamanager, vertegenwoordigers van de gebruikersorganisatie, vertegenwoordigers van het management, (proces) architecten, functioneel beheerders, projectmanager en applicatie-architect vanuit de DICTU (de ICT-dienstverlener van EZK).

De volgende activiteiten worden uitgevoegd door de business analist:

  • Optreden als gesprekspartner en adviseur van de business;
  • Inventariseren en opstellen van requirements op basis van eisen en wensen van de business;
  • Optimaliseren van processen;
  • Zorgen voor een voldoende draagvlak bij stakeholders;
  • Ontwikkelen van procesmanagement functie, zoals het uitrollen van proceseigenaarschap;
  • Opstellen procesmodellen en vastleggen in Enterprise Architect;
  • Detailering toevoegen aan procesarchitectuur in overleg met procesarchitecten;
  • Opstellen user stories en vastleggen in Jira;
  • Opstellen projectdocumentatie en vastleggen in Confluence;
  • Samenwerken met product owner, architecten, analist en scrum team;
  • Opstellen projectplanning in overleg met projectmanagers;
  • Mede verzorgen sprintdemo’s;
  • Mede verzorgen sessies met klantpanels.

Achtergrond opdracht:
De kerndepartementen van het ministerie van EZK en LNV gaan op een uniforme manier om met documentbehandeling volgens het proces digitaal werken. De belangrijkste applicatie die dit proces ondersteunt is het documentmanagementsysteem DoMuS, een applicatie gebaseerd op eDOCS. Daarnaast wordt gebruik gemaakt van SmartDocuments voor het creëren van documenten in de huisstijl, van de uWork parafeerapp voor het goedkeuringsproces.

Om te zorgen voor een toekomstgerichte informatiehuishouding is binnen EZK en LNV het programma “Informatiehuishouding van de toekomst” gestart. Het programma heeft de ambitie om te zorgen voor een optimale ondersteuning van het werkproces van de medewerkers van het kerndepartement van EZK en LNV. Dit wil zeggen dat alle documenten die nodig zijn voor een bepaald werkproces voor de medewerker op het juiste moment en in de juiste vorm beschikbaar zijn.

Werkprocessen worden geoptimaliseerd samen met de belanghebbenden van het proces. Dit leidt tot nieuwe werkafspraken, verbeteringen in de processtappen, standaardisatie van soortgelijke processen, meetbaarheid van de voortgang binnen de processen, duidelijkheid over verantwoordelijkheden, verbetering van afhandeltijden en de vertaalslag hiervan naar het ondersteunende systeem.

Organisatie:
Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat staat voor een duurzaam, ondernemend Nederland. We zetten ons in voor een uitstekend ondernemersklimaat en een sterke internationale concurrentiepositie. Door de juiste randvoorwaarden te creëren en door ondernemers de ruimte te geven om te vernieuwen en te groeien. Door aandacht te hebben voor onze natuur en leefomgeving. Door samenwerking te stimuleren tussen onderzoekers en ondernemers. Zo bouwen we onze topposities in landbouw, industrie, diensten en energie verder uit en investeren we in een krachtig en duurzaam Nederland. Ministerie van Economische Zaken, voor een duurzaam, ondernemend Nederland

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Procesmanagement, Procesarchitectuur, Informatie analyse;
  • Requirements management;
  • Business- en ICT-architectuur;
  • Business Process Redesign;
  • Business Process Modeling;
  • Meer dan 3 jaar aantoonbare ervaring met procesmanagement en digitalisering van processen met behulp van casemanagement;
  • Meer dan 3 jaar aantoonbare ervaring met het analyseren en modelleren van bedrijfsprocessen;
  • Meer dan 3 jaar aantoonbare ervaring met het opzetten en ontwikkelen van de procesmanagement functie;
  • Meer dan 3 jaar aantoonbare ervaring als sterke gesprekspartner en adviseur, netwerker, communicatief sterk en verbindend.

Wensen:

  • Competenties: – Hands-on mentaliteit, deinst niet terug voor het doorpluizen van bestaand materiaal, – Pro-actief, – Analytisch vermogen, -Teamspeler;
  • Bij voorkeur relevante opleiding zoals business informatie technology, bedrijfskundige informatica of informatiekunde;
  • Kennis en ervaring van het werken onder procesarchitectuur;
  • Kennis en ervaring van met proceseigenaarschap;
  • Kennis en ervaring van met BPMN;
  • Kennis en ervaring van met agile/scrum en ervaring van lean;
  • Kennis en ervaring van met het overbrengen van functionele eisen en wensen aan ICT-dienstverleners;
  • Kennis en ervaring van documentmanagement en recordmanagement implementaties;
  • Kennis en ervaring van processen en systemen bij het Ministerie EZK/LNV.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-10-12 13:07:29



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden