Contract Manager | Amsterdam

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amsterdam
Aanvraagnummer:
A2020-0573
Startdatum:
16-11-2020
Verwachte einddatum:
31-12-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
40
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
2 Nov 2020 11:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
+31 611355233

Functieomschrijving

Wij zijn voor een financiële instelling op zoek naar een Contract Manager op basis van 40 uur per week. 

Wij zoeken een collega die ervaring heeft met administratieve taken in contractuele sfeer. Bij voorkeur ben je WFT basis gecertificeerd (of bereid deze opleiding te behalen). Je voert zelfstandig overleg met je leidinggevende over de uit te voeren werkzaamheden. Je hebt het vermogen op alle niveaus van de organisatie en met procurement ‘klanten’ te communiceren.

Je begrijpt wat je collega’s en wat de klant nodig hebben en wat jij daarin vanuit jouw activiteiten kunt bijdragen. Je houdt het hoofd koel, ook bij grote druk(te). Je bent een multi-tasker, je durft te ondernemen en je hebt een hands-on mentaliteit. Je ondersteunt bij het archiveren van documenten en leverancier details en levert voldoende informatie van de lopende contracten, om compliant te blijven. In deze functie rapporteer je aan de Head of IT.

Een belangrijk deel wordt termineren van contracten. Ervaring met inhuur en uitzenden, facilitair, marcom en huisvesting is gewenst.

Over jou:
Jij hebt die helpende handen die ervoor zorgen dat onze overeenkomsten en afspraken optimaal worden beheerd. Je durft je collega’s en externe partijen te challengen op inhoud en procedure van het contract management. Je zorgt ervoor dat contract management naar een hoger niveau gebracht wordt.  

Contract Manager:
Durf jij de verantwoordelijkheid aan om administratief verantwoordelijk te zijn voor het ‘smooth’ laten verlopen van contract archivering en contract compliance? Werk jij nauwkeurig en houd je van ‘controle’ en ‘precisie’? Communiceer je op een duidelijke manier en zie jij altijd die punten van verbetering? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Context van de functie:
De functie Contract Manager (CM) valt binnen het team Information Technology (IT).

De missie van CM is om de juiste afspraken te maken en duurzame relaties aan te gaan met vendoren en partners, om de organisatie in staat te stellen haar doelstellingen te behalen. VM beheert alle afspraken, overeenkomsten en relaties die worden opgezet met externe partijen. De werkzaamheden zijn complex, uiteenlopend en organisatie breed. 

De Contract Manager zal met verschillende afdelingen samenwerken zoals de business, finance, Procurement en legal afdeling. 

Over de functie: 

Doelstelling van de functie

De Contract Manager is verantwoordelijk voor het beheren en managen van contracten met externe partijen. Je levert een bijdrage aan de realisatie van en geeft inzicht in alle contracten van de financiële dienstverlener, binnen de regels en richtlijnen, als basis voor het te formuleren leveranciersbeleid en de budgettering in de jaarlijkse planningscyclus. 

Een contract betreft het totale pakket aan afspraken met een leverancier over te leveren diensten danwel producten (prijs, kwaliteit, juridisch kader etc.)

Resultaatgebieden

Contracten:
Zet processen en procedures op ten aanzien van de realisatie en het beheer van (aflopende )contracten, waarin afspraken over prestaties en voorwaarden worden vastgelegd ten aanzien van de dienstverlening door externe partijen. Inventariseert en analyseert de vraag bij inkoop en uitbesteding. Vertaalt processen naar concept contracten en stemt deze af met Legal. Houdt het overzicht op het beheer van alle lopende contracten en onderneemt actie op aflopende contracten.

Bewaking Contracten:
Je onderhoudt contacten met alle betrokkenen bij de in de contracten vastgelegde afspraken en monitort of de gemaakte afspraken worden nagekomen en prestaties conform contract worden geleverd. Neemt bij afwijkingen stappen om e.e.a. in lijn met de afspraken te krijgen. Adviseert en ondersteunt betrokkenen (ook juridisch) bij conflicten met leveranciers. 

Leveranciersmanagement:
Je zorgt samen met de business voor de bewaking van de kwaliteit van de dienstverlening over de volle breedte (operationeel, tactisch en strategisch niveau). Bewaakt niet alleen de afgesproken Service Levels maar beoordeelt ook de performance van de leverancier in projecten, change- en offertetrajecten. Verzamelt feedback van de business en adviseert of een leverancier voldoende presteert en/of in aanmerking komt voor een verbeter traject. 

Financiële afhandeling Contracten:
Je vraagt op basis van de vastgestelde behoefte aan inkoop van diensten en middelen offertes op bij potentiële leveranciers. Vergelijkt de offertes (kwaliteit/prijs) en doet voorstellen met welke leverancier het beste contract gesloten kan worden. Beheert de afgesloten contracten en zorgt dat de leveranciers tijdig betaald worden. Controleert de door leveranciers ingestuurde facturen op juistheid. 

Rapportages:
Levert vanuit het overzicht van het totaal aan lopende, nog te sluiten en te beëindigen contracten een overzicht (prognose kosten) als bijdrage aan het op te stellen budgetten. Levert algemene managementinformatie ten aanzien van de leveranciersprestaties als basis voor op te stellen contracten en toekomstige onderhandelingen. 

Procesmanagement/Kennismanagement:
Je draagt zorg voor de overall coördinatie betreffende de implementatie, onderhoud, uitvoering en structurele verbetering van procurement processen. Je zorgt dat procesbeschrijvingen up-to-date worden gehouden en toegankelijk zijn voor andere relevante stakeholders.

Over het bedrijf:
Het bedrijf is een online financiële dienstverlener die ernaar streeft duidelijke producten op eenvoudige wijze aan te bieden. Het bedrijf vindt het belangrijk dat de klant zelf haar financiële zaken online kan regelen. Zij biedt op dit moment een aantal productdomeinen aan, namelijk: sparen, beleggen, lenen en hypotheken. Bankieren is toegankelijk en eenvoudig. De keuze voor producten is overzichtelijk gehouden en het aantal productvarianten is beperkt.  

Het bedrijf is klein en wendbaar en opereert zelfstandig. Verder is het bedrijf een netwerk organisatie, waarbij ze nauw samenwerkt met verschillende leveranciers en partners om met behulp van nauwe samenwerking, strategie uitwisseling en ieders kennis en kunde innovatie en time-to-market te stimuleren. Een groot gedeelte van de primaire processen en systemen is uitbesteed bij partners. 

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Afgeronde HBO opleiding en minimaal 2 jaar relevante werkervaring in een gelijke functie;
  • Je beschikt over beheersing van de Engelse taal;
  • Financieel onderlegd, ervaring met analyseren van resultaten en maken van rapportages;
  • Competenties: – Je toont initiatief en bent proactief; – Je bent analytisch, commercieel en communicatief; – Je bent pragmatisch, kritisch, resultaatgericht en gaat tot het uiterste; – Je werkt zelfstandig en vindt het leuk om mee te denken, zowel in je vakgebied als met je (interne)klanten.

Wensen:

  • MS Office skills en ervaring met een contract administratie tool (Ariba) is een pré.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: +31 611355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-10-29 11:00:25



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden