Citrix Specialist | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2019-1006
Startdatum:
01-01-2020
Verwachte einddatum:
31-07-2020
Aantal uur per week:
40
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
4 Dec 2019 10:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Provincie Zuid Holland op zoek naar een Citrix Specialist voor 40 uur in de week in Den Haag.

Achtergrond / aanleiding Bureau Infrastructuur & Support (BIS) draagt zorg voor een optimale beschikbaarheid van de ICT infrastructuur van de provincie Zuid-Holland. Dit omvat het beheer van servers, storage, netwerk, telecom en de applicaties die voor de eindgebruikers beschikbaar zijn. Daarnaast voorziet het bureau in de eerste lijnsondersteuning voor de gebruikers. Het technisch beheer omvat, naast de dagelijkse zorg voor de goede werking, ook het voorbereiden en coördineren van wijzigingen op de ICT infrastructuur, zodat de beschikbaarheid en continuïteit van de systemen gewaarborgd blijft. Bij de provincie Zuid-Holland (PZH) wordt gebruik gemaakt vanXenDesktop en Ivanti Workspace, XenDesktop en de daarbij behorende (virtuele) backend servers draaien op een MS Hyper-V platform.

Opdracht
Momenteel wordt gewerkt aan vervanging en upgrading van de gehele Citrix-omgeving. De huidige Citrixomgeving (Citrix XenDesktop 7.15, Ivanti Workspace) dient nog tot medio 2020 operationeel te blijven. Het huidige Citrixteam zal daarvoor tijdelijk versterkt moeten worden.

De Citrix specialist zal belast zijn met:

  • Dagelijks monitoren en beheer van de Citrix-omgeving;
  • Voorbereiden en uitvoeren van changes (inclusief up-to-date houden van de omgeving);
  • Oplossen van incidenten;
  • Bijdrage leveren aan de vernieuwing van de Citrix-omgeving;
  • Bijdrage leveren aan Windows 10 probleem oplossingen;
  • Bijdrage leveren het project Microsoft 365.

Afdeling Informatisering & Automatisering

De afdeling Informatisering & Automatisering (I&A) wordt steeds uitgedaagd door externe veranderingen en door interne behoeften en verwachtingen. I&A maakt samen met de provinciale gebruikers en partners keuzes om het gevoelige evenwicht te bewaren tussen de beschikbare middelen en het voorzien in behoeften, vernieuwen en innoveren.

De provincie Zuid-Holland beschikt over een Microsoft omgeving en een gevirtualiseerde desktop omgeving op basis van Citrix.

De afdeling Informatisering & Automatisering kent vijf specifieke aandachtsgebieden:

– Bureau Infrastructuur & Support (BIS). BIS zorgt voor een optimale beschikbaarheid van de ICT infrastructuur (computers, tablets, telefoons) en beheert alle applicaties, het netwerk, de gegevensopslag en de telecommunicatie van de provincie Zuid-Holland.

– Bureau Bedrijfsinformatie (BBI). De provincie Zuid-Holland verwerkt en produceert bij de uitvoering van haar kerntaken heel veel digitale geo- en bedrijfsinformatie. BBI helpt provinciale collega’s bij het beheer en gebruik hiervan. Daarnaast beheert BBI applicaties die door de organisatie worden gebruikt.

– Bureau Documentaire Informatie (BDI). BDI ondersteunt het werk van provinciale medewerkers met middelen om documentaire informatie digitaal te ontsluiten en te beheren. Vindbaar en toegankelijk zijn daarbij belangrijke uitgangspunten. Ook ondersteunt BDI digitale bedrijfsprocessen.

– Bureau Advies & Beleid (BAB). Informatisering & Automatisering is een integraal onderdeel van ieders werk geworden. BAB kijkt samen met provinciale medewerkers hoe alle taken nog beter uitgevoerd kunnen worden en hoe nieuwe IT-oplossingen en innovaties binnen het totaalplaatje van de provincie Zuid-Holland passen.

– Portfoliomanagement (PM). Portfoliomanagement heeft als doel om enerzijds de beschikbare ICT-middelen in te zetten op de, vanuit organisatieperspectief gezien, meest cruciale projecten en anderzijds om de projecten op een zo goed mogelijke manier en conform afspraak uit te voeren.

Functie eisen en wensen

  • Gedurende de periode van 1 januari 2020 tot 31 juli 2020 beschikbaar voor 40 uren per week voor de voorbereiding, uitvoering en realisatie van het project/gevraagde werkzaamheden en is flexibel inzetbaar. De kandidaat moet op datum kunnen starten, of eerder in overleg; 
  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding; 
  • Relevante Microsoft certificering op het niveau van tenminste Microsoft Server 2012;
  • Minimaal een Citrix CCAA certificaat of hoger; 
  • Certificering van Ivanti Workspace Control; 
  • Minimaal vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring met het beheer van een Citrix-omgeving op het niveau van: Citrix XenDesktop 7.15, Citrix Provisioning Services en Ivanti Workspace; 
  • Citrix CCA Netscaler certificaat behaald?
  • Ivanti WorkspaceControl 14 certificaat behaald?
  • met positief resultaat het APP-V examen afgerond?
  • Aantoonbare werkervaring met Citrix omgevingen op een Hyper-V platform. 
  • Aantoonbare kennis van Windows 10 en het Microsoft 365 platform. 
  • Minimaal twee (2) jaar aantoonbare ervaring met ambtelijke processen bij overheidsorganisaties.
  • Beschikbaar voor een intake gesprek van 9 t/m 13 december
    Verificatie tijdens een eventueel interview heeft betrekking op de volgende vereiste bewijsstukken:  Diploma;  Getuigschrift;  Certificaat. dient u te overleggen tijdens het interview

Competenties:

• Resultaatgericht handelen:
• daadkrachtig optreden, proactieve houding, initiatiefrijk, pragmatisch;
• punctueel in werkzaamheden, administratief vaardig, aanspreekbaar op resultaten
• stressbestendig, leergierig, accuraat, probleemoplossend;
• Flexibiliteit:
• tact, zorgvuldigheid;
• in werk en werktijden;
• Communicatieve- analyse- en adviesvaardigheden:
• van medewerkers tot (afdelings) management;
• Samenwerking:
• teamspeler; open collegiale samenwerkingsgerichte houding;
• sociaal vaardig, legt makkelijk contacten, kan overtuigen;
• Didactische vaardigheden:
• geduldig en bereid om zaken meerdere keren uit te leggen;
• doorzettingsvermogen;
• Algehele indruk.

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-11-25 15:32:59



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden