Business Analist (met scrum ervaring) | Rotterdam

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Rotterdam
Aanvraagnummer:
A2019-0607
Startdatum:
03-06-2019
Verwachte einddatum:
31-07-2019 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
24
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
22 May 2019 12:00 PM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Quest4 is voor het Havenbedrijf van Rotterdam op zoek naar een Business Analist (met scrum ervaring) voor 24 uur in de week

Het Havenbedrijf Rotterdam is actief voor heel de haven. Havenbedrijf Rotterdam werkt aan het versterken van de concurrentiepositie van de Rotterdamse haven. De haven van vandaag én morgen. Alle (inter)nationale ondernemingen die hier actief zijn, hebben het allergrootste belang bij een bereikbare en duurzame ‘Port of Rotterdam’, die kan blijven groeien. Het Havenbedrijf biedt klanten daarom alles wat nodig is voor de vlotte en veilige doorvoer en bewerking van grondstoffen en goederen. Ook heeft het oog voor de werk- en leefomgeving in de haven én investeert het doorlopend in bestaand en nieuw havengebied, zoals Maasvlakte 2.

Beschrijving afdeling
Je gaat werken op de afdeling Digital & Information Technology, Development. Deze afdeling is eindverantwoordelijk voor het realiseren van (nieuwe) digitale producten en daarmee de digitale ambities van het Havenbedrijf Rotterdam (HbR) en haar (internationale) klanten en stakeholders. Het team zoekt hiervoor de samenwerking met collega’s, klanten en stakeholders om moderne vormen van innoveren en lanceren van digitale services te laten zien.

Opdracht beschrijving/belangrijkste werkzaamheden
Het Development team Digitale Werkplek is verantwoordelijk voor het ontwikkelen en digitaliseren van de werkplek van onze eindgebruikers. Dit doen wij middels projecten, waarbij we steeds meer de agile methodiek hanteren. In 2018 hebben wij tezamen met onze leverancier al onze collega’s gemigreerd van Windows 7 naar Windows 10. Als vervolg op dit grote project zijn wij een nieuw project gestart met het doel om de digitale werkplek visie verder te verduidelijken in nauwe samenwerking met de verschillende eindgebruikers.

Voor dat project zijn we op zoek naar een business analist met scrum ervaring die met een frisse blik ons zowel kan helpen om dit proces te stroomlijnen en ondersteunen, maar ook niet bang is om zelf inhoudelijke zaken op te pakken en bepaalde requirements uitdiepen en doorvragen. Deze rol in het team is dus een combinatie rol met focus op begeleiden proces en inhoud op het vlak van digitale werkplek (Office 365, Identity & Access management, Windows 10, etc). Vooral zoeken we iemand die plezier heeft in zijn werk en samenwerking met zijn teamleden. Iemand die snapt dat communicatie zijn/haar belangrijkste verantwoordelijkheid is maar discussies ook niet uit de weg gaat. Tevens gebruikt hij of zij ten alle tijden de inhoudelijke as als leidend.

Je durft ook te experimenteren met nieuwe ideeën als je denkt dat het voor ons team en product toegevoegde waarde heeft. Je maakt voortdurend afwegingen tussen de beste oplossingen, maar je kan je bij besluiten van het team neerleggen omdat het op dat moment het meest verstandig lijkt te zijn.

Kerntaken:
• Faciliteren van meetings: stand-ups, sprint-planning, sprintreviews en retrospectives.
• Oppakken van activiteiten in de betreffende sprints, en dan met name uitwerking van functionele en niet functionele requirements (zowel vanuit de inhoud als vanuit het proces)
• Monitoren van voortgang van alle lopende activiteiten, dit inzichtelijk maken en hierover te rapporteren richting programmamanager en opdrachtgever
• Samenwerken met andere leden van het team om onze werkwijze en processen te verbeteren.

Functie eisen

  • HBO werk- en denkniveau, relevante werkervaring in soortgelijke opdrachten wordt belangrijker ervaren dan opleidingsachtergrond.
  • Minimaal 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare omgeving in een soortgelijke rol
  • Technische kennis op het vlak van digitale werkplekken
  • Werkdagen: Dinsdag, Woensdag, Donderdag beschikbaar gedurende de opdracht
  • Kennis van Windows 10, Office 365, Active Directory, etc
  • Kennis van Service Management processen zoals ITIL
  • Beschikbaar voor een gesprek op 28 of 29 mei 
  • Servicenow ervaring is een pré
  • Scrummaster ervaring is een pré
  • Lean Greenbelt is een pré

Competenties:
• Attitude om met een team specialisten uit diverse disciplines resultaat neer te zetten
• Initiatiefrijke en pragmatische houding
• Praktisch met gevoel voor verschillende belangen
• Proactieve houding
• Kritisch-analytisch
• Kwaliteits- en organisatiebewust
• Sociaal en communicatief vaardig

Aanvullende informatie

Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-05-16 17:41:48

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden