Functioneel Applicatiebeheerder | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2020-0341
Startdatum:
01-07-2020
Verwachte einddatum:
30-06-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
16 Jun 2020 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor Logius op zoek naar een Functioneel Applicatiebeheerder op basis van 36 uur per week. 

Als functioneel applicatiebeheerder (intern ketenbeheerder) lever je met je technisch inzicht een essentiële bijdrage aan de veilige toegang tot diensten van de e-overheid. Je zorgt voor operationele coördinatie op de geleverde dienstverlening door de betrokken partijen: overheidsdienstverleners, routeringsdiensten, authenticatiediensten en de Regieorganisatie. Je geeft adviezen over proactief beheer en stuurt externe partijen aan. Je kunt de gebruikte autorisatie en authenticatie technieken en protocollen (SAML) doorgronden en hiermee de functionaliteit waarborgen in een complexe omgeving. Daarnaast draag je bij aan multidisciplinaire ICT-projecten in een omgeving waarin veel nog niet vast staat. Je bent inhoudelijk betrokken vanaf de pilot tot de structurele doelsituatie. Dat vraagt om flexibiliteit, inventiviteit en een proactieve houding.

Binnen het team functioneer je als tweedelijns helpdesk voor dienstverleners en ben je verantwoordelijk voor de aansluiting van dienstverleners, de ketentesten en de (technische) aansluit- en beheerprocessen, waaronder het incidentproces. Zo heb je een operationele regierol bij de afhandeling van incidenten en issues en ook het doorvoeren van wijzigingen. Daarbij draag je zorg voor het monitoren van beveiligingsmaatregelen en het onderhouden van procedures en werkinstructies. Daarnaast beheer je de Linuxomgeving ,de XML-metadata en werk je mee aan de inrichting van een structureel mechanisme voor het beheer en de uitwisseling daarvan. Tot slot draag je bij aan de vormgeving van een selfserviceportaal voor dienstverleners.

Achtergrond opdracht:
Deze opdracht is bedoeld om de bestaande capaciteit en kennis in het team te borgen.

Organisatorische context en cultuur:
Eenvoudig, snel, groen en betrouwbaar zaken regelen tussen overheden, burgers en bedrijven. Met als doel eenbetere dienstverlening, kostenbesparing en administratieve lastenverlichting. Daar gaat de overheid voor. Logius vervult hierin een centrale en leidende rol met oog voor de samenhang in de infrastructuur van de e-overheid. Logius is de dienst digitale overheid en onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. De diensten en standaarden van Logius zijn voor de gehele overheid ontwikkeld. Logius is verantwoordelijk voor het beheer, de doorontwikkeling en de overheidsbrede toepassingen van deze diensten en standaarden.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • HBO-diploma op het gebied van Informatica;
  • Ervaring met het voeren van operationele regie van ICT-dienstverlening over leveranciers en andere ketenpartijen;
  • Ervaring met het onderhouden en inrichten van (Linux)webservers, testtools,systeemdocumentatie;
  • Aantoonbare ervaring met ITIL processen (waaronder incident management, change management, Problem management, Information;
  • Ervaring met (federatief) identity- en access management;
  • Kennis van relevante standaarden, SAML, OAuth 2 en OpenID Connect;
  • Kennis en ervaring met beheer (en inrichten ) van Linux systemenKennis van relevante standaarden, zoals XML;
  • Incidentmanagement;
  • Securitymanagement;
  • Applicatiebeheer.

Wensen:

  • Kennis en/of ervaring met JSON;
  • Kennis en/of ervaring met OAuth2.0 en OpenID Connect;
  • Ervaring met complexe functiegerelateerde (SAFe-Agile) omgevingen binnen de (Rijks)overheid;
  • Je bent in bezit van functiegerelateerde (SAFe-Agile) certificeringen of bent bereid deze op korte termijn te behalen;
  • Kennis over de ISO27001 standaard en het werken met een information;
  • Security management systeem (ISMS);
  • Kennis en ervaring met Confluence en Jira;
  • Kennis en ervaring met Clientele.

Competenties:

  • Omgevingsbewust;
  • Resultaatgericht;
  • Samenwerken;
  • Proactief;
  • Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid;
  • Communicatieve vaardigheden;
  • Analyserend vermogen;
  • Abstractievermogen (schakelen tussen technisch en operationeel);
  • Teamplayer.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-06-12 09:21:17



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden