Functioneel Beheerder | Amsterdam

Werkniveau:
Medior
Standplaats:

Amsterdam
Aanvraagnummer:
A2020-0040
Startdatum:
24-02-2020
Verwachte einddatum:
27-04-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
3 Feb 2020 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Marco Buitenhuis
Telefoonnummer:
06-29602668

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Gemeente Amsterdam op zoek naar een Medior Functioneel Beheerder op basis van 36 uur per week. Optie tot verlenging: tot een totale contractduur van 2 jaar.

Functieomschrijving:
Als beheerder maak je deel uit van een beheerteam binnen de informatievoorziening (IV) organisatie. Als  functioneel beheerder wordt je ingezet op het uitvoeren en coördineren van de werkzaamheden t.b.v. GOB project (Generieke Ontsluiting Basisgegevens) Je bent het eerste aanspreekpunt als het gaat om de vragen rondom GOB project.
Hiernaast werk je nauw samen met RVE ICT en met RVE Basisinformatie voor het doorvoeren van benodigde wijzigingen. Je bent de schakel tussen leveranciers en de gebruikers als het gaat om de implementatie van GOB
Wij zijn op zoek naar een  enthousiaste en veelzijdige functioneel beheerder met meer dan 4 jaar  ervaring in het beheer van informatievoorzieningen.
Je hebt affiniteit met en kennis van  de techniek rond applicaties, databases ,basisgegevens, infrastructuur en de samenhang daartussen. Je hebt een trekkende rol bij het  implementeren van de GOB- een nieuw kanaal voor de ontsluiting van basisgegevens en het aanpassen van bestaande applicaties en koppelingen.
Ook ben je in staat processen te verbeteren dan wel te optimaliseren en de stakeholders hierbij te betrekken.
Je werkt nauw samen met verschillende partijen binnen en buiten de gemeente Amsterdam.

Werkzaamheden:

  • Het uitvoeren en coördineren van de werkzaamheden in GOB project;
  • Het analyseren van databases op tabel en veld  niveau;
  • Het aanpassen en testen van bestande data koppelingen ( API, berichtenverkeer etc.);
  • Het opstellen van impactanalyses;
  • Zelfstandig definiëren van de benodigde acties voor het oplossen van incidenten of voor het doorvoeren van wijzigingen;
  • Uitvoeren of uitzetten van de wijzigingen bij de leverancier en ervoor zorgen dat ze uitgevoerd worden;
  • Communicatie naar de betrokken partijen en zorgdragen voor het boeken van het gewenste resultaat;
  • Zorgdragen voor een goede overdracht van nieuw functionaliteiten van project naar beheer;
  • Het ondersteunen van stakeholders i.v.m. de implementatie van GOB;
  • Het bijhouden van de registratie van meldingen en wijzigingen in Topdesk;
  • Vaststellen van noodzaak tot wijzigingen i.v.m. de implementatie van GOB oplossing en het opstellen van functioneel ontwerp en functionele eisen;
  • Afstemmen met ICT over planning van wijzigingen.

Gemeentelijke organisatie:
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie en Interne Dienstverlening bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. 

De opdrachtgever(s):
De afdeling Informatievoorziening werkt voor het hele Cluster Ruimte en Economie en voorziet burgers, bedrijven en bezoekers van Amsterdam van informatie. Dat doen we ook voor onze stedelijke collega’s en externe ketenpartners. In toenemende mate voorzien we zelfs apparaten van informatie. Dat doen we met softwaretoepassingen, gegevensbestanden en documentverzamelingen. De informatie die wij verstrekken zorgt ervoor dat onze belanghebbenden in hun specifieke situatie weten wat ze moeten weten. Daarna kunnen ze doen wat ze moeten doen. Informatie geeft inzicht. En inzicht zet aan tot passende actie. Informatie maakt keuzes en beslissingen mogelijk. Informatie geeft een handelingsperspectief. Elke handeling is immers informatie gestuurd. En alle informatie is sturingsinformatie. Daarom zorgen wij ervoor dat die informatie beschikbaar, betrouwbaar en bruikbaar is.

Functie eisen en wensen

Harde eisen:

  • Je beschikt minimaal over een HBO diploma in een relevante richting (technisch)bedrijfskundig en/of informatica/informatiekunde);
  • Je hebt meer dan 3 jaar werkervaring als functioneel beheerder met ook technische competenties;
  • Je hebt ervaring met gemeentelijke basisgegevensstelsel;
  • Je beschikt over kennis van databases ( SQL, Oracle);
  • Je beschikt over kennis van verschillende datakoppelingen( API, Berichten verkeer ect);
  • Je bent gecertificeerd in BISL Foundation én ITIL Foundation;
  • Meerdere jaren ervaring met het vertalen van gebruikerswensen naar functionele specificaties en/of user-stories;
  • Kennis en ervaring met projectmatig werken, Lean, Agile werken,  de scrummethodiek en ervaring met methoden en technieken op de gebied van informatieanalyse;
  • Diepgaande kennis van SQL (complexe queries kunnen lezen, schrijven en mogelijk verbeteren);
  • Ervaring en kennis met het kunnen testen van datakoppelingen ( API, berichtenverkeer etc.).

Wensen:

  • Kennis en ervaring met Topdesk;
  • Ervaring met bestuurlijk complexe vraagstukken binnen gemeentelijke context;
  • Aantoonbare ervaring in spilfunctie tussen primair proces en ICT is een pré;

Competenties:

  • Klantgericht;
  • Analyserend vermogen;
  • Resultaatgericht;
  • Stressbestendigheid;
  • Samenwerken en kennisdelen;
  • Proactief.

Aanvullende informatie

Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-01-27 14:21:48



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden