Functioneel Beheer | Rotterdam

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Rotterdam
Aanvraagnummer:
A2020-0435
Startdatum:
28-09-2020
Verwachte einddatum:
27-03-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
10 Sep 2020 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Marco Buitenhuis
Telefoonnummer:
06-29602668

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Gemeente Rotterdam op zoek naar een Senior Functioneel Beheerder op basis van 36 uur per week. 

Door het (toekomstig) opleveren van nieuwe informatievoorzieningen zijn wij op zoek naar een Senior Adviseur Functioneel Beheer. De huidige bezetting in het team Functioneel Beheer rondom het domein “Werk” richt zich op het functioneel beheer van het thans in gebruik zijnde systeem RMW. Een van de kernsystemen binnen het domein “Werk”.

Jouw verantwoordelijkheden:

  • Alle taken op tactisch niveau van functioneel beheer uitvoeren.
  • Alle taken op uitvoerend niveau organiseren.
  • Bijdragen aan het realiseren van enerzijds de vernieuwing en voorbereiding voor beheer en anderzijds de in beheername.

Jouw profiel:
Voor ons team zijn wij op zoek naar een ervaren functioneel beheerder met kennis van de twee werelden: ‘beheren en ontwikkelen’. Je brengt beheer expertise mee uit een Agile ontwikkelomgeving. Als collega ben jij integer en  je bewust van de organisatie en omgeving waarin je werkt. Je bent adviesvaardig en hebt ervaring met organisatie inrichting. Daarnaast ben je resultaatgericht, klantgericht en goed in samenwerken. Het beheren en ontwikkelen doe je namelijk niet alleen. Als verbinder weet jij je te bewegen in beide werelden en weet je de voortgang goed te bewaken.

De afdeling:
De afdeling C&O is een stafafdeling binnen het cluster Werk en Inkomen. Het team Functioneel Beheer resorteerd in deze stafafdeling en is verantwoordelijk voor het beheren en onderhouden van de primaire informatievoorzieningen in de domeinen Inkomen en Werk.
Voor deze primaire informatievoorzieningen werken wij nauw samen met 3 andere gemeenten (Amsterdam, Den Haag en Utrecht, tezamen de G4) en sturen daarbij gezamenlijk een beheerorganisatie aan (Wigo4IT). Het team functioneel beheer bestaat uit 25 hoogwaardige professionals op het vakgebied functioneel beheer. Er is een goede mix van werkervaring, vakexpertise en businesskennis aan boord.

Onze organisatie:
De afdeling Clusterondersteuning & Ontwikkeling (C&O) biedt clusterspecifieke ondersteuning. Deze ondersteuning bestaat onder meer uit beleidsuitvoering, proces- en projectmanagement, contractmanagement, financiële transacties en -verantwoording, functioneel beheer, dienstverlening en klantcontact (klachten, bezwaar, telefonie, etc.). De afdeling vertaalt de clusterstrategie naar ondersteuning en uitvoering. De afdeling ondersteunt de lijn bij vraagarticulatie, prioriteitstelling en waar nodig bij de juiste verwijzing naar andere ondersteunende serviceorganisatie(s) en leveranciers.

De afdeling werkt continu aan:

  • Verbetering van de kwaliteit van het primaire proces;
  • Verhoging van de efficiency en verlaging van kosten;
  • Verbeteren van planning, control en sturing.

Het is de ambitie van C&O om de lijn te laten excelleren door efficiënte en innovatieve ondersteuning van de uitvoeringsorganisatie en directie. C&O wil een compacte, flexibele, professionele, vernieuwende en dienstverlenende afdeling zijn. 

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Minimaal een afgeronde hbo-opleiding;
  • In het bezit van een BiSL certificaat en/of BiSL Next certificering;
  • Agile gecertificeerd (SAFe of anders);
  • Minimaal 5 jaar ervaring op het gebied van functioneel beheer;
  • Minimaal 3 jaar ervaring op het gebied van Agile werken, opgedaan in de afgelopen 5 jaar;
  • Aantoonbare ervaring met de genoemde verantwoordelijkheden onder het kopje ‘jouw functie’;
  • Aantoonbare ervaring in het verbinden van beheer organisaties in Agile ontwikkelingen;
  • Je bent geen zzp’er en je komt voor de duur van het project in loondienst bij Quest4.

Wensen:

  • Kennis van workflow registratie- en informatiesystemen;
  • Kennis van en ervaring met het vertalen van bedrijfsprocessen naar registratie- en informatiesystemen;
  • Kennis van en ervaring met datagedreven werken en/of informatiegestuurd werken.

Aanvullende informatie

Vormvereisten:

– Volledige naam + voorletters kandidaat;
– Beschikbaar voor x aantal uren vanaf startdatum;
– Opleiding;
– Werkervaring;
– Specifieke kennis;
– Systeem kennis;
– Relevante nevenactiviteiten;
– Gevraagde certificaten + naam instituut + datum behaald;
– in het Nederlands;
– maximaal 5 A4 enkelzijdig groot.

De selectiegesprekken vinden plaats op donderdag 17 september en vrijdag 18 september. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-09-07 06:40:31



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden