Coördinator leveranciers | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2020-0214
Startdatum:
01-05-2020
Verwachte einddatum:
31-12-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
32
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
14 Apr 2020 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor het Ministerie van VWS op zoek naar een Coördinator leveranciers programma Digitale Toegang in de Zorg op basis van 32 uur per week. 

Opdrachtgever / functieomschrijving:
Het programma Implementatie Digitale Toegang in de Zorg richt zich op het realiseren van betrouwbare toegang van patiënten tot een dienstverlening van zorgaanbieders in een veilige digitale omgeving. Met het programma draagt VWS bij aan de realisatie van de eHealth-ambities van het kabinet in de zorg. Uitgangspunt voor het programma is de wens om de dienstverleners in de zorgsector te faciliteren bij het inrichten van hun digitale zorgomgeving met betrouwbare authenticatiemiddelen conform de nieuwe aanstaande wet Digitale Overheid en de Europese verordening eIDAS.

De zorgaanbieder zal door de overheid worden gefaciliteerd bij de aansluiting op de hiervoor beschikbare middelen en voorzieningen van het ministerie van BZK. Er wordt een routeringsdienst (de Toegangsverleningsservice ‘TVS’) geschikt gemaakt voor de zorg, zodat zorgpartijen met één aansluiting toegang krijgen tot alle eID-middelen en voorzieningen. De capaciteit om partijen aan te sluiten op TVS is beperkt. Om het aansluiten op de voorziening ordentelijk te laten verlopen is door het programma een roadmap opgesteld.

Het ministerie van VWS zoekt een coördinator leveranciers voor de uitvoering van een roadmap ‘aansluiten in de zorg’. De roadmap richt zich erop dat zorgpartijen het juiste niveau van authenticatie bereiken. In de praktijk betekent dit vooralsnog dat patiënten in moeten gaan loggen op minimaal het (eIdas-niveau) substantieel. De leveranciers zijn een cruciale (succes) factor om de doelstellingen van het programma te realiseren. Een goede afstemming met de ICT-leveranciers in het zorgveld is daarbij een belangrijke randvoorwaarde. Het zorg- en leveranciersveld is voor een groot deel al in kaart gebracht; de komende periode richt zich op het informeren en mobiliseren van de leveranciers, het ophalen van de behoefte aan ondersteuning en het onderhouden van de contacten met de leveranciers per zorgsector.

De coördinator gaat met de volgende opdracht aan de slag:

Inventarisatie:

  • Het verder in kaart brengen van leveranciers en contactpersonen per domein in het zorgveld in relatie tot de scope van het programma Digitale Toegang en .die betrekking hebben op de implementatie strategie/roadmap;
  • Het inventariseren van de behoefte aan ondersteuning bij realiseren van een aansluiting op TVS en het verhogen van het betrouwbaarheidsniveau van authenticatie;
  • Contact houden met de leveranciersmanagers van andere initiatieven (MedMij, VIPP etc).
  • Dit alles in afstemming en samenwerking met Nictiz.

Relatiemanagement:

  • Het onderhouden van de relatie met de verschillende leveranciers die werkzaam zijn binnen de scope van het programma Digitale Toegang;
  • Fungeren als vraagbaak voor de leveranciers m.b.t. het dossier Digitale Toegang;
  • (Laten) Organiseren van bijeenkomsten; Onderhouden van 1:1 contacten met de leveranciers. Het uitzetten van vragen bij de betrokken uitvoeringsorganisaties (DICTU, Logius) en het (laten) monitoren van de voortgang; daar waar het betrekking heeft op de implementatiestrategie/roadmap;
  • Communicatieschakel tussen DICTU en ICT-leveranciers.

Proces en monitoring:

  • Inventariseren van de informatiebehoefte van leveranciers en inzicht in releaseplanning die van invloed zijn op de roadmap van het programma digitale toegang;
  • (Laten) Inventariseren en afstemmen planning leveranciers in relatie tot de roadmap;
  • Tijdig signaleren van ondersteuningsbehoefte rondom realisatie van aansluitingen. Hierop acteren door ondersteuning te mobiliseren in overleg met DICTU;
  • Afstemming tussen leveranciers hoe en wanneer aan te sluiten op TVS;
  • (Laten) Monitoren aansluitplanning van TVS en leveranciers.

Wat zoeken wij:
Wij zijn op zoek naar een communicatief sterke collega die ervaring heeft met het inrichten van leveranciersmanagement. Naast algemene vaardigheden als sterke analytische vaardigheden en gestructureerd kunnen werken, is domeinkennis van belang om effectief te kunnen zijn in het creëren van overzicht en structuur in het omvangrijke zorgveld. Van de kandidaat wordt verwacht dat deze aantoonbaar resultaatgericht werkt. En kennis heeft van hoe leveranciers werken, wat nodig is en hoe planningen op elkaar af te stemmen. In verband met de korte looptijd van de opdracht en de gestelde deadlines, dient de kandidaat snel zijn/haar weg te vinden in de organisatie en het veld om snel resultaten te leveren. Kennis en ervaring met het veld, de governance en het achterliggende IT-veld is dus een vereiste.

Functie-eisen en wensen

Harde eisen:

  • Uit het curriculum vitae van de aangeboden kandidaat blijkt dat deze hands-on ervaring heeft binnen het leveranciersveld;
  • Aantoonbare ruime ervaring als leveranciersmanager of vergelijkbare rollen bij en bij voorkeur in de zorgsector;
  • WO werk- en denkniveau;
  • Direct beschikbaar tot het einde van het jaar voor 32 uur per week.

Competenties:

  • Resultaatgericht;
  • Plannen en organiseren;
  • Analytische vermogen;
  • Communicatief sterk gericht op samenwerking;
  • Klantgericht;
  • Verbindend binnen en buiten de organisatie;
  • Flexibel en creatie.

Wensen:

  • Aantoonbare ervaring heeft binnen het e-overheidsdomein, bekend is met de onderliggende technieken en terminologie en kennis en ervaring heeft met de Wet DO in relatie tot het zorgveld;
  • Aantoonbare ervaring heeft met projectmatig werken binnen ICT-projecten binnen de Rijksoverheid;
  • Je beschikt over een kennis netwerk binnen het zorgdomein.

Aanvullende informatie

Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-04-08 09:15:44



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden