Pitstop voor succes
ICT detachering & recruitment

Business Analist / Informatieanalist | Amsterdam

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amsterdam
Aanvraagnummer:
A2019-0120
Startdatum:
18-02-2019
Verwachte einddatum:
31-07-2019 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
10 Jan 2019 5:00 PM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functie omschrijving

Quest4 zoekt een senior business analist/informatieanalist voor 36 uur per week.

In het programma “Doorontwikkeling wijkteams” wordt er vanuit integrale teams gewerkt aan een nieuwe werkwijze. De wijkteams bestaan uit verschillende teams; wijkzorgnetwerk, activeringsteams, ouderkindteams en Samen DOEN teams. Deze teams kennen op dit moment hun eigen werkwijze en IV systeem. Voor deze nieuwe werkwijze is de juiste inrichting van de informatievoorziening (IV) van cruciaal belang. Het doel is integrale, veilige, tijdige en juiste informatievoorziening in de wijken voor cliënten en professionals. De nieuwe IV dient aan te sluiten op de nieuwe integrale werkwijze in de wijkteams maar ook hun reguliere taken in het team te blijven ondersteunen. Dit betreft dus zowel de meervoudige en complexe casuïstiek als de enkelvoudige vragen vanuit de burgers. Voor de analyse van de requirements/specificaties en het ontwerp van de nieuwe IV voor de wijkteams zijn we op zoek naar een ervaren informatie/business analist die nauw zal samenwerken met de nieuwe integrale wijkteams en met het IV team van cluster Sociaal. In deze samenwerking zal de informatie/ business analist o.a. aansluiten bij de gesprekken die voor het Verbond van 100 worden gevoerd, om zo daar ook requirements op te halen. De kandidaat gaat gefocust bijdragen aan de uitwerking van het ontwerp van de IV voor de wijkteams in nauwe samenhang met de doelarchitectuur.

Werkzaamheden

  • De kern van de werkzaamheden bestaat uit:
  • Analyse van de huidige situatie (processen en systemen) van de IV bij de verschillende wijkteams
  • Analyse van de gewenste situatie (processen en systemen) van de IV bij de verschillende wijkteams
  • Uitwerken van de gewenste requirements in de nieuwe integrale werkwijze
  • Uitwerken van het gewenste nieuwe functioneel ontwerp
  • Organiseren en leiden van workshops
  • Adviseren over de transitie van de huidige naar gewenste situatie

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie en Interne Dienstverlening bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s)

De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, zeven stadsdeelorganisaties en Bestuur en Organisatie. De clusters bestaan uit directies die expertise hebben op een specifiek terrein, bijvoorbeeld Werk en Inkomen, Onderwijs, Jeugd en Zorg, Personeel en Organisatie, Handhaving en Toezicht, Belastingen en Wonen. Het college van burgemeester en wethouders, de gemeenteraad en de bestuurscommissies vormen samen het bestuur van de gemeente.
Eén van de vier cluster, het cluster Sociaal is verantwoordelijk voor de uitvoering van taken in het sociaal domein. Informatievoorziening (IV) is één van de ondersteunende afdelingen van Cluster Sociaal. De afdeling ontwikkelt en beheert de informatievoorziening binnen het sociale domein.

De Agenda Doorontwikkeling Sociaal Domein levert bouwstenen op voor het Meerjaren Beleidsplan Sociaal 2018-2022. In het beleidsplan gaat de gemeente in op de wijze waarop er zo integraal mogelijk gewerkt gaat worden op het gebied van maatschappelijke ondersteuning, publieke gezondheid, preventie, zorg, jeugdhulp, onderwijs, welzijn, wonen, werk en inkomen, en sport. De gemeente realiseert deze opgaven in het sociaal domein binnen een groot netwerk van partners zoals welzijnsinstellingen, zorgaanbieders, huisartsen, wijkteams, regiogemeenten, zorgverzekeraars en ook Amsterdammers zelf. Zij wil zaken eenvoudiger regelen, professionals de ruimte geven en zorg dichterbij de Amsterdammer organiseren. In het programma “Doorontwikkeling wijkteams” krijgen de bouwstenen vorm.

Functie eisen

Harde eisen:

  • Beschikbaar voor een gesprek in de week van 15 februari – 22 februari 2019
  • Minimaal 1 relevante referentie, (naam, bedrijf, functie, telefoonnummer) let op deze moet op de hoogte zijn.
  • In de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam.
  • (minimaal) WO werk- en denkniveau. Dit werk- en denkniveau is opgedaan door relevante werkervaring en/of diploma in een vergelijkbare functie.
  • Een motivatie waaruit blijkt waarom deze opdracht door jou goed kan worden uitgevoerd. Belangrijk is dat in deze motivatie de volgende elementen terugkomen: Affiniteit met het sociaal domein, ophalen van requirements en vertalen naar functionaliteiten.
  • De afgelopen 10 jaar minimaal 5 jaar werkervaring als business-/ informatie analist. 

Wensen & kennis:

  • U bent in staat de juiste vragen aan de lijn te stellen
  • U kunt  makkelijk schakelen van perspectief, van organisatie en inrichting via informatievoorziening naar techniek, en van strategie naar operatie?
  • U heeft de laatste 10 jaar minimaal 2 jaar relevante werkervaring opgedaan bij een organisatie qua omvang en complexiteit vergelijkbare organisatie als Amsterdam. Dit betekent dat de kandidaat kennis van en ervaring met het samenwerken met diverse ketenpartijen en stakeholders heeft.
  • U heeft de capaciteit om complexe bedrijfsprocessen zo uit te werken dat de beste IV oplossing kan worden gerealiseerd.
  • Visie op informatievoorziening en goed zicht op en voldoende kennis van moderne technologieën?
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring (opgedaan in de laatste 8 jaar) in een complexe omgeving. U toont dit aan met een beschrijving (in maximaal 1/2 pagina’s) van het soort project en wat de relevantie/toegevoegde waarde is tot/voor deze offerteaanvraag. Benoem de organisatie en duur van het project.

Aanvullende informatie

Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-01-31 10:13:37



Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
Sleep je bestanden hierheen, of klik hier om ze te selecteren Kies bestand
Maximale uploadgrootte: 67.11MB
Status : Gesloten

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Plaats een opdracht op Quest4

Plaats een opdracht