Coördinator Enterprise ServiceBus | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2020-0251
Startdatum:
01-06-2020
Verwachte einddatum:
30-08-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
7 May 2020 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor SSC-ICT op zoek naar een Coördinator Enterprise ServiceBus op basis van 36 uur per week. 

Opdrachtbeschrijving:
Hoe zorg je dat de IT-systemen van 8 ministeries, waar 50. 000 rijksambtenaren dagelijks meewerken, professioneel met elkaar communiceren? Juist, door een goede IT-architectuur, zoals een enterprise servicebus. Als coördinator sta jij voor een mooie uitdaging. Het team Servicebusintegratie in Den Haag wil de komende jaren flink doorontwikkelen. Aan jou de taak hier sturing aan te geven. Samen met de teammanager stel je een jaarplan op. En hoewel je op HR-gebied niet verantwoordelijk bent voor het team, ben je dat wel op technisch en operationeel vlak. Jij zorgt dat werkzaamheden volgens afspraak worden uitgevoerd, zoekt regelmatig afstemming met de architect en overlegt met projectleiders. Kortom: je bent een belangrijke schakel tussen de klant en het team. Ons werk ligt regelmatig onder een vergrootglas en er worden dan ook hoge eisen aan de ICT-dienstverlening gesteld. Dit betekent dat de werkdruk soms snel kan toenemen. Hier ligt voor jou als coördinator ook een rol als de bewaker en beschermer van het team.

Achtergrond Opdracht:
Binnen het team Servicebusintegratie heb je te maken met twee stromingen: de ontwikkelaars en beheerders die de oude werkwijze volgen en de DevOps- en agilebeheerders en -ontwikkelaars die op de nieuwe manier werken. Dat veroorzaakt soms een spanningsveld. Als coördinator zorg jij dat de nieuwe werkwijze goed wordt geïntegreerd in het team. Als jij en je team goed werk leveren, merkt niemand dat jullie er zijn. En dat is positief. Jouw team voorziet als het ware in de smeerolie die de radars tussen verschillende systemen binnen de ministeries laat draaien. Diepgaande technische kennis verwachten we overigens niet van je maar we gaan er wel vanuit dat je conceptueel snapt hoe enterprise servicebus(ESB) werkt en waarom dit zo belangrijk is. Op dit moment werken we nog met veel verschillende servicebussen. Om efficiënter en effectiever te kunnen werken, ga jij aansturen op drie standaarden: Oracle ESB, WSO2 ESB of Axway B2Bi.

Organisatorische context en cultuur:
Wij zijn SSC-ICT, het Shared Service Centrum ICT van en voor het rijk, onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. We zijn een van de grootste fullservice ICT-dienstverleners binnen het rijk en servicen de gehele rijksdienst met onder meer rijksbrede IT-services. Ons shared service centrum ondersteunt meer dan 50.000 werkplekken en mobiele devices in Nederland en op 160 ambassadeposten over de gehele wereld. Daarnaast beheren en ontwikkelen we ruim 1000 applicaties, verzorgen housing en hosting in het state of the art overheidsdatacenter (ODC), bieden IT-diensten met extra hoge beveiligingsniveaus en voeren jaarlijks zo’n 260 ICT-projecten uit, waaronder internationale evenementen als het EU-voorzitterschap. Zo zorgen we dat ambtenaren hun belangrijke werk in dienst van de samenleving altijd, overal en veilig kunnen doen.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Scrum Master Agile Scrum;
  • PSM 1 dan wel vergelijkbaar (certificaat);
  • (Diverse) Devops trainingen gevolgd;
  • Leiderschapstrainingen gevolgd;
  • HBO-/ dan wel WO-opleiding;
  • Ervaring met het aansturen van teams ( 5 jr );
  • Ervaring met een Enterprise servicebus (ESB). Verder ervaring in projectmatig werken ( 3 jr );
  • Ervaring met werken in een grote complexe organisatie als de Rijksoverheid of gelijkwaardig ( 5 jr ).

Wensen:

  • We zoeken een resultaatgerichte leider. Je kunt goed omgaan met de processen in een grote, complexe organisatie als de Rijksoverheid;
  • Begrijpt dat zaken niet altijd zo snel gaan als jij zou willen; je begrijpt op conceptueel niveau hoe een omvangrijke klantketen werkt;
  • Je kunt helder schrijven en houdt memo’s, presentaties en stukken kort en bondig;
  • Kennis van Oracle ESB, WSO2 ESB of Axway B2B.

Aanvullende informatie

Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-05-04 07:17:03



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden