Business Consultant (2FTE) | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2019-0592
Startdatum:
01-07-2019
Verwachte einddatum:
06-01-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
32-36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
27 May 2019 7:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Quest4 is voor Justid op zoek naar 2 Business Consultants voor 32-36 uur per week. 

De Justitiële Informatiedienst vervult ten behoeve van het ministerie van Justitie en Veiligheid een belangrijke rol in de totstandkoming van het integer en integraal persoonsbeeld. Onze afdeling Matching vervult hierin, conform wetgeving, de functie van Matching Autoriteit. Ontwikkelingen in zowel de ketens van Justitie en Veiligheid als binnen de Justitiële Informatiedienst vragen om verdere professionalisering en versteviging van de Matching Autoriteit. Een andere belangrijke (keten)ontwikkeling betreft het Netwerk Data Kwaliteit (NDK). Samen met ketenpartners, o.a. Openbaar Ministerie en Centraal Justitieel Incassobureau, wordt gewerkt aan de verbetering van de datakwaliteit van gegevens ten behoeve van het primaire proces in de Strafrechtsketen.

Voor zowel de Matching Autoriteit als het NDK zoeken wij een business consultant die in staat is om vanuit overzicht en inzicht structuur aan te brengen, analyses uit te voeren en de vertaalslag te maken naar mogelijke oplossingsrichtingen. Zowel op het vlak van business, IV en ICT.

Beschrijving omschrijving dienst, aanleiding en doel:
Op dit moment is het aanbod aan opdrachten groter dat de beschikbare capaciteit aan business consultancy. Daarom zoeken wij een (senior) business consultant.

Beschrijving Opdrachtgever:
De Justitiële Informatiedienst maakt het integer en integraal persoonsbeeld binnen de justitiële ketens toegankelijk door digitale justitiële informatie voor de ketenpartners te ontsluiten: veilig, op tijd, op maat en op niveau. Wij faciliteren daarmee de informatie-uitwisseling in de keten en bieden een actieve ondersteuning aan ketenwerkprocessen. Tijdige en juiste informatie voor de partners maakt rechtspleging effectiever en efficiënter wat uiteindelijk bijdraagt aan een veilige en rechtvaardige samenleving. De Justitiële Informatiedienst is in 2006 gestart en is gevestigd in Almelo, Leeuwarden, Den Haag en Zutphen.

Beschrijving directie/afdeling:
De afdeling Projecten, Consultancy & Informatiemanagement is een verbindende schakel in de Justid organisatie en is in staat veranderingen aan te jagen. Naast programma- en projectmanagement, is er binnen de afdeling expertise aanwezig op de volgende aandachtsgebieden:

  • Portfoliomanagement;
  • Procesmanagement;
  • Projectmanagement;
  • Programmamanagement;
  • PMO;
  • Informatiemanagement;
  • Business consultancy.

Functie eisen

Harde eisen:

  • VOG: Bij eventuele gunning lever je zo snel mogelijk na startdatum bij de inhurende manager, een rechtsgeldig VOG in welke niet langer dan zes maanden voorafgaand aan de beoogde startdatum is afgegeven, organisatie specifiek is én betrekking heeft op de aard van de uit te voeren diensten/werkzaamheden;
  • Geheimhoudingsverklaring: Bij eventuele gunning lever je een ingevulde en ondertekende geheimhoudingsverklaring in als bijgevoegd bij de overeenkomst;
  • Je bent beschikbaar voor minimaal 32 en maximaal 36 uur per week gedurende de opdracht;
  • Je hebt een afgeronde opleiding HBO+/WO;
  • Je hebt aantoonbaar minimaal 5 jaar consultancy ervaring op het snijvlak van business en IV. Dit dient onderbouwd te zijn in het cv;
  • Minimaal 2 jaar ervaring als business consultant binnen de Rijksoverheid;
  • Je bent bereid te werken op standplaats Leeuwarden en Almelo;
  • Uiterlijk 1 juli 2019 beschikbaar.

Wensen:

  • Inzicht in en bekendheid met de Strafrechtsketen;
  • Geef aan in hoeveel projecten je relevante ervaring hebt als business consultant/ adviseur, waarbij beleid is geïmplementeerd in ICT voorzieningen en werkprocessen;
  • Relevante ervaring als business consultant met projecten op het gebied van organisatie verbetering en data kwaliteit. Geef aan hoeveel jaar.

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-05-15 07:50:42

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden