Exchange beheerder | Amsterdam

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amsterdam
Aanvraagnummer:
A2019-1046
Startdatum:
01-01-2020
Verwachte einddatum:
31-12-2020
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
17 Dec 2019 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Marco Buitenhuis
Telefoonnummer:
06-29602668

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Gemeente Amsterdam op zoek naar een Senior Exchange Beheerder voor 36 uur per week.

Functieomschrijving:
Exchange beheerder bij het Team Mail Services van de afdeling CC Werkplek en kantoorautomatisering.

Werkzaamheden:
Competence Center Werkplekbeheer & kantoorautomatisering (CCW) is een zeer dynamische afdeling die bestaat uit meerdere teams. Eén van de teams is het team Mail Services. Dit team is verantwoordelijk voor het Exchange platform van de gemeente Amsterdam bestaande uit  30.000 mailboxen.
De Medewerker Werkplekbeheer III is samen met de andere Exchange beheerders verantwoordelijk voor de beschikbaarheid van de Exchange omgeving en het verbeteren hiervan. Daarnaast ben je een belangrijke sparringpartner voor je collega’s binnen en buiten je specialisme. Dagelijks ben je bezig met het technisch beheer van de Exchange omgeving, het doorvoeren van wijzigingen, het  oppakken van meldingen en problemen m.b.t. Exchange.

Taken:

  • Waar nodig bestaande documentatie updaten/aanvullen;
  • Aandragen van verbeterpunten voor de Exchange omgevingen;
  • Testen en het in acceptatie zetten van nieuw geïmplementeerde onderdelen;
  • Meewerken in een projectteam als zelfstandige engineer;
  • Adviseren over technische onderdelen en de beveiliging daarvan;
  • Opstellen documentatie ten behoeve van de kennisoverdracht;
  • Incident- en wijzigingsbeheer (2e lijn);
  • Samen met je collega’s beheer je de exchange omgeving van de gemeente Amsterdam.

Gemeentelijke organisatie:
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadswerken bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. 

De opdrachtgever(s):
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie en Interne Dienstverlening bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals ICT, sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad.
De directie ICT is onderdeel van het cluster Interne Dienstverlening en is verantwoordelijk voor het leveren van een toekomst vaste, betrouwbare en veilige ICT-infrastructuur (netwerk, datacenters, werkplekken, technisch applicatiebeheer en telefonie) voor de gemeente Amsterdam. Daarmee vormt de ICT-infrastructuur een stabiele basis voor de gemeentelijke informatievoorziening en waar nodig die van haar ketenpartners waarlangs producten en diensten worden geleverd aan burgers, bedrijfsleven en publieke organisaties.
Directie ICT bestaat uit drie onderdelen: ICT Operations, CIO Office en Ondersteuning Primair Proces. De afdeling ICT is gehuisvest aan de Cruquiusweg 5 te Amsterdam.
 
Competence Center Werkplek + KA  (onderdeel van ICT Operations)  bestaat uit meerdere teams en is verantwoordelijk voor het beschikbaar stellen en operationeel houden van een aantal essentiële onderdelen van de Amsterdamse ICT-infrastructuur die bestaat uit een werkterrein met vele onderlinge samenhangende activiteiten.

  • Team Desktop services : ADW (Citrix), McAfee, Print- file management, DFS, policies, FileShare, AppV infrastructuur
  • Team Mail services: Exchange en Skype for Business
  • Team Packaging: Technisch applicatiebeheer, frontend application, intake, quality Assurance en test management
  • Team Imaging: Patch management, software distributie (PVS), task sequence server en werkplek
  • Team IAM: Users &  Acces (identity) management, certificatenbeheer
  • Team processen: Problem- change- incident- release (LCM)- en product coördinatie

Functie eisen en wensen

Harde eisen:

  • Minimaal 1 relevante referentie (organisatie – naam contactpersoon – telefoonnummer contactpersoon). Na afstemming met de kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie;
  • Je hebt de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  • Geef in maximaal 1A4 pagina’s aan waarom je de meest geschikte bent voor deze opdracht. Je motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd;
  • Je bent in het bezit van een Microsoft gecertificeerd exchange 2016. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! Je moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd;
  • Je bent in het bezit van MCSE Messaging certificaat. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! Je moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd;
  • Je hebt kennis en ervaring met Scripting (CMD, VBS, Powershell). Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je hebt ervaring met ontwerp hulpmiddelen zoals Exchange calculator. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring net Exchange 2013 / 2016. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je hebt ervaring met van Skype for Business. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je hebt minimaal drie jaar aantoonbare ervaring met Windows Servers 2012R2 en 2016. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Minimaal 3 jaar ervaring met het beheren van een mailomgeving met meer dan 20.000 mailboxen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Minimaal 3 jaar ervaring in het werken binnen een beheeromgeving volgens ITIL framework. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Minimaal 3 jaar ervaring met het beheren van een omgeving met meer dan 5000 Windows werkplekken/servers. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Wensen:

  • Ervaring met ontwerpen van een exchange omgeving. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Ervaring met Hybrid Exchange. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Ervaring met Office. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Ervaring met verschillende mail protocollen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Bekend met een Agile werkwijze. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Competenties:

  • Samenwerken: Je kunt goed samenwerken en levert een constructieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat. Je vertoont daarbij een grote mate van zelfstandigheid;
  • Resultaatgerichtheid: Je neemt concrete doelen als uitgangspunt en houdt hieraan vast totdat het doel bereikt is. Je bent geen strateeg, maar gericht op het realiseren van praktische, al gestelde doelen.

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-12-11 07:54:49



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden