Business projectleider online vergaderen | Den Haag

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2021-1066
Startdatum:
08-02-2021
Verwachte einddatum:
08-08-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
24-32
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
29-01-2021 07:00
Contactpersoon Quest4:
Marco Buitenhuis
Telefoonnummer:
06-29602668

Functieomschrijving

Wij zijn voor het Ministerie van Economische Zaken op zoek naar een Business projectleider online vergaderen op basis van 24 – 32 uur per week. 

Wij zijn op zoek naar een business projectleider voor de implementatie van MS-Teams bij de kerndepartementen van het ministerie van EZL en LNV. Je bent een gedreven, pragmatische optimistische visionair, een inspirator die de gebruikers meeneemt op weg naar de toekomst. Wij zoeken iemand die in staat is om met de generieke basis van MS TEAMS de werkprocessen van het kerndepartement optimaal en gebruiksvriendelijk te ondersteunen. Namens de organisatie (dienstonderdeel kerndepartement) moeten verbetervoorstellen worden opgesteld en afgestemd met de projectgroep. Daarnaast overziet de projectleider die wij zoeken wat voor verbeteringen en kansen op de lange termijn nodig zijn. Het is belangrijk dat je de bedrijfsprocessen snel eigen maakt zodat je de gerbuikers goed kunt vertegenwoordigen. Je bent in staat om snel en goed een netwerk op te bouwen, de organisatie aan te sturen en draagvlak te creeren. Je hebt ervaring met informatiemanagement en bent in staat om de organisatie en gebruikers te helpen om hun behoeften en wensen boven water te krijgen. Je werkt veel samen met eindgebruikers die minder ervaren zijn met ICT, daarom is het belangrijk dat je een vertaalslag kunt maken van de eisen en wensen van de gerbuikers richting de projectgroep.

Werkzaamheden: Het implementeren van specifieke werkprocessen en de (digitale) afspraken die hierbij nodig zijn Rlevante werkprocessen in kaart brengen en de specifieke ondersteuning daarvan met MS teams voor het kerndepartement implementeren Generieke functionele vragen te beantwoorden en advies geven aan de projectgroep Verantwoordelijk voor de communicatie van en naar eindgebruikers.

Achtergrond opdracht:
De vraag naar één online samenwerkomgeving is door “het nieuwe normaal” sterk toegenomen. Medewerkers thuis en op kantoor moeten hiervoor maximaal worden ondersteund. Daarbij staat gebruikersgemak en beschikbaarheid voorop. Mede vanwege de reeds voorziene doorontwikkeling in de roadmap van de digitale werkomgeving van LNV-EZK is onlangs besloten Microsoft TEAMS (versneld) in te voeren. MS teams wordt medio februari geïmplementeerd in de werkplekomgeving van EZK-LNV, zowel op de kerndepartementen als bij de dienstonderdelen. Allereerst zal de audio/video/chat functionaliteit beschikbaar worden gesteld. In een later stadium volgt ook de functionaliteit rondom digitaal samenwerken, het delen en bewerken van bestanden.

Hiertoe is een project ingericht met expertise vanuit DICTU, medewerkers vanuit Directie Bedrijfsvoering. Een stuurgroep is gevormd met afgevaardigden van DB, DICTU, NVWA en RVO.

Organisatie:
Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat staat voor een duurzaam, ondernemend Nederland. We zetten ons in voor een uitstekend ondernemersklimaat en een sterke internationale concurrentiepositie. Door de juiste randvoorwaarden te creëren en door ondernemers de ruimte te geven om te vernieuwen en te groeien. Door aandacht te hebben voor onze natuur en leefomgeving. Door samenwerking te stimuleren tussen onderzoekers en ondernemers. Zo bouwen we onze topposities in landbouw, industrie, diensten en energie verder uit en investeren we in een krachtig en duurzaam Nederland.

Ministerie van Economische Zaken, voor een duurzaam, ondernemend Nederland.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Ervaring met business projecten;
  • Ervaring binnen de rijksoverheid;
  • Ervaring in het domein van generieke bedrijfsvoering zoals ICT werkplek en tooling voor online samenwerken;
  • Prince2;
  • Agile;
  • Je hebt meer dan 3 jaar recente ervaring met implementatie van generieke bedrijsvoering zoals ICT werkplekken en/of ondersteuning bij het gerbuik van Audio video hulpmiddelen;
  • Je hebt meer dan 3 jaar ervaring met MS-Teams.

Wensen:

  • Competenties: – Bestuurssensitiviteit; – Plannen en organiseren; – Resultaatgerichtheid; – Omgevingsbewustzijn; – Netwerken; – Aansturen organisatie; – Motiveren; – Creativiteit; – Stakeholdermanagement;
  • Je kent de knelpunten van het remote werken in deze huidige coronaperiode;
  • Ervaring met het organiseren en begeleiden van brainstorm sessies / Kanban methodiek / Lean;
  • Ervaring met grote implementaties op het gebied van kantoorautomatisering.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

Vanaf medio maart 24-32 uur. De verlengingen zijn optioneel, in de komende maanden zal duidelijk worden of dit daadwerkelijk nodig is. De vacature wordt uitgezet voor 24 uur per week maar groeit mogelijk door naar 32 uur.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2021-01-26 08:57:40

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden