Ervaren aanbesteders (2 FTE) | Rotterdam

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Rotterdam
Aanvraagnummer:
A2021-1527
Startdatum:
12-07-2021
Verwachte einddatum:
09-01-2022 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
18-06-2021 10:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Gemeente Rotterdam op zoek naar 2 Ervaren aanbesteders op basis van 36 uur per week. 

Jouw functie:
Als ervaren aanbesteder ondersteun je de clusters binnen de gemeente Rotterdam procesmatig bij het uitvoeren van aanbestedingstrajecten. Het aanbestedingstraject bestaat uit de voorbereiding, het ontwikkelen van de inkoopstrategie, het “draaien” van aanbestedingen, de registratie in systemen en een goede overdracht naar gebruikers en contract managers. Daarnaast ben je hét aanspreekpunt voor het cluster en treedt je op als businesspartner en signaleert kansen en risico’s. De focus van jouw inkoopgebied hangt af van het team waarin je terecht komt. Als voorbeeld kan je denken aan het realiseren van een veiligere stad door de inkoop van bewakingscamera’s en de benodigde software voor team fysiek. Of je gaat aan de slag met het begeleiden van een inkooptraject met betrekking tot de financiële zelfredzaamheid van de Rotterdammer in team sociaal.

Jouw profiel:
Jij bent als ervaren aanbesteder een schaap met vijf poten. Jij voelt je betrokken bij alle facetten van het aanbestedingstraject. Je bent integer en in staat om de juiste beslissingen te nemen, houd je aan de gemaakte afspraken en neemt je verantwoordelijkheid hiervoor. Je bent daarom stressbestendig, en weet als geen ander hoe je onder druk de juiste keuzes maakt.

Je bent betrouwbaar en kan goed samenwerken met verschillende disciplines. Je zoekt verbinding met je interne opdrachtgever voor het vertalen van collegedoelstellingen naar een goede inkoopstrategie. Dit doe je samen met de juridisch aanbestedingsspecialisten, de data analisten en de privacy officer. Je werkt ook nauw samen met je inkoopbuddy waarmee je regelmatig op inhoud spart. Je bent communicatief sterk en schakelt als gesprekspartner met gemak tussen wethouder, directeur, of iemand uit de uitvoering. Je benadert je contacten hierbij op standvastige en stimulerende wijze. Je weet als geen ander draagvlak te creëren voor de contracten die je sluit. Als ervaren aanbesteder denk jij mee in het inkoopproces, neem je het initiatief en draag je proactief ideeën aan over hoe we zaken anders, sneller en effectiever kunnen organiseren. Jouw inkoopoplossingen dragen bij aan de collegedoelstellingen, zijn rechtmatig én vernieuwend, kortom jij bent onze harde werker.

De afdeling:
De afdeling Inkoop en Aanbestedingszaken van het cluster BCO (Bestuurs- en Concernondersteuning) is de stuwende kracht bij het realiseren van inkoopoplossingen. Samen met de clusters maakt zij de ambities van de stad waar. Onze afdeling zet in op efficiënt, doelmatig en rechtmatig inkopen van werken, leveringen en diensten. Daarnaast krijgt het verder professionaliseren van de inkoopfunctie binnen Rotterdam continu aandacht.

Deze professionele club acteert op hoog niveau en is verantwoordelijk voor de inkoop van een zeer breed scala aan onderwerpen. Als afdeling ontwikkelen we ons steeds meer in de rol van business partner van de clusters, en dankzij jouw expertise en ervaring kunnen we dit proces versnellen.  

Onze organisatie:
Inkoop en aanbestedingszaken valt onder het cluster Bestuurs- en Concernondersteuning. Dit cluster is de spil van de gemeentelijke organisatie en maakt kaders voor het hele concern. Zij zorgt er enerzijds voor dat het college van Burgemeester en Wethouders de stad kan besturen en de schakel is tussen de burgers, het stadsbestuur en de gebieden. Anderzijds is BCO de schakel met de overige (beleids)clusters op het gebied van bedrijfsvoering, ICT, HR, Facilitaire Zaken, Juridische Zaken, Onderzoek, Financiën, Inkoop en Communicatie. Zo ondersteunt BCO de organisatie die het nodig heeft bij het uitvoeren van haar werk voor de stad.

Het cluster Bestuurs- en Concernondersteuning biedt professionaliteit en kwaliteit, en speelt flexibel in op de vraag. Tegelijkertijd staat de positie van de medewerkers centraal. Bij de gemeente Rotterdam krijg je de kans jezelf te ontwikkelen en te werken aan je persoonlijke ambities. Hiermee maak je het verschil in een organisatie die werkt voor de stad Rotterdam.

Met jouw expertise zet je alles op alles om gemeente Rotterdam te ondersteunen tijdens het uitvoeren van verschillende soorten aanbestedingen. Dat deze inkoop verantwoordelijkheid in jouw handen ligt, schrikt jou niet af. Sterker nog: dát is waarom jij deze functie wil aangrijpen.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je bent geen zzp’er. Je komt voor de duur van het project in loondienst bij Quest4;
  • Je hebt minimaal een afgeronde Hbo-opleiding;
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring opgedaan in de afgelopen 8 jaar met het uitvoeren van EU-aanbestedingen circa 30 stuks. Van deze 30 aanbestedingen heb je er minimaal 5 uitgevoerd onder de nieuwe aanbestedingswet. Naast het CV ontvangen wij een overzicht met de uitgevoerde aanbestedingen, zoals aangegeven onder het kopje ‘procedure’;
  • Je hebt kennis van Europese wet- en regelgeving rondom aanbesteden en diverse aanbestedingsmethodieken;
  • Je werkt op afstand en hebt ervaring met MS-teams of een soortgelijk communicatie- en samenwerkingsplatform.

Wensen:

  • Je hebt een afgeronde opleiding Nevi 1, 2 of Conducto aanbesteden voor gevorderden;
  • Je hebt een afgeronde opleiding Nevi 1, 2 of Conducto aanbesteden voor gevorderden;
  • Je hebt ervaring met diverse EU-aanbestedingsprocedures zoals Niet-openbaar/ Concurrentie Gerichte Dialoog/ Dynamisch Aankoop Systeem (DAS);
  • Je hebt werkervaring met de uitvoering van bestuurlijke opdrachten;
  • Je hebt werkervaring met het coachen en begeleiden van junior en medior inkopers;
  • Je hebt minimaal drie jaar werkervaring met aanbestedingen met betrekking tot ICT;
  • Je hebt kennis van en werkervaring met het platform Negometrix.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: 

– Volledige naam + voorletters kandidaat
– Beschikbaar voor x aantal uren vanaf startdatum
– Opleiding
– Werkervaring
– Specifieke kennis
– Systeem kennis
– Relevante nevenactiviteiten
– Gevraagde certificaten + naam instituut + datum behaald
– in het Nederlands
– maximaal 5 A4 enkelzijdig groot.

De selectiegesprekken vinden plaats in de week van 23 tot en met 30 juni a.s.. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2021-06-08 08:34:35

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden