Pitstop voor succes
ICT detachering & recruitment

Consultant Product Lifecycle Management | Utrecht

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Utrecht
Aanvraagnummer:
A2018-2879
Startdatum:
15-01-2019
Verwachte einddatum:
15-07-2019 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
32
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
4 Jan 2019 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Kamer van Koophandel op zoek naar een Consultant Product Lifecycle Management voor 32 uur in de week in Utrecht.

Kamer van Koophandel
Ondernemen is kansen benutten, risico’s nemen, klanten vinden en behouden. De Kamer van Koophandel geeft ondernemers zinvolle informatie die het leven makkelijker maakt. Met toegang tot het Handelsregister en onze data, kennis en netwerken.
Wij bieden als moderne publieke dienstverlener actuele en onafhankelijke informatie voor alle fasen van ondernemerschap. Of het nu gaat om het starten van een bedrijf, veilig zakendoen, innoveren, internationaal ondernemen of financiering.

Omschrijving van de opdracht
Wij zijn op zoek naar een senior consultant die ons helpt bij de inrichting van product life cycle management binnen de KVK. De KVK gaat begin 2019 naar verwachting een stap zetten naar portfolio- en productsturing. Doel is een Product Lifecycle Management framework te implementeren dat borgt dat het KvK portfolio blijvend actueel en relevant is voor ondernemers. Insteek is dat op 1 januari 2020 alle proposities die in het KvK portfolio zitten via het nieuwe PLM proces lopen en aantoonbaar bijdragen aan de strategische doelstellingen van KVK. De consultant is binnen een nog te vormen team van interne/externe experts verantwoordelijk voor de planvorming en implementatie van het proces.
Je wordt gevraagd om te komen tot een realistisch programma- en implementatieplan met betrekking tot
-PLM Proces implementatie
-Organisatie en governance
-Product Blueprint (business rules en productspecificaties)
-Benodigde infrastructuur voor effectief PLM
-Optimaliseren van Planview voor sluitende budgetverdeling en- reporting
-Change management, communicatieen deze plannen na goedkeuring ook te helpen verwezenlijken.
-Gedegen kennis van productmanagement , product life cycle management, digitale transformatie van organisaties en online dienstverlening
-Bekendheid met strategie en product rationalisatie binnen ZBO’s
-Politiek-bestuurlijke sensitiviteit
-Sensitiviteit in de samenwerking en het verkennen en herkennen van kansen
-Vasthoudendheid
De ideale PLCM consultant heeft een business mindset en online kennis en ervaring opgedaan in complexe omgevingen.

Functie eisen

  • Heeft de kandidaat minimaal een afgeronde opleiding op WO-niveau (of hoger)
  • Is het hiervoor genoemde opleidingsniveau een opleiding op het gebied van Bedrijfskunde of Informatica (of vergelijkbaar)
  • Heeft de kandidaat aantoonbare kennis van Product Life Cycle methodieken binnen digitale transformaties
  • Heeft de kandidaat 5 jaar of meer ervaring bij “born digital” werkgevers zoals Google, Facebook, LinkedIn of een dergelijke organisatie
  • Hoeveel jaren ervaring heeft de kandidaat in een Product Life Cycle Management rol
  • Heeft de kandidaat 2 jaar of meer ervaring met innovatieve product ontwikkeling binnen complexe organisaties
  • Heeft de kandidaat 2 jaar of meer ervaring met de ontwikkeling van het diensten portfolio – een product Roadmap en de realisatie hiervan
  • Bent u bereid om voor de kandidaat een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan te leveren na gunning
  • De kandidaat is in staat om richting en sturing te geven aan één of meerdere medewerkers om de afdelingsdoelen te realiseren.
  • De kandidaat signaleert, onderzoekt en gaat binnen de eigen mogelijkheden in op de wensen en behoeften van de interne klanten (collega’s van eigen en andere afdelingen) en externe klanten om deze tevreden te stellen. Servicebereidheid en klanttevredenheid staan voorop.
  • De kandidaat heeft inzicht in en is alert op (in)formele verhoudingen, posities en belangentegenstellingen binnen en buiten (de) organisatie(s) en kan daar adequaat op inspelen.
  • De kandidaat is in staat om richting en sturing te geven aan een of meerdere medewerkers om de afdelingsdoelen te realiseren.
  • De kanididaat vormt zich een beeld van de huidige situatie en relevante toekomstige ontwikkelingen en vertaalt deze in beleid op lange termijn voor de organisatie.
  • Kandidaat is beschikbaar op maandag 7 januari voor een intake

Aanvullende informatie

CV in het Nederlands, MS word en max 5 pagina’s

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2018-12-19 14:14:03



Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
Sleep je bestanden hierheen, of klik hier om ze te selecteren Kies bestand
Maximale uploadgrootte: 67.11MB
Status : Gesloten

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Plaats een opdracht op Quest4

Plaats een opdracht