Functioneel Beheerder | Assen

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Assen
Aanvraagnummer:
A2021-1060
Startdatum:
01-02-2021
Verwachte einddatum:
31-12-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
27-01-2021 13:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) op zoek naar een Functioneel Beheerder op basis van 36 uur per week. 

Wij zoeken een functioneel beheerder die een prestatie neerzet. Die eigenstandig verantwoordelijkheid neemt voor het organiseren en structureren van de werkzaamheden binnen de gegeven kaders.

Binnen de afdeling Informatie- en Procesmanagement is behoefte aan een functioneel beheerder voor projectwerkzaamheden in het kader van migratie en testcöordinatie werkzaamheden voor de applicaties CRR die het proces ondersteunt waarmee klantgegevens gebruikt worden.

De werkzaamheden omvatten:

1. Opstellen van een migratie en teststrategie met toegesplittse testgevallen;
2. Uitvoeren en coördineren van testwerkzaamheden (FAT/GAT);
3. Opstellen van rapportages over de uitgevoerde testen;
4. Pro-actief contact onderhouden met de eindgebruikers en de interne en externe organisatie;
5. Het snel en adequaat analyseren en oplossen van incidenten of problemen:
6. Voortgangsbewaking van openstaande meldingen;
7. Actualiseren van documentatie en de beheerhandleidingen, indien deze ontbreken, opstellen;
8. Participeren in en bijdragen aan Backlog refinement, Sprint Planning, Sprint Review en Retrospective;
9. Het uitvoeren en cöordineren van migratiewerkzaamheden.

Achtergrond opdracht:
Het maatwerk in EBS, waaronder de applicatie ERB hindert de doorontwikkeling van Oracle EBS en zorgt voor relatief hoge beheerkosten. Om deze reden is in december 2019 door EZK en RVO besloten om ERB los te koppelen van Oracle EBS. Dit betekent dat het ministerie het huidige ERB beheerst zal uitfaseren. Voor het nieuwe relatieregister is het project Centrale Relatie Register (CRR) opgestart die de gelijknamige applicatie ontwikkelt. Hierbij is er spraken van verschillende parralel verlopende transities waar rekening mee gehouden moet worden. Om van het huidige EBS om te schakelen naar het nieuwe CRR is zorgvuldig opgezet migratiestrategie met een doordacht testtraject nodig. Hierbij is een strakke coordinatie nodig, waarin als meewerkende voorman geporeerd wordt. Een testttraject die vooruitlopend op de migratie alle afnemende systemen toetst op een naadloze overgang tussen oud (ERB) en nieuw (CRR) omgeving. 

Organisatie:
Kansen voor Nederland, kansen voor jou!

Een duurzame, economisch sterke samenleving: daar werken we aan bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Met nationale en internationale programma’s, van de energietransitie en voedselproductie tot ontwikkelingsprojecten in Afrika. Met voorlichting, advies, financiering, subsidies en hulp bij het vinden van zaken- of kennispartners. Door slim organiseren en maximaal gebruik van digitale communicatie zorgen we voor een soepele en optimale dienstverlening. Door elkaar op te zoeken en verbindingen te leggen bieden we nieuwe inzichten en mogelijkheden. Voor en achter de schermen zetten 4500 mensen zich in voor een economisch sterk, innovatief en duurzaam Nederland, op verschillende vestigingen in Nederland. Ook voor jou zijn er kansen!

Onze adviseurs weten als geen ander wat er nodig is om ondernemende Nederlanders vooruit te helpen. Beoordelaars nemen subsidie- en andere verzoeken onder de loep en helpen de aanvragers om nieuwe stappen te zetten. Inkopers benutten de inkoopkracht van de Rijksoverheid, ook om maatschappelijke doelen te bereiken. De medewerkers van de frontoffice staan iedereen te woord die vragen heeft. Functioneel beheerders ontwikkelen en onderhouden digitale loketten. Projectmanagers onderzoeken wat de mogelijkheden van big data zijn. Juristen zorgen dat we ons houden aan weten regelgeving. En communicatieadviseurs ontwikkelen toegankelijke websites voor voorlichting en advies.

Wie ondernemend Nederland een warm hart toedraagt, kan bij onze organisatie dus alle kanten op.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Business Information Management Foundation, Testen Foundation, ITSM Foundation; ITIL Foundation, Information Security Foundation based on ISO/IEC 27002;
  • Testen Foundation;
  • Ontwerp en Ontwikkeling Informatiesystemen Foundation; RAD/LAD; XML/UML; XBRL, HTML, ASP, SOAP, XML, XSL-T, XPath, DOM, XML Schema’s, TMapNext Foundation, Applicatiemanagement Foundation, ITSM Foundation;
  • Databases en QSL Foundation, Information Security Foundation;
  • ITIL Foundation;
  • Je hebt meer dan 2 jaar ervaring bij een overheidsorganisatie.

Wensen:

  • Verbijzondering competenties: – Klantgericht; – Pragmatisch; – Helder communiceren en toont hier initiatief in; – Zelfstandig kunnen werken; – Maakt zich materie snel eigen; – Resultaatgericht; – T-shape;
  • Aantoonbare ervaring met het opstellen en uitvoeren van acceptatietesten conform TMap Next;
  • Kennis en ervaring met de Agile werkwijze (SCRUM) icm TFS (backlog);
  • Werkervaring in vergelijkbare functie in een grote overheids- of dienstverlenende organisatie;
  • In bezit van HBO-diploma of werkervaring op HBO niveau;
  • Kennis van en ervaring met Oracle systemen in het bijzonder;
  • Relevante werkervaring in het beheren van functionaliteiten binnen een grootschalige gebruikersorganisatie;
  • Ervaring met beheer- en analysemethoden en beheertools (onder andere Topdesk);
  • Aantoonbare werkervaring in een functie, waarin men optreedt als intermediair tussen ICT leveranciers en gebruikers;
  • Kennis van de AVG wet- en regelgeving. Je hebt ervaring met het implementeren van deze regelgeving in applicaties is een pré.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

I.v.m. Corona zullen de werkzaamheden vooral vanuit huis plaatsvinden. Het is mogelijk dat indien de maatregelen worden versoepelt de werkzaamheden plaats vinden in Assen, Utrecht en Den Haag, waarbij als standplaats Assen wordt aangehouden.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2021-01-25 07:48:36

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden