Business Analist/ Informatiespecialist | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2019-0722
Startdatum:
22-07-2019
Verwachte einddatum:
31-12-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
27 Jun 2019 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Quest4 is voor het Ministerie van Justitie en Veiligheid op zoek naar een Senior Business Analist/ Informatiespecialist voor 36 uur gemiddeld per uur. 

Als Senior Business Analist/Informatiespecialist werk je mee aan de inventarisatie van werkprocessen, in gesprek met medewerkers binnen de directies. Je beheert het generieke overzicht (in ontwikkeling) van werkprocessen voor het hele bestuursdepartement en neemt initiatief om te zorgen voor consistentie hierin. Het overzicht van werkprocessen is basis voor het uitvoeren van een risicoanalyse, de prioritering van verbeteracties, de planning daarvan en de voortgangsrapportage. Inhoudelijk hangt het overzicht samen met aan de generieke selectielijst die in het DMS DigiJust gehanteerd wordt, zodat duidelijk is wanneer informatie vernietigd of overgebracht moet worden.

Je bent deskundig m.b.t. het (globaal) beschrijven van werkprocessen, je maakt de vertaling naar een werkwijze in/met het DMS DigiJust en je bent ook deskundig op het gebied van informatiemanagement en archiefbeheer.

Je voert gesprekken met medewerkers over welke werkprocessen worden uitgevoerd binnen een directie. In het verlengde daarvan inventariseer je welke informatie waar wordt opgeslagen, geef je risico’s aan en geef je een advies voor verbeteracties. Je werkt mee aan een voorstel voor een nieuwe werkwijze in/met DigiJust en de inrichting van DigiJust, in de vorm van sjablonen. Waar nodig denk je mee over procesverbetering of uniformering van processen die in meerdere directies terugkomen (PIOFACH processen bijvoorbeeld, of wob-verzoeken of kamervragen). Je werkt mee aan het ontwikkelen en geven van workshops om in algemene zin het ibewustzijn te vergroten. Je levert actief input voor het doorontwikkelen van de werkwijze die in het programma samen Digitaal gehanteerd wordt.

In specifieke gevallen kun je ingezet worden als projectleider voor een omvangrijk of extra complex verbetertraject bij een organisatieonderdeel.

Beschrijving Opdrachtgever:
Het ministerie van Justitie en Veiligheid bestaat uit een bestuursdepartement naast een aantal uitvoeringsorganisaties zoals de Immigratie en Naturalisatie Dienst, Dienst Justitiële Inrichtingen, het Openbaar Ministerie, etcetera. Binnen het bestuursdepartement zijn de beleidsdirecties georganiseerd en de ondersteunende taken, zoals P&O, Informatisering en het Dienstencentrum. Het Dienstencentrum richt zich op facilitaire diensten, inkoop, ICT en de informatiehuishouding.

Het team Advies Informatievoorziening (AIV) is onderdeel van de afdeling Klantondersteuning binnen het Dienstencentrum van het Ministerie van Justitie en Veiligheid. Het team AIV verzorgt de ondersteuning van het digitaal, zaakgericht werken in het DMS DigiJust (FileNet), het werken in ‘samenwerkruimten’(Sharepoint) en digitaal vergaderen met de vergadertoepassing iBabs. Gebruikers kunnen er terecht met concrete vragen, voor instructies maar ook voor advies om de informatiehuishouding beter op orde te krijgen. Daarnaast is het team verantwoordelijk voor het duurzaam toegankelijk houden van archiefwaardige informatie, zowel in papieren als digitale vorm. Informatieverzoeken worden afgehandeld en er wordt zo nodig archiefonderzoek gedaan.

Beschrijving omschrijving dienst, aanleiding en doel:
Eind 2016 is een programma ‘Samen Digitaal – Informatie op orde’ gestart om met alle directies binnen het Bestuursdepartement van JenV aan de slag te gaan met het verbeteren van de informatiehuishouding. Dit levert een flinke hoeveelheid extra klantvragen op naar begeleiding, advisering, instructie, analyse van huidige informatieverzamelingen, analyse van werkprocessen, etc. 

Functie eisen

Harde eisen:

  • Je bent beschikbaar op 2 juli aanstaande voor een intake gesprek;
  • VOG; Bij eventuele gunning lever je zo snel mogelijk na startdatum bij de inhurende manager, een rechtsgeldig VOG in welke niet langer dan zes maanden voorafgaand aan de beoogde startdatum is afgegeven, organisatie specifiek is én betrekking heeft op de aard van de uit te voeren diensten/werkzaamheden;
  • Geheimhoudingsverklaring; Bij eventuele gunning lever je een ingevulde en ondertekende geheimhoudingsverklaring in als bijgevoegd bij de overeenkomst;
  • Je bent beschikbaar voor een inzet van gemiddeld 36 uur per week vanaf uiterlijk 1 augustus 2019;
  • Je hebt een afgeronde opleiding op WO niveau;
  • Een afgeronde vervolgopleiding met betrekking tot digitaal informatiemanagement;
  • Je bent in het bezit van een certificaat Prince II Foundation;
  • Je hebt 5 jaar ervaring met analyse van werkprocessen en advisering over verbetering werkprocessen;
  • Certificaat Lean Six Sigma Orange belt;
  • Certificaat ITIL Foundation.

Wensen:

  • Ervaring met analyse en waardering van informatieverzamelingen. Geef aan hoeveel jaar;
  • Ervaring met analyse van werkprocessen. Geef aan hoeveel jaar;
  • Ervaring met het vertalen van werkprocessen naar een zaakgerichte werkwijze (in een Document Management Systeem). Geef aan hoeveel jaar;
  • Ervaring met projectleiding van projecten gericht op informatiehuishouding. Geef aan hoeveel jaar;
  • Ervaring met het afnemen van interviews. Geef aan hoeveel jaar.

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-06-19 06:47:42

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden