Pitstop voor succes
ICT detachering & recruitment

Businessprojectleider implementatie | Amsterdam

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amsterdam
Aanvraagnummer:
A2019-0132
Startdatum:
04-03-2019
Verwachte einddatum:
02-09-2019 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
32-36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
13 Feb 2019 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Marco Buitenhuis
Telefoonnummer:
06-29602668

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Gemeente Amsterdam op zoek naar een Businessprojectleider implementatie voor 32 – 36 uur in de week.  

De 7 afdelingen Vergunningen, Toezicht en handhaving van de stadsdelen werken steeds meer alsof zij één organisatie zijn. Hier hoort ook één werkwijze en één ICT systeem (per vakgebied) bij. Binnenkort gaat de aanbesteding starten van een nieuwe WABO-applicatie voor de hele stad, die tevens gebruikt gaat worden voor de Omgevingswet. Daarnaast wordt voor de andere vergunningen (met name horeca, evenementen en ligplaatsen) en het BIBOB-proces een andere applicatie (tijdelijk) ingericht, alsmede een applicatie voor toezicht.

De opdracht is het ondersteunen van de VTH-afdelingen bij het  implementeren van de nieuwe applicaties, met name bij de WABO. Aangezien op dit moment de 7 afdelingen nog diverse applicaties gebruiken en diverse werkwijzen en organisaties hebben, gaat het zowel om implementatie van een nieuwe applicatie als een werkwijze en mogelijk kleine organisatie- en cultuurveranderingen. De businessprojectleider zal nauw samenwerken met de ICT-projectleider.

Werkzaamheden:

  • Analyse van de huidige werkwijzen van de stadsdelen;
  • Ondersteunen van het maken van een voorstel voor een eenduidige werkwijze;
  • Ervaring delen bij het inrichten van de overige vergunningen in de applicatie decos join;
  • Ondersteunen bij het afstemmen van de voorgestelde WABO werkwijze op de werkwijze van de aanbestede WABO applicatie;
  • Het maken van een implementatievoorstel per stadsdeel voor de WABO applicatie.

Het ondersteunen van het management van het stadsdeel en stedelijk portefeuillehouder bij implementatie bij het betreffende.

Gemeentelijke organisatie:
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie en Interne Dienstverlening bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. 

De opdrachtgever(s):
De gemeente Amsterdam wil graag voor klanten op een eenduidige manier werken en diensten verlenen. Dit geldt ook voor de zeven afdelingen Vergunningen Toezicht en Handhaving die zijn ondergebracht bij de stadsdelen. Vanuit jouw plek, bij een van de stadsdelen, werk je met het gezicht naar buiten en met meer aandacht voor wat er in de gebieden speelt. De stadsdelen kennen nog wel een ieder een eigen organisatie met specifieke opgaven in de verschillende gebieden maar medewerkers kunnen flexibel, stadsbreed, ingezet worden.

Functie eisen

Harde eisen:

  • Je bent beschikbaar vanaf begin maart voor 32-36 uur per week;
  • Je bent beschikbaar voor het intakegesprek wat zal plaatsen vinden in de week van 21 februari – 28 februari aanstaande;
  • Je dient minimaal 1 relevante referentie te vermelden in je CV (organisatie – naam contactpersoon – telefoonnummer contactpersoon). Na afstemming met de kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie;
  • Je hebt de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  • Je hebt aantoonbare werkervaring van minimaal 5 jaar in een soortgelijke functie;
  • Je bent in het bezit van minimaal een erkend HBO diploma, bij voorkeur in de richting voor (technisch) bedrijfsvoering;
  • Geef in maximaal 1 pagina aan waarom je geschikt bent voor deze opdracht;
  • Je hebt gedegen actuele kennis van digitalisering van werkprocessen;
  • Je hebt ervaring met complexe organisaties.

Wensen:

  • Je hebt ervaring in het VTH domein;
  • Je hebt ervaring binnen een G4 gemeente.

Competenties:

  • Samenwerken;
  • Analytisch vermogen;
  • Overtuigingskracht;
  • Initiatief;
  • Omgevingsbewustzijn;
  • Resultaatgerichtheid.

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

 

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-02-04 07:35:21



Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
Sleep je bestanden hierheen, of klik hier om ze te selecteren Kies bestand
Maximale uploadgrootte: 67.11MB
Status : Gesloten

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Plaats een opdracht op Quest4

Plaats een opdracht