Functioneel applicatiebeheerder | Den Haag

Werkniveau:
Medior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2019-0232
Startdatum:
11-03-2019
Verwachte einddatum:
30-06-2019 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
25 Feb 2019 10:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functie omschrijving

Wij zoeken een functioneel applicatiebeheerder voor 36 uur per week in Den Haag.

Als functioneel applicatiebeheerder (intern ketenbeheerder) lever je met je technisch inzicht een essentiële bijdrage aan de veilige toegang tot diensten van de e-overheid. Je zorgt voor operationele coördinatie op de geleverde dienstverlening door de betrokken partijen: overheidsdienstverleners, routeringsdiensten, authenticatiediensten en de Regieorganisatie. Je geeft adviezen over proactief beheer en stuurt externe partijen aan. Je kunt de gebruikte autorisatie en authenticatie technieken en protocollen (SAML) doorgronden en hiermee de functionaliteit waarborgen in een complexe omgeving.
Daarnaast draag je bij aan multidisciplinaire ICT-projecten in een omgeving waarin veel nog niet vast staat. Je bent inhoudelijk betrokken vanaf de pilot tot de structurele doelsituatie. Dat vraagt om flexibiliteit, inventiviteit en een proactieve houding. Binnen het team functioneer je als tweedelijns helpdesk voor dienstverleners en ben je verantwoordelijk voor de aansluiting van dienstverleners, de ketentesten en de (technische) aansluit- en beheerprocessen, waaronder het incidentproces. Zo heb je een operationele regierol bij de afhandeling van incidenten en issues en ook het doorvoeren van wijzigingen.
Daarbij draag je zorg voor het monitoren van beveiligingsmaatregelen en het onderhouden van procedures en werkinstructies.
Daarnaast beheer je de Linux-omgeving ,de XML-metadata en werk je mee aan de inrichting van een structureel mechanisme voor het beheer en de uitwisseling daarvan. Tot slot draag je bij aan de vormgeving van een selfserviceportaal voor dienstverleners.

Als functioneel applicatiebeheerder (intern ketenbeheerder) lever je met je technisch inzicht een essentiële bijdrage aan de veilige toegang tot diensten van de e-overheid. Je zorgt voor operationele coördinatie op de geleverde dienstverlening door de betrokken partijen: overheidsdienstverleners, routeringsdiensten, authenticatiediensten en de Regieorganisatie. Je geeft adviezen over proactief beheer en stuurt externe partijen aan. Je kunt de gebruikte autorisatie en authenticatie technieken en protocollen (SAML) doorgronden en hiermee de functionaliteit waarborgen in een complexe omgeving.
Daarnaast draag je bij aan multidisciplinaire ICT-projecten in een omgeving waarin veel nog niet vast staat. Je bent inhoudelijk betrokken vanaf de pilot tot de structurele doelsituatie. Dat vraagt om flexibiliteit, inventiviteit en een proactieve houding. Binnen het team functioneer je als tweedelijns helpdesk voor dienstverleners en ben je verantwoordelijk voor de aansluiting van dienstverleners, de ketentesten en de (technische) aansluit- en beheerprocessen, waaronder het incidentproces. Zo heb je een operationele regierol bij de afhandeling van incidenten en issues en ook het doorvoeren van wijzigingen.
Daarbij draag je zorg voor het monitoren van beveiligingsmaatregelen en het onderhouden van procedures en werkinstructies.
Daarnaast beheer je de Linux-omgeving ,de XML-metadata en werk je mee aan de inrichting van een structureel mechanisme voor het beheer en de uitwisseling daarvan. Tot slot draag je bij aan de vormgeving van een selfserviceportaal voor dienstverleners.

Functie eisen

Harde eisen:

  • HBO-diploma op het gebied van informatica;
  • Ervaring met het voeren van operatione regie van ICT-dienstverlening over leveranciers en andere ( min. 2 jaar);
  • Ervaring met het onderhouden en inrichten van (Linux) webservers, testtools, systeemdocumentatie (min. 2 jaar);
  • Aantoonbare ervaring met ITIL processen (waaronder incident management, change management, Problem management, Information Security Management) (min. 2 jaar);
  • Ervaring met het verbeteren van processen;
  • Ervaring met (federatief) identity- en access management (min. 2 jaar);
  • Kennis van relevante standaarden, SAML, OAuth 2 en OpenID Connect (min. 1 jaar)
  • Kennis en ervaring met beheer (en inrichten ) van Linux systemen Kennis van relevante standaarden, zoals XML. (min.2 jaar)
  • Incidentmanagement
  • Securitymanagement
  • Applicatiebeheer
  • Technical Support: Server+;Linux;MCITP
  • Service Delivery: Professional ITSM Delivery of IT Services

Wensen:

  • Omgevingsbewust, resultaatgericht, samenwerken, proactief Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid.
  • Communicatieve vaardigheden Analyserend vermogen Abstractievermogen (schakelen tussen technisch en operationeel) Teamplayer Ervaring met projectmatig werken
  • Kennis en/of ervaring met JSON (is een pre); Kennis en/of ervaring met OAuth2.0 en OpenID Connect (is een pre); Ervaring met complexe omgevingen binnen de (Rijks)overheid is een pre.
  • Kennis over de ISO27001 standaard en het werken met een information security management systeem (ISMS) is een pre; Kennis en ervaring met Confluence en Jira is een pre; Kennis en ervaring met Clientele is een pre.

Aanvullende informatie

Opmaak cv:

  • In het Nederlands;
  • In Word;
  • Maximaal 5 pagina.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-02-22 14:11:04



Status : Gesloten

Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
NeeJa
Maximale uploadgrootte: 5MB

Conform de AVG-wetgeving verwijzen wij naar ons privacy statement.

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Plaats een opdracht op Quest4

Plaats een opdracht