Functioneel beheerder | Almelo

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Almelo
Aanvraagnummer:
A2019-0744
Startdatum:
05-08-2019
Verwachte einddatum:
05-08-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
3 Jul 2019 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Quest4 is voor Justid op zoek naar een Functioneel Beheerder t.b.v. JDS-systemen voor 36 uur gemiddeld per week. 

Functiebenaming en beschrijving werkzaamheden:
Ben jij een gedreven, proactieve en klantgerichte functioneel beheerder met visie die het een uitdaging vindt om bij te dragen aan een veilige en rechtvaardige samenleving? Dan ben jij degene die we zoeken! Als functioneel beheerder bij de afdeling Justitiële Documentatie en Informatie Beheer (JDenIB) houd je je bezig met het dagelijkse beheer, onderhoud en (door)ontwikkeling van de binnen de afdeling in beheer zijnde systemen, primair JDS. Je bent verantwoordelijk voor het optimaal functioneren van dit informatiesysteem conform de gebruikerseisen/-wensen en afspraken met opdrachtgevers. Hierbij maak je gebruik van je kennis en ervaring van relevante trends en ontwikkelingen in de markt en het vakgebied, zoals agile werken.

De werkzaamheden bestaan onder andere uit:

Het (dagelijkse) beheer van JDS en mogelijk overig op de afdeling in beheer zijde systemen:

  • Signaleren van systeemverstoringen, initiëren van oplossingen en het realiseren daarvan volgens de geldende beheerprocessen; 
  • Bewaken van de juistheid van de werking van de interfaces met andere informatiesystemen binnen en buiten Justid en het doen van voorstellen tot verbetering daarvan;
  • Fungeren als aanspreekpunt en vraagbaak voor (interne en externe) gebruikers enerzijds en leveranciers anderzijds;
  • Deelnemen aan in- en externe werkgroepen, projecten, klantoverleg en systeem specifieke overleggen, waarbij je vanuit je vakinhoudelijke expertise ketenpartners ondersteunt bij het expliciteren van gewenste functionaliteiten;
  • Beheren van autorisaties;
  • (laten) Opstellen en onderhouden van procedures, handleidingen;
  • Systeemspecificaties; samenstellen en uitvoeren van (ad-hoc) query’s ten behoeve van bijvoorbeeld management rapportages, specifieke onderzoeksvragen en kwaliteitszorg.

Organisatie:
De Justitiële Informatiedienst maakt keteninformatie toegankelijk: tijdig, op maat en op niveau. We bieden een actieve ondersteuning aan de ketenwerkprocessen. Wanneer partners in de justitiële ketens tijdig en over de juiste informatie beschikken gebeurt de rechtspleging effectiever en efficiënter. Wij maken dat mogelijk en dragen daarmee bij aan een veilige en rechtvaardige samenleving.

Beschrijving directie/afdeling:
De opdracht vindt plaats binnen de directie Operatie van Justid, in opdracht van diezelfde directie. De afdeling waarbinnen de opdracht plaatsvindt is JDenIB.

Beschrijving omschrijving dienst, aanleiding en doel:
De afdeling Justitiële Documentatie en Informatiebeheer (JDenIB) is enerzijds gericht op de wettelijke beheertaken zoals bedoeld in de Wet justitiële- en strafvorderlijke gegevens (Wjsg) van het Justitieel Documentatie Systeem, inclusief het Persoons Dossier Systeem (JDS/PDS). Anderzijds is de afdeling verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van de zogenaamde derden-systemen:

  • De Onderzoeks- en Beleidsdatabase Justitiële Documentatie (OBJD);
  • Het Landelijk Uniform Registratiesysteem voor Internationale Rechtshulpverzoeken (LURIS);
  • Register Tuchtrechtelijke Uitspraken (RTU) De werkzaamheden zullen voornamelijk, maar niet per definitie, worden uitgevoerd ten behoeve van het beheer van het Justitieel Documentatie Systeem (JDS).

Functie eisen

Harde eisen:

  • VOG: Bij eventuele gunning lever je zo snel mogelijk na startdatum bij de inhurende manager, een rechtsgeldig VOG in welke niet langer dan 6 maanden voorafgaand aan de beoogde startdatum is afgegeven, organisatie specifiek is én betrekking heeft op de aard van de uit te voeren diensten/werkzaamheden;
  • Geheimhoudingsverklaring: Bij eventuele gunning lever je een ingevulde en ondertekende geheimhoudingsverklaring in als bijgevoegd bij de overeenkomst;
  • Je bent vanaf 5-8-2019 beschikbaar voor 36 uur per week voor een periode van 12 maanden met een eventuele verlenging van maximaal 12 maanden. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend;
  • Je hebt een afgeronde HBO-opleiding of heeft HBO niveau aantoonbaar door werkervaring verkregen in de laatste 5 jaar;
  • Aantoonbare recente kennis van databases en database tools. Recente (korter dan 1 jaar) werkervaring met Oracle, SQL en/of PL/SQL is een must;
  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met Toad en Topdesk;
  • Je hebt inzicht in samenhangen tussen het werkgebied van functioneel beheer en dat van andere vakgebieden zoals functioneel ontwerp, ontwikkeling, test, TAB en DBA;
  • Je bent communicatief vaardig;
  • Je bent gericht op samenwerken in teamverband;
  • Beschikt over theoretische kennis met Agile werken (scrum).

Wensen:

  • Beschikt over ICT-kennis. Moet met een team kunnen meedenken/klankborden over technische oplossingsrichtingen;
  • Je kan goed plannen en organiseren;
  • Je toont “ownership” m.b.t. de opgedragen / afgesproken werkzaamheden;
  • Je bent bereid te werken in één van de volgende roosters: 1 Afwisselend 5×8 (maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag) en 4×8 (maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag. 2 4×9 (maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag).

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-06-25 06:24:53

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden