Functioneel beheerder IAM | Amsterdam

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amsterdam
Aanvraagnummer:
A2020-0325
Startdatum:
01-07-2020
Verwachte einddatum:
31-12-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
18 Jun 2020 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Marco Buitenhuis
Telefoonnummer:
06-29602668

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Gemeente Amsterdam op zoek naar een Functioneel beheerder IAM op basis van 36 uur per week. 

Functieomschrijving:
Als Functioneel Beheerder  AIM ben je mede verantwoordelijk voor het beheer en de vernieuwing van de Identity & Access Management (IAM) systemen van Gemeente Amsterdam.

De IAM systemen regelen de toegang tot een aantal digitale diensten van de gemeente voor alle medewerkers en een aantal leveranciers. Hierbij is team IAM verantwoordelijk voor het toebedelen en controleren van uitgegeven (digitale) identiteiten. Als functioneel beheerder ben je samen met je collega’s verantwoordelijk voor een stabiele omgeving en voor het bijbenen van alle technologische ontwikkelingen die nodig zijn om betrouwbare en veilige digitale diensten te kunnen leveren.
In deze functie acteer je op het snijvlak tussen business en de IT organisatie je ondersteunt op operationeel niveau. Het taken pakket varieert van het afhandelen en (inhoudelijk) coördineren van incidenten en standaard wijzigingen tot het meewerken in de div. projecten bij team IAM.
Wij zijn op zoek naar een enthousiaste, ambitieuze en deskundige collega met een servicegerichte en flexibele werkhouding.

Werkzaamheden:
Competence Center Werkplekbeheer & kantoorautomatisering (CCW) is een zeer dynamische afdeling die bestaat uit meerdere teams. Eén van de teams is het team IAM. Dit team is verantwoordelijk voor het onderhoud van de IAM systemen en neemt deel aan verschillende projecten.

Werkzaamheden:

  • Beheer omgevingen ten behoeve van het synchroniseren van identiteiten tussen lokale netwerkdirectories van diensten en stadsdelen, P-Net, de centrale IAM directory en (databases van) applicaties;
  • Het beschikbaar stellen van functionaliteit voor het beheren van wachtwoorden;
  • Vaststellen richtlijnen en procedures;
  • Dagelijkse monitoring van het synchronisatieproces tussen lokale netwerkdirectories en de centrale IAM directory;
  • Dagelijkse monitoring van het synchronisatieproces tussen P-Net en de centrale IAM directory;
  • Oplossen van incidenten/storingen;
  • Afhandelen service verzoeken;
  • Beheren documentatie.

Gemeentelijke organisatie:
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. 

De opdrachtgever(s):
Gemeente Amsterdam
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie en Interne Dienstverlening bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals ICT, sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad.

De directie ICT is onderdeel van het cluster Interne Dienstverlening en is verantwoordelijk voor het leveren van een toekomst vaste, betrouwbare en veilige ICT-infrastructuur (netwerk, datacenters, werkplekken, technisch applicatiebeheer en telefonie) voor de gemeente Amsterdam. Daarmee vormt de ICT-infrastructuur een stabiele basis voor de gemeentelijke informatievoorziening en waar nodig die van haar ketenpartners waarlangs producten en diensten worden geleverd aan burgers, bedrijfsleven en publieke organisaties.
Directie ICT bestaat uit drie onderdelen: ICT Operations, CIO Office en Ondersteuning Primair Proces. De afdeling ICT is gehuisvest aan de Cruquiusweg 5 te Amsterdam.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Minimaal over een hbo werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! Je moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd;
  • Geef in maximaal 1a4 pagina’s aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Je motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien je hiervoor wordt uitgenodigd;
  • Je bent goed in het kunnen overdragen van kennis en vastlegging hiervan. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Kennis en ervaring met LDAP en Active Directory (AD). Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Ervaring met Net IQ. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Ervaring in het werken binnen een beheeromgeving/regime volgens ITIL framework. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Ervaring in het werken binnen een Windows / Citrix platform. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Minimaal 1 relevante referentie (organisatie – naam contactpersoon – telefoonnummer contactpersoon). Na afstemming met de kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie;
  • Je hebt de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam.

Wensen:

  • Je hebt kennis van IAM processen en het toepassen ervan in complexe IT omgevingen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Ervaring binnen en gemeentelijke organisatie. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Ervaring met projectmatig werken (Prince2/Agile/Scrum). Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Competenties:

  • Communicatief vaardig;
  • Doel- en resultaatgerichte instelling;
  • Probleemoplossend vermogen;
  • Kan goed plannen en organiseren;
  • Sterk in documenteren van werkzaamheden of instructies.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-06-09 08:08:09



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden