Functioneel beheerder | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2021-1003
Startdatum:
01-02-2021
Verwachte einddatum:
01-08-2022 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
6 Jan 2021 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor Justis op zoek naar een Functioneel beheerder op basis van 36 uur per week.

Als senior functioneel beheerder ben je verantwoordelijk voor de beschikbaarheid en continuïteit van de IV systemen van Justis. Je zorgt ervoor dat de inrichting en functionaliteit van de systemen goed is aangesloten op de wensen en behoeften van de gebruikersorganisatie. Je bent een kundige sparring partner voor gebruikers, ICT leveranciers, informatieleveranciers en andere collega’s binnen de afdeling IV. Je ondersteunt eindgebruikers bij het uitvoeren van hun taken en neemt regie waar het de adequate afhandeling van gebruikersmeldingen en -wensen betreft. Je participeert actief in overleggen, zowel bij Justis afdelingen als bij leveranciers. Je stuurt leveranciers aan op basis van gemaakte afspraken en behartigt de belangen van de business in projecten én richting de leveranciers.

In de uitvoering van de beheerprocessen binnen functioneel beheer lever je een inhoudelijke bijdrage aan de ontwikkeling van de Justis producten. Je treft waar nodig goede beheersmaatregelen, zowel intern als aan de zijde van de leveranciers. Je coördineert incidenten, wijzigingen en voert een gedegen autorisatiebeheer. Je zorgt ervoor dat de documentatie over de IV systemen correct én up to date is.

In de uitvoering bij de doorontwikkelprocessen van de applicaties inventariseer je alle gebruikerswensen en vertaalt deze naar heldere requirements. Je ondersteunt en adviseert gebruikers bij het afstemmen van de ontwerpen. Je coördineert acceptatietesten en legt de uitkomsten zorgvuldig vast. Samen met de gebruikers en leveranciers draag je zorg voor een goede implementatie van nieuwe functionaliteiten. 

Als senior functioneel beheerder heb je naast de reguliere beheertaken ook een coördinerende rol binnen het team en ben je namens functioneel beheer de inhoudelijk linking-pin naar het management van IV. Vanuit deze:

  • Adviseer je inhoudelijk over het gebruik van IV diensten in afstemming met informatiemanagement en leveranciers;
  • Coördineer je de uitvoering van de beheerprocessen en stuur je samen met procesmanagement en servicelevel management op de optimalisatie van de uitvoering van de beheerprocessen;
  • Neem je als representant van Justis deel aan (inter)departementale projecten;
  • Neem je beslissingen over de inrichting, aanpassing en uitvoering van het functioneel beheer, over regie en coördinatie m.b.t. gegevensbeheer en bijdragen aan ontwikkelingen;
  • Stel je adviesrapporten en notities op ter verbetering van de dienstverlening;
  • Ben je verantwoordelijk voor het plannen en uitvoeren van het Lifecycle management van de IV dienstverlening;
  • Coach en ondersteun je de functioneel beheerders bij het uitvoeren van de dagelijkse taken.
  • Ben je BiSL Foundation/Next gecertificeerd en ITIL gecertificeerd zodat je collega beheerders procesmatig kan coachen en ondersteunen.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je hebt een afgeronde opleiding (diploma) HBO Bedrijfs-Informatica (BI) of andere Informatica opleiding op HBO niveau of hoger;
  • Je overlegt indien je wordt uitgenodigd voor het Interview Kopie van de diploma’s (Opleiding, BiSL, ITIL);
  • Je hebt aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring als Senior Functioneel Beheerder in een regie-organisatie. Waarvan minimaal 2 opgedaan in de afgelopen drie jaar;
  • Je bezit aantoonbaar kennis van de BiSL en ITIL en werkervaring (zoals uit de CV naar voren komt);
  • Je hebt aantoonbaar kennis van functioneel applicatie beheer (zoals uit de CV naar voren komt);
  • Je bent in het bezit van een BiSL Foundation/Next certificaat;
  • Je bent in het bezit van een ITIL certificaat;
  • Ervaring met aansturen leveranciers in een regie-organisatie (zoals uit de CV naar voren komt).

Wensen:

  • Je hebt aantoonbaar ervaring met het opstellen en vertalen van businesswensen naar applicatieve voorstellen (bijv. door het opstellen van Use Cases, Informatie Analyse Rapporten) zoals uit de CV naar voren komt;
  • Je hebt aantoonbaar ervaring met Life Cycle Management (LCM) en/of Applicatie Lifecycle Management (ALM) zoals uit de CV naar voren komt;
  • Je hebt bij meerdere opdrachten in een regie-organisatie gewerkt. Geef aan hoeveel opdracht;
  • Je bent in het bezit van het diploma HBO Functioneel Applicatie Beheer of HBO Applicatie Beheer en kan het certificaat overleggen;
  • Je bent in het bezit van een SCRUM certificaat, bijv. PSM-1 of PSPO-1 of LEAN Sigma/Belt.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2021-01-04 10:53:29

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden