Pitstop voor succes
ICT detachering & recruitment

Functioneel beheerder | Den Haag

Werkniveau:
Medior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2019-0241
Startdatum:
01-03-2019
Verwachte einddatum:
30-09-2019 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
27 Feb 2019 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functie omschrijving

Wij zijn voor het Rijksvastgoedbedrijf op zoek naar een Functioneel Beheerder voor 36 uur per week. 

Binnen het Rijksvastgoedbedrijf worden de taken voor het beheer van informatiesystemen onderverdeeld in drie categorieën: functioneel beheer, applicatiebeheer en technisch beheer. Het functioneel beheer is geplaatst aan de gebruikerszijde (vraagzijde) van de organisatie bij de afdeling Proces- en Informatiemanagement (PIM). Het applicatie- en het technisch beheer zijn geplaatst bij de afdeling ICT en bij de ICT leverancier SSC-ICT (aanbodzijde).  Voor het uitvoeren van het functioneel beheer van de informatiesystemen die nodig zijn ter ondersteuning van het Rijksvastgoedbedrijf worden een aantal domeinen onderscheiden op basis van de specifieke benodigde kennis en expertise:

  • PORT (Portalen);
  • BILI (Business & Location Intelligence);
  • DDB (Digitaal Document Beheer);
  • BADM (Bedrijfsadministratie, Oracle);
  • KRV (Kernregistratie vastgoed);
  • GIS (Geografische Informatie);
  • BWI (Bouwwerk informatie, CAD)
  • IWM (Integrated Workplace Management);
  • Generiek (oa kantoorautomatisering). 

Deze disciplines ondersteunen meerdere bedrijfsprocessen en omvatten de ondersteuning door meerdere applicaties. Als functioneel beheerder stel je vanuit je specialisatie nieuwe of aangepaste functionaliteit in de informatievoorziening beschikbaar aan de gebruikersorganisatie ter ondersteuning van de bedrijfsprocessen. Je doet dit in nauwe samenwerking met de afdeling ICT. Je onderhoudt deze functionaliteit en ondersteunt de gebruikers bij het in gebruik nemen en het toepassen daarvan. Je onderzoekt de door de gebruikers ingediende behoeftes aan nieuwe of aangepaste functionaliteit en zorgt voor de realisatie hiervan. Bij het uitvoeren van deze taken zorg je voor aansluiting van de belangen van de business bij de mogelijkheden van de ICT.
 
De functie bevat onder andere de volgende onderdelen:

  • Adviseren en ondersteunen bij het specificeren van de behoefte aan nieuwe of aangepaste functionaliteit;
  • Adviseren over en vastleggen van de aan de gebruikers beschikbaar gestelde functionaliteit en de mogelijkheden voor aanpassing daarvan;
  • Formuleren van de veranderingsmogelijkheden in de informatievoorziening volgens standaarden;
  • Maken van functionele impactanalyses voor nieuwe of aan te passen functionaliteit op een uniforme wijze;
  • Maken van acceptatietestplannen op een uniforme wijze;
  • Coördineren van gebruikersacceptatietesten en uitvoeren van functionele acceptatietesten;
  • Verzorgen van instructies/opleidingen aan gebruikers;
  • Opstellen van handleidingen en gebruiksinstructies op een uniforme wijze;
  • Verstrekken van ad-hoc informatie aan de gebruikersorganisatie;
  • Organiseren en voorzitten van GebruikersOverleggen;
  • Meewerken aan het continue verbeteren van het vakgebied van functioneel beheer.

Functie eisen

Harde eisen:

  • Afgeronde HBO opleiding of hoger (Business IT & Management, eventueel Informatica) dan wel gelijkwaardig werk- en denkniveau;
  • Aantoonbare ervaring op de betreffende functieonderdelen in vergelijkbare (overheids)organisaties;
  • Gedegen kennis van BiSL en ITIL;
  • Vaardigheid in het signaleren en analyseren van ontwikkelingen en problemen;
  • Vaardigheid in het uitvoeren van (disciplineoverstijgende) informatieanalyses en impactanalyses;
  • Vaardigheid in het tot stand brengen van adviesproducten;
  • Vaardigheid in het inhoudelijk toelichten van adviesproducten.

Voor deze functie zoeken we specifiek aantoonbare kennis en ervaring binnen het domein:

  • IWM (Integrated Workplace Management), met name beheer van de applicaties Condor, Ultimo en Planon tbv onderhoudsmanagement (afwikkeling van storingen, planning onderhoud, werkorders, ondersteuning keuringen, ondersteuning inspecties);
  • BILI (Business- & Location Intelligence), met name Oracle BI en Geografische Informatiesystemen (GIS);
  • BADM (Bedrijfsadministratie), met name Oracle Property management en Oracle Projects.

Aanvullende informatie

Opmaak cv:

  • In het Nederlands;
  • In Word;
  • Maximaal 5 pagina.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-02-25 08:23:43



Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
Sleep je bestanden hierheen, of klik hier om ze te selecteren Kies bestand
Maximale uploadgrootte: 67.11MB
Status : Gesloten

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Plaats een opdracht op Quest4

Plaats een opdracht