Functioneel Beheerder HRM | Utrecht

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Utrecht
Aanvraagnummer:
A2020-0093
Startdatum:
02-03-2020
Verwachte einddatum:
01-09-2020
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
17 Feb 2020 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Marco Buitenhuis
Telefoonnummer:
06-29602668

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Gemeente Utrecht op zoek naar een Functioneel Beheerder HRM op basis van 36 uur per week. 

Het Team:
Je werkt binnen de voorziening bedrijfsvoering, onderdeel van DomstadIT. Bedrijfsvoering bestaat uit ongeveer 25 medewerkers met verschillende functionele en technische expertises waaronder een Supplymanager, Product Owner ‘s en scrummaster. Het Functioneel Beheer team van HRM bestaat uit drie collega’s die je gaat versterken.

Daarnaast worden wij gecoacht met agile werken door agile coaches en continu verbeteren adviseurs. De gemeente Utrecht is bezig met het inrichten van een Demand Supply organisatie. Een omvangrijke operatie waarbij alles anders wordt. Het doel is het leveren van meer klantwaarde waarbij het demand team de vraag ophaalt bij de business en deze vervolgens afstemt met de supply kant. Wij veranderen organisch van een klassiek beheer organisatie en projectorganisatie naar voorzieningen. Naast de voorziening digitaal samenwerken, zaakgericht werken, hosting, connectiviteit, en datacenter is jouw plek binnen de voorziening bedrijfsvoering, waar veel financiële systemen zijn ondergebracht.

Dit is je werk:
De gemeente is op zoek naar tijdelijke ondersteuning van een functioneel beheerder voor de HR applicaties. Je voert beheer en onderhoud uit van de huidige HR applicaties (PIMS, YouPP en LPS Online), beantwoordt gebruikersvragen en helpt bij het oplossen van incidenten en problemen. Ook draag je bij aan het gestructureerd testen en doorvoeren van wijzigingen vanuit het OTAP-principe. Je hebt vanuit jouw rol veelvuldig contact met de leverancier, gebruikers van HRM en technisch applicatie beheerders.

Wij leveren onze dienstverlening 24*7 en plannen groot onderhoud meestal in het weekend en updates in de avond. Zo hebben gebruikers er het minste last van. Daardoor hebben we je inzet soms ook in het weekend nodig.

De Organisatie:
De gemeente Utrecht is bezig met het inrichten van een Demand Supply organisatie. Een omvangrijke operatie waarbij alles anders wordt. Het doel is het leveren van meer klantwaarde waarbij het demand team de vraag ophaalt bij de business en deze vervolgens afstemt met de supply kant. Wij veranderen organisch van een klassieke beheer organisatie en projectorganisatie naar voorzieningen. Naast de voorzieningen digitaal samenwerken, zaakgericht werken, hosting, connectiviteitcameratoezicht en datacenter is jouw plek binnen de voorziening bedrijfsvoering, waar veel financiële systemen zijn ondergebracht. Bedrijfsvoering bestaat uit ongeveer 25 medewerkers met verschillende functionele en technische expertises uit een Supplymanager, 2 Product Owner’s en eén scrummaster. Daarnaast worden wij gecoached met agile werken door agile coaches en continu verbeteren adviseurs.

Dit is wat wij doen:
DomstadIT ontwikkelt, levert, installeert en beheert alles wat nodig is voor de automatisering, de digitalisering en het digitaal werken van de gemeentelijke organisatie. We zorgen voor een stabiele en optimaal beschikbare ICT infrastructuur. We werken aan kantoorautomatisering, telefonie, organiseren hosting, dataopslag en virtualisatie. We voeren selfservice in en we automatiseren en standaardiseren waar mogelijk beheertaken. Bij dit alles zoeken we naar vernieuwende en besparende werkwijzen en producten. Zo dragen wij ons steentje bij aan een goede bedrijfsvoering.

Hier zijn we trots op:
Wij willen voorop lopen in innovatie. De voorzieningen Hosting, Connectivity en Werklek zullen snel grote sprongen maken op gebied van cloud computing, waaronder de introductie van Docker Containers, Netwerkvirtualisatie en cloud desktop.

Wij zijn klantgericht en gemotiveerd om de beste IT te leveren aan onze organisatie en daarmee aan onze stad. Wij gaan respectvol met elkaar om en staan samen voor de diensten die wij als team leveren.

Onze plek in de organisatie:
Domstad IT is medio 2019 ontstaan na de samenvoeging van de I&A afdelingen Informatie Voorzieningen en Automatisering. De afdeling werkt zoveel mogelijk volgens een Demand-Supply scructuur en is Agile opgezet. De inhoudelijk teams zijn gebundeld in voorzieningen.

Functie eisen en wensen

Je werkzaamheden bestaan uit:

  • Beheren en onderhouden van de voorzieningen van het personeels- en salarissysteem (PIMS, YouPP en LPS Online);
  • Ondersteuning bij vragen van gebruikers HRM over de applicatie;
  • Gestructureerd doorvoeren van wijzigingen vanuit het OTAP-principe;
  • Activiteiten met betrekking tot de installatie van releases en fixes;
  • Proactief communiceren naar gebruikers bij veranderingen die plaatsvinden in de voorzieningen;
  • Participatie wekelijkse stand-ups met het team en HRM waarin wijzingen op een agile wijze worden opgepakt;
  • Bewaken voortgang openstaande calls bij de leverancier met betrekking tot incidenten, wijzigingen, vragen;
  • Evt. deelname aan projecten (bijvoorbeeld koppelingen/gegevensuitwisselingen, wettelijke wijzigingen etc.).

Eisen:

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau;
  • Meer dan 4 jaar aantoonbare werkervaring met de applicaties PIMS en YouPP. Geef aan hoeveel jaar;
  • Beschrijf kort jouw rol in een recente opdracht;
  • Schrijf een motivatie tbv deze opdracht, ga in op het gestelde profiel;
  • Gemeente Utrecht verwacht twee gecheckte en uitgewerkte referenties passend bij de opdracht. Je geeft met het indienen van de referenties de Gemeente Utrecht akkoord om contact op te nemen met de referent.

Agile Mindset:
Gemeente Utrecht adopteert het Agile gedachtengoed wat voordelen oplevert voor de organisatie. Snel reageren op veranderende situaties en nieuwe eisen, Nadrukkelijke klantgerichtheid, Snel succes en/of falen kunnen signaleren, Effectieve samenwerking in en tussen teams, Focus op resultaat in plaats van op processen, Effectieve kostenbeheersing & Medewerkers delen kennis. Om dit te kunnen doen hebben we mensen nodig met talent en het vermogen mee te bewegen in de wendbaarheid van Agile.

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 3 pagina’s A4 enkelzijdig groot en toont een volledig overzicht van jouw werkzaamheden tot dusver.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-02-14 07:29:04



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden