Pitstop voor succes
ICT detachering & recruitment

Functioneel Beheerder | Amsterdam

Werkniveau:
Medior
Standplaats:

Amsterdam
Aanvraagnummer:
A2019-0235
Startdatum:
14-03-2019
Verwachte einddatum:
30-06-2019 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
4 Mar 2019 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Gemeente Amsterdam op zoek naar een Medior Functioneel Beheerder voor 36 uur per week. 

 Kernbeschrijving

  • Zorgdragen voor juist en optimaal gebruik van applicaties i.r.t. de ondersteunde processen;
  • Vaststellen van noodzaak tot wijzigingen en (zo nodig) opstellen van requirements.

Gebruiksbeheer:

  • Verlenen van ondersteuning bij het gebruik van informatiesystemen;
  • Afhandelen van incidenten: Volgt de voortgang van uitstaande incidenten en koppelt de status terug aan de aanmelder.
  • Is verantwoordelijk voor het draaien van rapportages;
  • Opzetten en toewijzen van rapporten, menu’s en gebruikersrechten (autorisatiebeheer);
  • Contact onderhouden met een diversiteit van leveranciers en specialisten enerzijds en eindgebruikers anderzijds.

Wijzigingenbeheer:

  • Onderkennen van informatiebehoeften en deze vertalen naar functionaliteiten gericht op het optimaal benutten van applicaties;
  • Beheren en administreren van wijzigingsverzoeken voortkomend uit wensen van de gebruikersorganisatie of wetswijzigingen;
  • Vaststellen impact van wijzigingsverzoeken voor de bedrijfsprocessen, de systemen en de administratieve organisatie;
  • Prioriteren van wijzigingsverzoeken in afstemming met de business;
  • Regelmatig rapporteren over de geïnventariseerde, onder handen zijnde en doorgevoerde wijzigingsverzoeken.

Functionaliteitenbeheer:

  • Opstellen gebruikershandleidingen en procesbeschrijvingen;
  • (Laten) opstellen implementatieplan voor het invoeren van gewijzigde (onderdelen van)informatievoorzieningen.

Procesverbetering:

  • Identificeren en registreren van de hoofdoorzaken van incidenten, om herhaling van deze verstoringen te voorkomen;
  • Onderkennen van informatiebehoeften en deze vertalen naar functionaliteiten.

Gemeentelijke organisatie:
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie en Interne Dienstverlening bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. 

De opdrachtgever(s):
De afdeling Informatievoorziening werkt voor het hele Cluster Ruimte en Economie zorgt voor een betrouwbare en toekomst gerichte informatievoorziening voor de specifieke bedrijfsprocessen van het cluster. Het Team Functioneel beheer is daar onderdeel van als 1 van de 3 teams en staat voor een optimale continuïteit & verbetering van bedrijfsprocessen binnen het Cluster middels het beheren van (bedrijfs)applicaties. Daarbij streven wij naar tevreden gebruikers die worden ondersteund met een kwalitatief product(applicatie) door een team van enthousiaste functioneel beheerders. Wij zijn daarbij sparringpartner en adviseur tussen de lijnorganisatie – gebruikers, rve ICT en externe (software)leveranciers en dragen bij aan het vernieuwen van de bedrijfsprocessen door de inzet van kennis mbt de primaire processen, de informatievoorziening en de techniek.
 
Daarbij werk je (grotendeels) gedeconcentreerd en voor deze functie direct bij Grond & Ontwikkeling het organisatie onderdeel wat verantwoordelijk is voor het erfpachtbeheer.

Functie eisen

Harde eisen:

  • Je bent beschikbaar vanaf medio maart voor 36 uur per week;
  • Je bent beschikbaar voor het intakegesprek wat zal plaatsen vinden 14 maart – 21 maart aanstaande;
  • Je dient minimaal 1 relevante referentie te vermelden in je CV (organisatie – naam contactpersoon – telefoonnummer contactpersoon). Na afstemming met de kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie;
  • Je hebt de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  • Je beschikt minimaal over een HBO werk- en denkniveau;
  • Je bent communicatief en proactief ingesteld (hands-on mentaliteit);
  • Je bent analytisch en nauwkeurig;
  • Je werkt zorgvuldig en accuraat en weet zowel mondeling als schriftelijk je bevindingen goed te communiceren;
  • Je hebt minimaal 3-5 jaar ervaring als functioneel beheerder;
  • Je hebt meer dan 3 jaar technische achtergrond; begrijpen hoe software wordt gemaakt en relatie kunnen leggen met processen.

Wensen:

  • Je bent in het bezit van BiSL (of deze bereid zijn te behalen);
  • Je hebt kennis van /en ervaring met Agile werken;
  • Je hebt meer dan 8 jaar technische achtergrond; begrijpen hoe software wordt gemaakt en relatie kunnen leggen met processen;
  • Kennis van het draaien van scripts;
  • Kennis van SQL en Toad;
  • Je hebt gewerkt in complexe (gemeentelijke) omgevingen;
  • Je hebt GIS-kennis.

Aanvullende informatie

Opmaak cv:

  • In het Nederlands;
  • In Word;
  • Maximaal 5 pagina.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-02-25 07:06:41



Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
Sleep je bestanden hierheen, of klik hier om ze te selecteren Kies bestand
Maximale uploadgrootte: 67.11MB
Status : Gesloten

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Plaats een opdracht op Quest4

Plaats een opdracht