functioneel applicatiebeheerder | Diemen

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Diemen
Aanvraagnummer:
A2020-0183
Startdatum:
01-05-2020
Verwachte einddatum:
31-12-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
40
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
15 Apr 2020 12:00 PM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Team Businessapplicaties, Informatiebeleid & Architectuur (BIA)

Team BIA is binnen de organisatie van onze opdrachtgever onderdeel van de afdeling Informatiemanagement, en is verantwoordelijk voor drie aandachtsgebieden:

  • ontwikkeling en het beheer van alle applicaties binnen het applicatieportfolio;
  • informatiemanagement;
  • beheer en uitbouwen van de enterprise architectuur.

Het team zorgt dat alle applicaties goed functioneren en aansluiten op de behoeften van medewerkers. Hierbij wordt een brug geslagen tussen de uitvoeringsorganisatie en automatisering, en stuurt BIA interne teams en leveranciers aan. Buiten het beheer van commercial off-the-shelf applicaties ontwikkelt en beheert BIA ook websites die worden ingezet. Alle kaders ten aanzien van de IT-omgeving zijn vastgelegd in de enterprise architectuur van onze opdrachtgever.

Doel

Team BIA voert met meerdere functioneel applicatiebeheerders (hierna: “applicatiebeheerders”) het beheer uit over een divers applicatielandschap. Alle applicatiebeheerders beheren een aantal verschillende applicaties.

In verband met verdere professionalisering van de discipline applicatiebeheer én een uitbreiding van het applicatielandschap, is een nieuwe senior functioneel applicatiebeheerder nodig voor de periode van 1 mei 2020 t/m 31 december 2020 voor gemiddeld 40 uren per week. Deze applicatiebeheerder wordt met zijn/haar collega’s in ieder geval verantwoordelijk voor het beheer van het document management systeem, het personeelsinformatiesysteem, én het samenwerkingsplatform.

Omschrijving van opdracht

Verantwoordelijkheden:

1. Storingen, vragen en verzoeken aannemen en afhandelen.

2. Overzicht houden over applicatiepatches en erop toezien dat deze indien nodig geïnstalleerd worden.

3. Het inventariseren en analyseren van gebruikerswensen, het voeren van overleg met gebruikers en het beoordelen van hun wensen op de haalbaarheid en functionaliteit daarvan.

4. Het onderhouden van een goede relatie met de afnemers van IT-diensten.

5. Bijdragen aan het opstellen van service level agreements.

6. Zorgdragen dat applicaties over voldoende capaciteit beschikken en maximalisatie van de beschikbaarheid binnen de gestelde kaders.

7. Betrokken bij ontwerp en inrichting van informatiebeveiliging.

8. Het projectmatig aansturen, organiseren en realiseren van veranderingen in applicaties en het via het proces Wijzigingsbeheer (Change Management) doorvoeren van software-updates.

9. Verrichten van derdelijns gebruikersondersteuning en in geval van incidenten snel schakelen en coördineren tussen verschillende expertises om tijdig tot een oplossing te komen.

10. Meewerken aan de afhandeling van audits op het gebied van o.a. IT-governance en informatiebeveiliging.

11. Bijdragen aan het uitvoeren van functionele tests wanneer nodig.

Functie-eisen en wensen

Gezien de aard van de opdracht, is het een inschrijver in verband met de wet DBA slechts toegestaan deskundigen voor te dragen die op basis van een arbeidsovereenkomst (die zowel arbeidsrechtelijk als fiscaalrechtelijk kwalificeert als een dienstbetrekking, dit ter beoordeling van ZIN) werkzaam zijn voor inschrijver dan wel bij een onderneming behorend tot de groep waarvan de inschrijver deel uitmaakt of bij een onderaannemer. Een ZZP’er met een eigen BV voldoet hier niet aan.

• Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat is beschikbaar voor gemiddeld 40 uren per week gedurende de periode tussen 1 mei 2020 en 31 december 2020 (werkzaam op locatie van de opdrachtgever);

• Kennis en expertise: Uit het CV en aangeleverde motivatiebrief blijkt minimaal dat de aangeboden kandidaat aantoonbaar (middels opleidingen, cursussen, werkervaring, voorbeeldprojecten) beschikt over:

  • Minimaal een afgeronde hbo opleiding met gedegen ICT-component;
  • ITIL v3 2011 (of v4) certificaat;
  • BiSL certificaat;
  • ASL2 certificaat;
  • Minimaal 5 jaar ervaring met functioneel applicatiebeheer;
  • Minimaal 2 jaar ervaring met functioneel applicatiebeheer van een document management systeem;
  • Minimaal 2 jaar ervaring met functioneel applicatiebeheer van een personeelsinformatiesysteem;
  • Minimaal 2 jaar ervaring met functioneel applicatiebeheer van een samenwerkingsapplicatie vergelijkbaar met SharePoint en Confluence;
  • Minimaal 1 jaar ervaring met document- en metadata migraties;
  • Minimaal 1 jaar ervaring met het verzorgen van functionele applicatietrainingen;
  • Minimaal 1 jaar ervaring met het grondig testen van applicaties op basis van een beproefde methode zoals Tmap;
  • Minimaal 1 jaar ervaring met de uitvoering van requirement analyses;

Wensen ten aanzien van de aangeboden kandidaat

  • Prince2 foundation certificaat;
  • Ervaring met het digitaliseren/automatiseren van “papieren processen”;
  • Ervaring met het opzetten en uitvoeren van applicatieselectie trajecten.
  • zeer sterke communicatieve vaardigheden;
  • kwaliteiten om in teamverband te opereren;
  • zelfstandig kunnen functioneren;
  • flexibele en meedenkende houding;
  • resultaatgericht;
  • pragmatisch en oplossingsgericht;
  • analytisch vaardig;
  • nauwkeurig en kritisch;
  • stressbestendig.

Extra wensen

  • Geef aan hoeveel jaren (voorkeur > 4 jaar) de aangeboden kandidaat aantoonbaar ervaring heeft met document- en metadata migraties.
  • Geef aan hoeveel jaren (voorkeur > 4 jaar) de aangeboden kandidaat aantoonbaar ervaring heeft met het verzorgen van functionele applicatietrainingen.
  • Geef aan hoeveel jaren (voorkeur > 4 jaar)  de aangeboden kandidaat aantoonbaar ervaring heeft met het grondig testen van applicaties op basis van een beproefde methode zoals Tmap.
  • Geef aan hoeveel jaren (voorkeur > 4 jaar) de aangeboden kandidaat aantoonbaar ervaring heeft met de uitvoering van requirement analyses.
  • Geef aan hoeveel jaren (voorkeur > 4 jaar)  de aangeboden kandidaat aantoonbaar ervaring heeft met het digitaliseren/automatiseren van “papieren processen”.
  • Geef aan of de aangeboden kandidaat aantoonbaar ervaring heeft met het opzetten en uitvoeren van applicatieselectie trajecten.

Onderbouwing extra wensen moet blijken uit CV en/of motivatiebrief.

Aanvullende informatie

U wordt verzocht het CV en de motivatiebrief als twee losse bijlage te uploaden in de map ‘mijn documenten’ i.v.m. de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Tevens het verzoek om de contactgegevens van de kandidaat op te geven in het CV. Deze informatie zal uiteraard vertrouwelijk worden behandeld.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-03-26 15:55:16



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden