Pitstop voor succes
ICT detachering & recruitment

Datamigratiespecialist business | Amsterdam

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amsterdam
Aanvraagnummer:
A2019-0517
Startdatum:
01-05-2019
Verwachte einddatum:
01-08-2019 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
32
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
24-04-2019 17:00
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Quest4 is op zoek naar een datamigratie specialist Business voor de Gemeente Amsterdam voor ca. 32 uur in de week.

Als Datamigratie specialist Business houd jij je bezig met alle aspecten van datamigratie, van requirements-analyse, ontwerp tot en met de realisatie. Je biedt ondersteuning in het vaststellen van informatie- en transitie-architecturen en werkt mee aan het neerzetten van strategieën voor data-schoning en product-rationalisatie.

Over het Programma
Bij de Stadsdelen wordt op dit moment gewerkt met een veelheid van applicaties die de processen Vergunningen, Toezicht en Handhaving binnen het domein Bouw en Gebruik ondersteunen. Een deel van de werkzaamheden wordt nog niet digitaal ondersteund.
De voornaamste doelstelling van het Programma is om alle (VTH) uit het Domein Bouw en Gebruik, effectief, efficiënt en rechtmatig digitaal te ondersteunen. Om dit doel te bereiken worden alle huidige applicaties die gebruikt worden voor VTH vervangen of heringericht.
Het Programma is onderverdeeld in 3 sporen (WABO, Overige Vergunningen en Toezicht) die ieder worden aangestuurd door een projectleider.
Het Programma is gestart op 1 januari 2019 en moet gereed zijn op 31 december 2019.

Over het Project
Bij de Stadsdelen wordt momenteel gebruik gemaakt van een veelheid aan applicaties voor het verlenen van een WABO vergunning. Doel van het project is om al deze applicaties te vervangen door één nieuwe applicatie. Daartoe moeten de dossiers vanuit de oude applicaties bij de Stadsdelen gemigreerd worden naar de nieuwe applicatie.

Werkzaamheden
Je bent verantwoordelijkheid voor het uitvoeren van analyse van de bestaande omgevingen ten behoeve van de mapping en het migratieplan.
Tevens ben je verantwoordelijkheid voor het opstellen van het migratieplan en migratiedraaiboek.
Je bent het aanspreekpunt in het testtraject en de acceptatie van de migratiestraat. Daartoe onderhoud je contacten met vertegenwoordigers van de gebruikersorganisatie. Heb je vastgesteld dat de gekozen oplossing de datamigratie gecontroleerd kan laten verlopen, dan kun je tevens een rol spelen in de daadwerkelijke uitvoer van die migratie. Het succes van de migratie wordt daarmee in belangrijke mate door jou bepaald.
Je maakt onderdeel uit van het projectteam Migratie en werkt samen met de datamigratie specialist van de leverancier van de nieuwe WABO-voorziening

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie en Interne Dienstverlening bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. 

De opdrachtgever(s)
Je werkt voor de gezamenlijke stadsdelen, opdrachtgever voor het Programma is de portefeuillehouder VTH Bouw en Gebruik die de gezamenlijke stadsdelen vertegenwoordigd. Opdrachtgever voor de IV is Hoofd IV Dienstverlening en Informatie

Functie eisen

Harde eisen:

  • U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. (organisatie – naam contactpersoon – telefoonnummer contactpersoon) Na afstemming met u en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn.
  • Heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  • Is in het bezit van een erkende HBO / WO diploma in een IT-gerelateerde studierichting. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! U moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd;
  • Geef in maximaal 1 pagina aan waarom u de meest geschikte persoon bent voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview;
  • Is in het bezit van het Xillio software certificaat. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Minimaal 5 tot 10 jaar aantoonbare ervaring als IT-consultant, bij voorkeur op het gebied van datamigratie. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Heeft ervaring met het toekennen van metadata en het koppelen van digitale documenten aan het juiste digitale dossier/de juiste locatie in de doelapplicatie. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv en toegelicht in de motivatie.

Wensen:

  • Heeft kennis van het VTH-proces bij gemeenten. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv en toegelicht in de motivatie;
  • Heeft werkervaring binnen de gemeente Amsterdam. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Heeft ervaring met digitalisering en kennis van archivering. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv en toegelicht in de motivatie;
  • Heeft ervaring met de inrichting van de duplicatie module van Xillio software. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv en toegelicht in de motivatie;
  • Ervaring met het realiseren van scripts voor selectie en mapping. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv en toegelicht in de motivatie.

Aanvullende informatie

Opmaak cv:

  • In het Nederlands;
  • In Word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-04-19 11:55:08



Wendy van Ooijen

contactpersoon:

Wendy van Ooijen

Bel me nu!

Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
NeeJa
Sleep je CV hierheen, of klik hier om ze te selecteren Kies bestand
Maximale uploadgrootte: 5MB

Conform de AVG-wetgeving verwijzen wij naar ons privacy statement.

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Plaats een opdracht op Quest4

Plaats een opdracht