Business Consultant | Almelo

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Almelo
Aanvraagnummer:
A2021-1657
Startdatum:
02-09-2021
Verwachte einddatum:
31-12-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
24
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
19-07-2021 10:00
Contactpersoon Quest4:
Marco Buitenhuis
Telefoonnummer:
06-29602668

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Justitiële Informatiedienst op zoek naar een Business Consultant op basis van 24 uur per week. 

De correcte verwerking van persoonsgegevens is voor Justid van groot belang. Om die te allen tijde te kunnen garanderen wenst de organisatie de systemen die zij in beheer heeft aan te passen zodat privacy risico’s geminimaliseerd zijn en we aan onze afnemers verantwoording kunnen afleggen over de verwerking van persoonsgegevens. Na invoering van de AVG en EU Richtlijn in 2018 wenst Justid nu haar volwassenheidsniveau te vergroten op de verwerking van persoonsgegevens. Als onderdeel daarvan moeten er voor een 4-tal onderdelen business analyses / onderzoeken worden uitgevoerd in 2021, waarbij de impact op eventuele aanpassingen in systeem en proces bepaald moeten worden. Denk aan het effect van de inwerktreding van de Richtlijn op de logginsverplichting en bewaartermijnen in systemen. Dat is wat deze opdracht behelst. Het opleveren van 4 onderzoeken, waarin de hoe vraag en de impact op organisatie (mogelijk organisaties in strafrechtketen) en processen wordt bepaald. Het gaat dus om het beschrijven van werkprocessen, de wijzigingen / oplossingsrichtingen, een adveis op deze en de impact op tijd/geld. 

Achtergrond opdracht:
De business consultant krijgt als opdracht om met de betrokken systeem eigenaren, ICT specialisten en productspecialisten deze beleidskaders te onderzoeken en het effect van deze op het implementeren in de informatiesystemen en werkprocessen te beschrijven.

Het gaat om een 4-tal analyes:
1. Het analyseren op welke wijze Justid voldoet aan de Richtlijn v.w.b. het niet langer dan noodzakelijk bewaren van persoonsgegevens. De kaders zijn hiervoor reeds bepaald. Het gaat erom hoe dit geimplementeerd kan worden in het systeem, wat daarvoor nodig is (aanpassingen in techniek/processen) en wat de impact op tijd/geld is.
2. Het analyseren wat ervoor nodig is om Justid te laten voldoen aan de Richtlijn v.w.b. de loggingsverpilchting art 26e. De kaders zijn hiervoor reeds bepaald. Het gaat erom of dit reeds geimplemeteerd is in de systemen en als dat nog niet het geval is op welke wijze dat gerealiseerd kan worden en wat de impact op tijd/geld is.
3. Het analyseren wat ervoor nodig is om te voldoen aan de behoefte om een bewaartermijn voor de DIP (Dossier Identiteitsvaststelling Persoon) in te richten. Hiervoor is een wens tot wijziging neergelegd bij de wetgever. Er zal geanalyseerd moeten worden wat het effect van het invullen van deze behoefte is op systemen en processen, waar dit ingericht moet worden en wat de impact hiervan is op tijd/geld.
4. Het analyseren op welke wijze kwaliteitsindicatoren ingericht kunnen worden voor een afdeling (systeem) en wat de impact hiervan is – mogelijkerwijs ook op andere organisatieonderdelen/de strafrechtketen. Bepaald is reeds welke indicatoren dit zouden moeten zijn.

Gevraagd wordt een iemand met aantoonbaar ruime ervaring als business consultant op het snijvlak van business en IV, die in staat is om beleid te vertalen en te implementeren in werkprocessen en informatiesystemen. De business consultant is staat om met samen met ICT, privacy en juridisch specialisten oplossingen te identificeren en af te wegen. De business consultant legt verantwoording af aan de projectleider.

Organisatie:
De Justitiële Informatiedienst zorgt dat cruciale informatie beschikbaar is op het juiste moment voor de juiste persoon. In de strijd voor een rechtvaardige en veilige samenleving helpt de Justitiële Informatiedienst met betrouwbare informatie en slimme oplossingen. Wij bouwen aan een krachtige verbinding tussen mens, informatie en technologie.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je hebt een afgeronde HBO+ of WO-opleiding;
  • Je hebt aantoonbaar ruime ervaring als business consultant op het snijvlak van business en IV;
  • Je bent in staat om beleid te vertalen en te implementeren in werkprocessen en informatiesystemen;
  • Je hebt ervaring als adviseur over bedrijfsprocessen en technische aanpassingen;
  • Je beschikt over aantoonbare kennis en ervaring in de ontwikkeling van complexe informatiesystemen;
  • Je beschikt / kan aantonen dat deze ervaring hebt met het leggen van relaties tussen afspraken op verschillende niveaus en disciplines en daarbij gebruikt maakt van kaders / richtlijnen;
  • Je hebt meer dan 5 jaar ervaring als business consultant op het snijvlak van business en IV;
  • Je hebt meer dan 5 jaar aantoonbare ervaring met het zelfstandig uitvoeren van onderzoeken, het nemen van eigenaarschap voor deze en het betrekken van andere(n) (organisaties);
  • Je hebt meer dan 2 jaar werkervaring binnen het J&V domein.

Wensen:

  • Competenties: – Je bent een effectief netwerker Je neemt eigenaarschap en krijgt anderen mee in je vraag; – Je bent resultaatgericht en verzorgt actief terugkoppeling richting Projectmanager op je resultaten; – Je bent analystisch sterk Je hebt oog voor belangen van anderen en kan deze wegen in belang van het beoogde eindresultaat; – Je bent in staat om complexe materia op een relatief eenvoudige manier weer te geven;
  • Kennis van de privacy wetgeving is een pre;
  • VOG: Bij eventuele gunning levert de kandidaat zo snel mogelijk voor de startdatum , een rechtsgeldig VOG in welke niet langer dan 3 maanden voorafgaand aan de beoogde startdatum is afgegeven, organisatie specifiek is én betrekking heeft op de aard van de uit te voeren diensten/werkzaamheden. Geheimhoudingsverklaring:Bij eventuele gunning levert de kandidaat een ingevulde en ondertekende geheimhoudingsverklaring in als bijgevoegd bij de overeenkomst. Start:Kandidaat is beschikbaar per 1 augustus.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op vrijdag 23 juli 2021. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2021-07-13 12:43:01

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden