Pitstop voor succes
ICT detachering & recruitment

Business Architect | Utrecht

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Utrecht
Aanvraagnummer:
A2019-0173
Startdatum:
01-03-2019
Verwachte einddatum:
31-12-2019 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
14 Feb 2019 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Wij zijn voor de Belastingdienst op zoek naar een Business Architect voor 36 uur per week. 

Belangrijk aandachtspunt bij de opdracht is dat de architect goed in staat is te denken vanuit Facilitair en Inkoop (de klant) en in breed perspectief; Rijksbreed en vanuit algemeen toegepaste ‘best practice’ van Facilitaire en Inkoop processen. Zowel Inkoop en Facilitair werken in toenemende mate in rijksbrede systemen en zijn als Concern Dienstverlener of categoriemanager verantwoordelijk voor een deel van de dienstverlening binnen het Rijk. Kennis, trends en ontwikkelingen en het talent om dit over en weer te vertalen (tussen klantbehoefte en ontwikkelingen). Denken vanuit de gebruiker, perspectief van de klant centraal stellen.

  • Een uitgewerkte business architectuur voor het (sub)domein Bedrijfsvoering (‘Facilitair en Inkoop’);
  • Architectuur-input voor business cases ten behoeve van verandertrajecten uit het (sub)domein Bedrijfsvoering (‘Facilitair en Inkoop’);
  • Samenwerking met solution architecten en IT-architecten van IBS BV bij het opstellen van deze architectuur;
  • Het uitdragen van deze architectuur naar de andere dienstonderdelen van de Belastingdienst;
  • Het uitvoeren van architectuurcontrol bij projecten, scrumteams, releasetrains, valuestreams tijdens de systeemontwikkeling;
  • Advisering bij het opstellen van het Portfolio;
  • Opstellen en bewaken planning voor de hierboven genoemde architectuur producten en activiteiten.

De Belastingdienst staat momenteel voor een forse veranderopgave. Binnen de Belastingdienst staat het (sub)domein Bedrijfsvoering (‘Facilitair en Inkoop’) voor de uitdaging processen te centraliseren, uniformeren en optimaliseren. Om het management hierbij optimaal te ondersteunen wordt momenteel gewerkt aan een Domein architectuur waarin vanuit de missie en visie van Facilitair en Inkoop’ en de veranderende buitenwereld een helder beeld moet ontstaan van de noodzakelijke middelen om ook in de toekomst optimaal het werk te kunnen doen. Waarbij nadrukkelijk aansluiting wordt gezocht bij rijksbrede- ontwikkeling en -processen.

De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt.

Functie eisen

Harde eisen:

  • Kennis van en ervaring in bedrijfsvoerings processen (oa op het gebied van ontwerp, IV-vertaling en implementatie) (10 jaar);
  • Ervaring in samenwerkingverbanden met de IV-organisatie tijdens de systeemontwikkeling zowel in een waterval voortbrenging als de Agile/scrum aanpak. (5 jaar);
  • Kennis van de bedrijfsprocessen van de Belastingdienst en in het bijzonder van het (sub)domein Bedrijfsvoering (‘Facilitair en Inkoop’) (5 jaar);
  • Ervaring met het inrichten van het architectuur proces gezien vanuit de business (5 jaar);
  • Ervaring in het adviseren van het management ten aanzien van keuzes in het portfolio;
  • Kennis en ervaring van het werken met archimate of vergelijkbare tooling (5 jaar).

Opleiding/certificering:

  • Architectuurtolling, bijvoorkeur archimate;
  • TOGAF Practitioner; NORA (geen certificering); MARIJ (geen certificering);
  • SCIA, ERIA, basisopleiding architectuur Business Information Management Foundation.

Wensen:

  • Bestuurlijk informatica of vergelijkbaar;
  • Kennis van en ervaring in faciliitaire en inkoopprocessen;
  • Kennis en Ervaring met rijksbrede IT projecten;
  • Organisatiesensitiviteit;
  • Academisch.

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-02-13 05:58:54



Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
Sleep je bestanden hierheen, of klik hier om ze te selecteren Kies bestand
Maximale uploadgrootte: 67.11MB
Status : Gesloten

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Plaats een opdracht op Quest4

Plaats een opdracht