Pitstop voor succes
ICT detachering & recruitment

Functioneel beheerder | Almelo

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Almelo
Aanvraagnummer:
A2019-0117
Startdatum:
25-02-2019
Verwachte einddatum:
25-02-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
1 Feb 2019 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functie omschrijving

Wij zijn voor Justitiële Documentatie en Informatiebeheer (JDenIB)p zoek naar een Functioneel Beheerder voor 36 uur in de week. 

De afdeling Justitiële Documentatie en Informatiebeheer (JDenIB) is enerzijds gericht op de wettelijke beheertaken zoals bedoeld in de Wet justitiële- en strafvorderlijke gegevens (Wjsg) van het Justitieel Documentatie Systeem, inclusief het Persoons Dossier Systeem (JDS/PDS). Anderzijds is de afdeling verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van de zogenaamde derden-systemen:

  • De Onderzoeks- en Beleidsdatabase Justitiële Documentatie (OBJD);
  • Het Landelijk Uniform Registratiesysteem voor Internationale Rechtshulpverzoeken (LURIS);
  • Register Tuchtrechtelijke Uitspraken (RTU);
  • De werkzaamheden zullen voornamelijk, maar niet per definitie, worden uitgevoerd ten behoeve van het beheer van het Justitieel Documentatie Systeem (JDS).

Functiebenaming en beschrijving werkzaamheden:

Ben jij een gedreven, proactieve en klantgerichte functioneel beheerder met visie die het een uitdaging vindt om bij te dragen aan een veilige en rechtvaardige samenleving? Dan ben jij degene die we zoeken!

Als functioneel beheerder bij de afdeling Justitiële Documentatie en Informatie Beheer (JDenIB) houd je je bezig met het dagelijkse beheer, onderhoud en (door)ontwikkeling van de binnen de afdeling in beheer zijnde systemen, primair JDS.
Je bent verantwoordelijk voor het optimaal functioneren van dit informatiesysteem conform de gebruikerseisen/-wensen en afspraken met opdrachtgevers. Hierbij maak je gebruik van je kennis en ervaring van relevante trends en ontwikkelingen in de markt en het vakgebied, zoals agile werken.

De werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Het (dagelijkse) beheer van JDS en mogelijk overig op de afdeling in beheer zijde systemen:
    – signaleren van systeemverstoringen, initiëren van oplossingen en het realiseren daarvan volgens de geldende beheerprocessen;
    – bewaken van de juistheid van de werking van de interfaces met andere informatiesystemen binnen en buiten Justid en het doen van voorstellen tot verbetering daarvan;
    – fungeren als aanspreekpunt en vraagbaak voor (interne en externe) gebruikers enerzijds en leveranciers anderzijds;
    – deelnemen aan in- en externe werkgroepen, projecten, klantoverleg en systeem specifieke overleggen, waarbij je vanuit je vakinhoudelijke expertise ketenpartners ondersteunt bij het expliciteren van gewenste functionaliteiten;
    – beheren van autorisaties; 
    – (laten) opstellen en onderhouden van procedures, handleidingen en systeemspecificaties;
    – samenstellen en uitvoeren van (ad-hoc) query’s ten behoeve van bijvoorbeeld management rapportages, specifieke onderzoeksvragen en kwaliteitszorg.
  • Het doorontwikkelen van de systemen:
    – (desgewenst) participeren in BusDevOps teams als vertegenwoordiger van functioneel beheer, waarbij je bijdraagt aan het opstellen van user stories en acceptatiecriteria;
    – vroegtijdig informeren van gebruikers en andere stakeholders over op handen zijnde wijzigingen, in afstemming met de product owner; 
    – uitvoeren en begeleiden van (gebruikersacceptatie) testen;
    – verbinden van functionaliteit en klantwaarde met de product backlog van de systemen;
    – analyseren van de functionele gevolgen van nieuwe wet- en regelgeving en oplossen vanzich voordoende problemen bij de uitvoering daarvan.

Functie eisen

Harde eisen:

  • Je bent vanaf 25-2-2019 beschikbaar voor 36 uur per week voor een initiële periode van 1 jaar met optie op een eenmalige verlenging van maximaal 12 maanden;
  • Je hebt een afgeronde HBO opleiding;
  • Je hebt aantoonbare kennis van databases en database tools (Oracle, SQL en/of PL/SQL, Toad);
  • Je hebt inzicht in samenhangen tussen het werkgebied van functioneel beheer en dat van andere vakgebieden zoals functioneel ontwerp, ontwikkeling, test, TAB en DBA;
  • Je hebt goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid (communicatief vaardig);
  • Je bent gericht op samenwerken in teamverband;
  • Je beschikt over theoretische kennis met Agile werken (scrum);
  • Je beschikt over ICT-kennis. Moet met een team kunnen meedenken/klankborden over technische oplossingsrichtingen;
  • Je kan goed plannen en organiseren;
  • Je toont “ownership” m.b.t. de opgedragen / afgesproken werkzaamheden.

Wensen:

  • Je hebt ervaring met het gebruik van Topdesk.

Aanvullende informatie

Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-01-31 08:56:20



Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
Sleep je bestanden hierheen, of klik hier om ze te selecteren Kies bestand
Maximale uploadgrootte: 67.11MB
Status : Gesloten

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Plaats een opdracht op Quest4

Plaats een opdracht