Functioneel beheerder | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2020-0347
Startdatum:
22-06-2020
Verwachte einddatum:
21-06-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
16 Jun 2020 10:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor UBR/HIS onderdeel van het Ministerie van Binnenlandse Zaken op zoek naar een Functioneel Beheerder op basis van 36 uur per week. 

UBR is een onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken dat werkt voor het publieke domein. Ons doel is de overheid beter, sterker en slimmer te maken. Wij helpen bij grote organisatieveranderingen, complexe ICT-trajecten en innovaties in de bedrijfsvoering. Daarnaast voeren wij taken uit op het gebied van interim-management, hrm, IT, inkoop en financiën.

Vanuit UBR Arbeidsmarkt zijn wij op zoek naar een functioneel beheerder die als onderdeel van de dienstverlening van UBR aan opdrachtgevers binnen de Rijksoverheid het team met functioneel beheerders komt versterken voor de ondersteunende IT applicaties Carrière Sites Overheid, InBeeld, VMS Netive-JOB en ATS-systemen Werving en Selectie applicaties WenS en Connexys. Binnen het team ben je voor een of meerdere applicaties inzetbaar. Op dit moment wordt binnen het team nagedacht over een goede onderlinge taakverdeling, bezetting en bereikbaarheid over de verschillende applicaties heen.

Samen met 4 collega’s in het team houd je je voor deze applicaties bezig met het volgende:

  • Helpen van gebruikers die bellen of mailen met vragen over het gebruik van de applicatie;
  • Ondersteunen bij implementaties van nieuwe opdrachtgevers op de IT systemen;
  • In overleg met de IT leverancier van de applicatie oplossen van incidenten die gebruikers melden, testen en terug melden; 
  • In behandeling nemen van verzoeken tot aanpassing van de applicaties;
  • In overleg met de IT leverancier van de applicatie (laten) testen van aanpassingen in de applicatie;
  • Het op aanvraag verstrekken van interne management ondersteunende vaktechnische adviezen, rapportages e.d.;
  • Samenwerken met de collega’s binnen de dienstenstromen en samenwerkingspartner P-direkt op gebied van IT gerelateerde vraagstukken;
  • Samenwerken met de collega’s binnen het helpdeskteam door onderling elkaars vraagbaak en achtervang te bieden;
  • Samenwerken binnen het (helpdesk)team om werkprocessen op elkaar af te stemmen, in te richten en te verbeteren; 
  • Binnen het team ben je voor een of meerdere applicaties inzetbaar. Op dit moment wordt binnen het team nagedacht over een goede onderlinge taakverdeling, bezetting en bereikbaarheid over de verschillende applicaties heen.

Opdrachtgever:
Het ministerie van BZK waarborgt de kernwaarden van de democratie. BZK staat voor een goed en slagvaardig openbaar bestuur en een overheid waar burgers op kunnen vertrouwen. BZK draagt eraan bij dat burgers kunnen wonen in betaalbare, veilige en energiezuinige woningen in een buurt waar iedereen meetelt en meedoet en het prettig leven is. Daarnaast werkt BZK aan een kleinere en efficiëntere overheid, zodat met een minimum aan middelen het maximale voor burgers en bedrijven wordt bereikt.

UBR:
UBR is een interne dienstverlener die de rijksoverheid adviseert bij grote organisatieveranderingen, complexe ICT-trajecten en innovaties in de bedrijfsvoering. Daarnaast levert UBR specialistische diensten en producten op vier expertisegebieden: Informatisering, Personeel, Organisatie en Inkoop. Op elk van deze gebieden levert UBR diensten en producten op verschillende niveaus; van een specialistische klus tot grote politiek-bestuurlijke transitieopdrachten. De afgelopen jaren heeft UBR geïnvesteerd in het optimaliseren en continu ontwikkelen van dienstverlening, maar ook in het doelmatig en duurzaam robuust maken van onze organisatie. Deze investering, gecombineerd met diverse ontwikkelingen binnen en buiten de rijksoverheid, vraagt om een verdere doorontwikkeling van de koers van UBR. UBR heeft als doel bij te dragen aan een sterkere, veiligere, slimmere en wendbaardere overheid.

Afdeling/ team:
Als het gaat om Arbeidsmarkt, heeft het Rijk een stevige ambitie. Het Rijk is in al haar diversiteit één aantrekkelijke werkgever, profileert zich daarom als één aantrekkelijke werkgever en werft daarom ook als één aantrekkelijke werkgever. Door de vraag naar nieuwe medewerkers te bundelen, ontstaat een sterk werkgeversmerk op de arbeidsmarkt en een enorme gezamenlijke wervingskracht. Hiervan profiteert iedere afzonderlijke organisatie binnen de Rijksoverheid. Binnen de dienstenstroom Arbeidsmarkt fungeert het team Functioneel Beheer als helpdesk binnen UBR Personeel en voor de verschillende gebruikersgroepen van de ondersteunende IT systemen.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je beschikt over hbo werk- en denkniveau;
  • Je hebt werkervaring op het gebied functioneel beheer van applicaties;
  • Je hebt kennis/ervaring met het werken in een incidentregistratiesysteem;
  • Je hebt kennis/ervaring met processen en methodieken (ITIL, BISL, Agile/Scrum, TMap e.d.).

Wensen:

  • Je hebt ervaring met het vertalen van vragen over functionaliteit naar ICT oplossingen;
  • Je hebt affiniteit met de organisatie van de opdrachtgever en affiniteit met HR dienstverlening;
  • Je beschikt over kennis van SaaS een pre SalesForce of soortgelijke systemen en de relaties en koppelingen met andere applicaties.

Competenties:

  • Je kunt goed plannen, organiseren, adviseren, presenteren, bent klantgericht en stressbestendig en maakt duidelijke afspraken;
  • Je weet van aanpakken en bent enthousiast;
  • Je bent een teamspeler en hebt gevoel voor je omgeving;
  • Je bent communicatief vaardig;
  • Klantgerichtheid;
  • Analyseren;
  • Samenwerken;
  • Voortgangscontrole;
  • Plannen en organiseren;
  • Flexibiliteit;
  • Initiatief;
  • Zelfstarter.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-06-15 13:07:30



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden