Data partnership manager | Amsterdam

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amsterdam
Aanvraagnummer:
A2019-0376
Startdatum:
04-04-2019
Verwachte einddatum:
31-12-2019 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
16
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
27 Mar 2019 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Marco Buitenhuis
Telefoonnummer:
06-29602668

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Gemeente Amsterdam op zoek naar een Data partnership Manager voor 16 uur per week. 

Uitdaging:
Overal om ons heen is data: Wifi in de lucht, kabels in de grond en telefoons in onze broekzak. Al die signalen bestaan uit bits en bytes: Nullen en enen die in databases worden verzameld. De uitdaging voor de Gemeente Amsterdam is om al die data in te zetten voor een betere stad. Het Innovatie team wil dat alle Amsterdammers voordeel halen uit data. Hierbij is het essentieel om toegang te krijgen tot data van andere organisaties dan de gemeente. Want een probleem is altijd groter dan een organisatie. In de functie van partnership manager data aan jou de taak om de grondstof voor een data gedreven stad te delven en onderhouden.

Doel van de functie:
Als partnership manager is het jouw taak om win-wins te realiseren waarin organisaties data met elkaar delen. Buiten de Gemeente zet je samenwerking met partners op en bouw je deze uit. Je experimenteert met nieuwe technologische ontwikkelingen zoals artificial intelligence. Je analyseert de kansen en weet deze te verbinden aan de gemeentelijke processen. Bijvoorbeeld delen we data met partijen als TomTom om het verkeer beter te laten doorstromen. En werken we samen met de Informatici van Amsterdam Data Science om het meldingenproces te verbeteren.   Binnen de Gemeente haal je input op over de vraag naar data bronnen van externe partijen en zet deze om in acties, bv. dmv. Workshops om data te delen.

Aard van de werkzaamheden:
Het accent voor jouw werk zal liggen op het verzamelen van data. Hierbij zal je overeenkomsten moeten opstellen met grote organisaties buiten de Gemeente die data hebben. Dit doe je op basis van een geprioriteerde lijst en op basis van je juridische kennis en inschatting van de wens van de partner. Je werkt nauw samen met de programma manager data innovatie, die bij gebruikers (business stakeholders) binnen- en buiten de gemeente achterhaalt aan welke informatie zij behoefte hebben. Onder andere wordt deze informatie gebruikt om een beter beeld te krijgen van de real time situatie van drukte in Amsterdam en mobiliteitsgebruik. Dit wordt gebruikt om doelen te realiseren zoals het efficiënter ophalen van afval, inzetten van handhavingscapaciteit en het autoluw maken van de stad Amsterdam.

Werkzaamheden:

  • Inventariseren in gesprekken met organisaties in hoeverre de data die zij hebben relevant is voor de stad Amsterdam;
  • Accountmanagement van de huidige data partnerships;
  • Samenwerking met Programma Manager Data Innovatie;
  • Sluiten van partnerschappen met organisaties.

Gemeentelijke organisatie:
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie en Interne Dienstverlening bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s):

Chief TechnoIogy Officer (CTO) Innovatieteam:
Doelstelling van het CTO Innovatieteam is het actief signaleren, agenderen, programmeren en organiseren van
(technologische) innovaties die bijdragen aan gemeentelijke doelstelling en het faciliteren van partijen ten behoeve van nieuwe producten en diensten.

Daarnaast adviseert het CTO Innovatieteam strategisch over hoe om te gaan met innovatie en de fysieke, sociale en economische impact door effectiever werken te demonstreren en uit te dragen binnen de gemeente.

Ingezet wordt op een innovatieve en moderne organisatie, van idee naar realisatie. Innovatie of vernieuwing heeft betrekking op nieuwe ideeën, producten, diensten en processen bijvoorbeeld als gevolg van technologische en sociale ontwikkelingen.

Functie eisen

Harde eisen:

  • In week 13 en week 14 vinden de intake gesprekken plaats;
  • Je bent beschikbaar vanaf begin april voor 16 uur per week;
  • Je dient minimaal 1 relevante referentie te vermelden in je CV (organisatie – naam contactpersoon – telefoonnummer contactpersoon). Na afstemming met de kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie;
  • Je hebt de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  • Je hebt minimaal een HBO werk- en denkniveau;
  • In de afgelopen 10 jaar, heb je minimaal 5 jaar ervaring als Programmamanager (complexe) data-projecten opgedaan;
  • Je hebt ervaring met het opzetten van data samenwerkingen / exchanges tussen overheden en het bedrijfsleven. Te denken aan samenwerkingen / exchanges op het gebied van mobiliteit en gezondheid.

Wensen:

  • Je hebt kennis van de gemeente Amsterdam, organisatie en doelstellingen, te denken aan: kennis van de Amsterdamse privacyregelgeving en het Amsterdamse databeleid;
  •  Je beschikt over technische kennis, zoals: contractuele afspraken rondom het delen van data (om stevige partners te zijn) en om met specialistische ondersteuning contracten te kunnen maken;
  • Je hebt tenminste 5 jaar ervaring met het realiseren van publiek private samenwerkingen in een rol als contractmanager, accountmanager, programma manager of relatie manager.

Aanvullende informatie

Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-03-19 08:47:23

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden