Decentrale Information Security Officer | Utrecht

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Utrecht
Aanvraagnummer:
A2020-0215
Startdatum:
01-05-2020
Verwachte einddatum:
01-10-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
15 Apr 2020 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functieomschrijving

Quest4 is voor de Gemeente Utrecht op zoek naar een Decentrale Information Security Officer op basis van 36 uur per week. 

Korte beschrijving speelveld:
Een uitkering aanvragen of scootmobiel bestellen: Utrechters regelen hun gemeentezaken veelal digitaal. Om die processen vlekkeloos te laten verlopen, zijn wij op zoek naar een Informatie- en procesadviseur die in ons werkveld de informatie en processen met elkaar kan verbinden.

Je taken zijn:
Je bent adviseur van het management en medewerkers van WenI op het gebied van Privacy en Informatiebeveiligingsbeleid (P&IB-beleid). Je vertaalt wet- en regelgeving en het gemeentelijk beleid naar de praktijk van WenI. Je stelt het management door middel van rapportages en adviezen in staat om regie op de realisatie te voeren. Hierbij werk je samen met de twee andere DISO’s van WenI, collega-adviseurs van IPM en met medewerkers van het primaire proces bij projecten, de inrichting van applicaties, processen en koppelingen.

Als DISO heb je dan ook een belangrijke signalerende functie rond privacy en informatiebeveiliging. Je geeft gevraagd en ongevraagd advies, vaak op lastige en politiek gevoelige dossiers. Je signaleert zelfstandig knelpunten rond P&IB en draagt actief bij aan het oplossen hiervan.

Je belangrijkste klant is dan ook je collega van WenI. Je helpt hen met het veilig omgaan met informatie. Je advies kenmerkt zich daarom door de balans tussen de voorschriften vanuit beleid, weten regelgeving en de uitvoerbaarheid in de dagelijkse bedrijfsvoering.

Je werkt in breder verband samen met de Concern Information Security Officer (CISO), de Functionaris Gegevensverwerking (FG) en de DISO’s van de overige organisatieonderdelen van de gemeente Utrecht. Je werkt met hen samen voor een sterk P&IB-beleid van WenI en om je bijdrage te leveren aan gemeente brede vraagstukken.

Het team Informatie- en Procesmanagement (IPM) maakt deel uit van de uitvoeringsorganisatie Werk en Inkomen van de gemeente Utrecht. Het team IPM combineert de kennis van processen en IT in het verbeteren van de informatievoorzieningen en processen.

Functie-eisen en wensen

Harde eisen:

  • Heb je HBO werk- en denkniveau in een relevante richting (privacy recht of informatica). Je hebt een vakinhoudelijke basis. Bij voorkeur ben je dan ook CIPP/e, CISSP-, CISM- of CISA- (of soortgelijk) gecertificeerd;
  • Heb je minimaal 2 jaar werkervaring op het gebied van privacybescherming (GDPR), informatiebeveiliging (BIG/ BIO) en risicoanalysemethoden (DPIA, BIA etc.) en heb je mooie resultaten behaald;
  • Ben je op de hoogte van recente ontwikkelingen op vakgebied, bij voorkeur binnen de (gemeentelijke) overheid;
  • Als het gaat om adviesvaardigheden ben je een topper. Je beheerst het spel van kracht en tegenkracht. Je kunt meeveren en tegengas geven. Je bent in staat om op basis van scenario’s te adviseren en kunt kansen en risico’s inzichtelijk maken, waarbij je staat voor je mening maar nooit star wordt. Je weet anderen hierin mee te krijgen;
  • Ben je krachtig en professioneel. Je opereert zelfstandig maar je weet ook de verbinding te leggen naar je klant en partners (collega DISO’s);
  • Ben je gericht op ontwikkeling en vernieuwing en vindt het leuk om vanuit je eigen perspectief mee te bouwen aan de ontwikkeling van de organisatie en de afdeling;
  • Floreer je in een hectische omgeving;
  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht, ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4);
  • Geef een beschrijving van je resultaten in recente opdrachten in de laatste 3 jaar;
  • Graag ontvangt de Gemeente utrecht 2 relevante referenties die door Gemeente Utrecht nagebeld mogen worden. Je geeft met het indienen van de referenties de Gemeente Utrecht akkoord om contact op te nemen met de referenten;
  • Intake gesprekken vinden plaats op 25 april aanstaande. 

Aanvullende informatie

Opmaak cv

  • Je cv is max 3 pagina’s enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten.
    Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.

Goed om te weten: Je kunt niet parkeren bij het Stadskantoor. Bij goed functioneren optie tot omzetting inhuuropdracht naar contract bij de gemeente Utrecht.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-04-08 12:21:16



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden