Functioneel beheerder Planningsapplicatie | Amsterdam

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amsterdam
Aanvraagnummer:
A2019-0672
Startdatum:
01-07-2019
Verwachte einddatum:
30-06-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
32
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
13 Jun 2019 7:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Gemeente Amsterdam op zoek naar een Functioneel beheerder voor 32 uur per week. 

Functieomschrijving:
Functioneel beheerder planapplicatie (ORTEC) en Voorraadbeheer (Navision) (zowel de daadwerkelijke applicaties als de werking van de app die de werkwijze ondersteunt.)
 
Vanaf 1 september 2018 wordt de openbare ruimte beheerd en ontwikkeld door twee afdelingen: de nieuw op te richten afdeling Stadswerken voor dagelijks beheer en de uit te breiden afdeling Verkeer& Openbare Ruimte voor stedelijk beheer. Beide afdelingen werken in en aan dezelfde openbare ruimte. Mede hierdoor vindt er een verdergaande centralisatie en standaardisatie plaats waarbij informatiegestuurd werken steeds belangrijker wordt.

Als functioneel beheerder ben je een belangrijk onderdeel om dit proces zo optimaal mogelijk te ondersteunen.
Voor plannen gaan we gebruik maken van de applicatie van ORTEC, inclusief een beheerapp en voor voorraadbeheer van de applicatie Navision. We zoeken een enthousiast en flexibel functioneel beheerder, die als functioneel beheerder mee doet in deze projecten en zo een bijdrage levert aan de kwaliteit van de openbare ruimte van de gemeente Amsterdam en aan een efficiënte planning van mensen en middelen.

Werkzaamheden:

  • Je zorgt dat gebruikers gebruik kunnen maken van de applicatie en voert alle benodigde gegevens in;
  • Je richt rapportages in voor de gebruikers;
  • Je ondersteunt gebruikers in het dagelijks gebruik (van o.a draaien van rapportages);
  • Je verhelpt en/of coördineert het oplossen van storingen/incidenten. In het geval van een structureel karakter ben je in staat een wijzigingsverzoek op te stellen ter voorkoming van dezelfde storingen/incidenten;
  • Je vertaalt gebruikerseisen en wensen naar wijzigingsverzoeken en functionele ontwerpen;
  • Coördineert en faciliteert de FAT (Functionele Acceptatie Testen) en GAT (Gebruikers Acceptatie Testen);
  • Je bent de functionele sparringpartner voor de technische ontwikkelaars van de systemen met als doel functionele ontwerpen gerealiseerd te krijgen;
  • Signaleert ontwikkelingen en levert voorstellen tot verdere ontwikkeling en optimalisatie. 

Naast de meer traditionele kant van functioneel beheer zijn we op zoek naar iemand die bij voorkeur bekend is met het werken volgens Agile scum en er zin in heeft om ook innovatief bezig te kunnen zijn. 

Gemeentelijke organisatie:
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie en Interne Dienstverlening bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. 

De opdrachtgever(s):
Amsterdam heeft een bijzondere aantrekkingskracht op bewoners, bedrijven en bezoekers. Die aantrekkingskracht heeft de hoofdstad de afgelopen jaren vele nieuwe Amsterdammers, een ongekende dynamiek en economische en culturele voorspoed gebracht.
 
Elk jaar weer komen steeds meer mensen in Amsterdam wonen, werken en op bezoek. De groei van Amsterdam stelt de stad voor nieuwe vraagstukken, met betrekking tot bijvoorbeeld leefbaarheid, mobiliteit en bereikbaarheid, wonen, werken en toerisme. Dit is de context van Ruimte en Economie en de 13 afdelingen (rve´s) die samen dit cluster vormen.
 
Ruimte en Economie zet in op stadsbrede samenwerking, met aandacht voor alle ‘schaalniveaus’, van portiek tot de gehele metropool. De focus ligt op samenwerking binnen de gemeente, gebiedsgericht tussen rve´s en stadsdelen en samenwerking met bewoners, bedrijven, bezoekers en organisatie in de stad. Doel is het behalen van resultaten voor de Amsterdammer.
 
De afdeling Informatievoorziening Ruimte en Economie (IV R&E) zorgt ervoor dat de informatievoorziening en het informatiebeheer zo zijn ingericht, dat het zo goed mogelijk bijdraagt aan de doelstellingen van het cluster en van de gemeente Amsterdam. Kortom: IV R&E voorziet de managers en medewerkers van het cluster Ruimte en Economie en andere belanghebbenden in de stad van de informatie die zij nodig hebben om te weten wat ze moeten weten, zodat ze kunnen doen wat ze moeten doen.

Functie eisen

Harde eisen:

  • Minimaal 1 relevante referentie (organisatie – naam contactpersoon – telefoonnummer contactpersoon). Na afstemming met de kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie;
  • Je hebt de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  • Beschikt minimaal over een HBO werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • In het bezit van een BISL-certificaat. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! Je moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd;
  • In het bezit van het T-map certificaat. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! Je moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet kan de score worden bijgesteld;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare ervaring met het uitvoeren van functioneel beheer taken en ketenregie volgens BISL.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Ervaring met het opzetten en uitvoeren van gestructureerd testen volgens T-map. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Ervaring in het projectmatig werken (bij voorkeur kennis en ervaring met Prince 2 en Scrum aanpak). Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Ervaring met het zelfstandig managen van projecten en het coördineren van releases. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je hebt het vermogen om gebruikerswensen en eisen vanuit de business helder te vertalen en te formuleren in functionele specificaties of user story’s. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je hebt ervaring met het opstellen van functioneel beheerdocumenten, gebruikershandleidingen, procedures en procesbeschrijvingen voor beheer. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je hebt kennis van de lean principes. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je hebt kennis van, en affiniteit met ICT-infrastructuur, connectiviteit en techniek, bij voorkeur op gebied van industriële automatisering. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Kennis van, en ervaring met complexe relationele databases zoals Oracle. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je bent in staat om SQL query’s te lezen en op te stellen;
  • Je bent bereid om buiten kantooruren, in avonden en weekenden, stand-by te staan bij productieverstoringen en productieverificatie testen.

Wensen:

  • Ervaring binnen een (middel)grote gemeente en bijbehorende complexiteit. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je hebt aantoonbare ervaring met (complexe) IV projecten. Het aantal jaren ervaring dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je bent bekend met het werken volgens Agile Scrum. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Competenties:

  • Communicatief;
  • Klantgericht;
  • Analytisch vermogen;
  • Stressbestendig;
  • Samenwerken en verbindingen leggen;
  • Verantwoordelijkheid.

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-06-05 06:55:14

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden