Functioneel beheerder t.b.v. JDS-systeem | Almelo

Werkniveau:
Medior
Standplaats:

Almelo
Aanvraagnummer:
A2019-0312
Startdatum:
08-04-2019
Verwachte einddatum:
08-04-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
18 Mar 2019 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functie omschrijving

Quest4 is voor het Justitiële Informatiedienst op zoek naar een  Functioneel beheerder t.b.v. JDS-systeem voor 36 uur per week. 

Ben jij een gedreven, proactieve en klantgerichte functioneel beheerder met visie die het een uitdaging vindt om bij te dragen aan een veilige en rechtvaardige samenleving? Dan ben jij degene die we zoeken!

Als functioneel beheerder bij de afdeling Justitiële Documentatie en Informatie Beheer (JDenIB) houd je je bezig met het dagelijkse beheer, onderhoud en (door)ontwikkeling van de binnen de afdeling in beheer zijnde systemen, primair JDS. Je bent verantwoordelijk voor het optimaal functioneren van dit informatiesysteem conform de gebruikerseisen/-wensen en afspraken met opdrachtgevers. Hierbij maak je gebruik van je kennis en ervaring van relevante trends en ontwikkelingen in de markt en het vakgebied, zoals agile werken.

De opdracht vindt plaats binnen de directie Operatie van Justid, in opdracht van diezelfde directie. De afdeling waarbinnen de opdracht plaatsvindt is JDenIB.

De afdeling Justitiële Documentatie en Informatiebeheer (JDenIB) is enerzijds gericht op de wettelijke beheertaken zoals bedoeld in de Wet justitiële- en strafvorderlijke gegevens (Wjsg) van het Justitieel Documentatie Systeem, inclusief het Persoons Dossier Systeem (JDS/PDS). Anderzijds is de afdeling verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van de zogenaamde derden-systemen:

  • De Onderzoeks- en Beleidsdatabase Justitiële Documentatie (OBJD);
  • Het Landelijk Uniform Registratiesysteem voor Internationale Rechtshulpverzoeken (LURIS);
  • Register Tuchtrechtelijke Uitspraken (RTU).

De werkzaamheden zullen voornamelijk, maar niet per definitie, worden uitgevoerd ten behoeve van het beheer van het Justitieel Documentatie Systeem (JDS).

De werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Het (dagelijkse) beheer van JDS en mogelijk overig op de afdeling in beheer zijde systemen;
  • Signaleren van systeemverstoringen, initiëren van oplossingen en het realiseren daarvan volgens de geldende beheerprocessen;
  • Bewaken van de juistheid van de werking van de interfaces met andere informatiesystemen binnen en buiten Justid en het doen van voorstellen tot verbetering daarvan;
  • Fungeren als aanspreekpunt en vraagbaak voor (interne en externe) gebruikers enerzijds en leveranciers anderzijds;
  • Deelnemen aan in- en externe werkgroepen, projecten, klantoverleg en systeem specifieke overleggen, waarbij je vanuit je vakinhoudelijke expertise ketenpartners ondersteunt bij het expliciteren van gewenste functionaliteiten;
  • Beheren van autorisaties;
  • Opstellen en onderhouden van procedures, handleidingen;
  • Systeemspecificaties; samenstellen en uitvoeren van (ad-hoc) query’s ten behoeve van bijvoorbeeld management rapportages, specifieke onderzoeksvragen en kwaliteitszorg.

Functie eisen

Harde eisen:

  • Je bent vanaf 8-4-2019 beschikbaar voor 36 uur per week voor een periode van 12 maanden met een eventuele verlenging van 12 maanden. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend;
  • Je hebt een afgeronde HBO-opleiding of heeft HBO niveau aantoonbaar door werkervaring verkregen in de laatste 5 jaar;
  • Je hebt aantoonbare recente kennis van databases en database tools. Recente (korter dan 1 jaar) werkervaring met Oracle, SQL en/of PL/SQL Toad is een must;
  • Je hebt aantoonbare recente (korter dan 2 jaren) kennis van en ervaring met Topdesk;
  • Je hebt inzicht in samenhangen tussen het werkgebied van functioneel beheer en dat van andere vakgebieden zoals functioneel ontwerp, ontwikkeling, test, TAB em DBA;
  • Je beschikt over theoretische kennis met Agile werken (scrum).

Wensen:

  • Je beschikt over ICT-kennis. Moet met een team kunnen meedenken/klankborden over technische oplossingsrichtingen;
  • Je toont “ownership” m.b.t. de opgedragen / afgesproken werkzaamheden;
  • Je bent bereid te werken in één van de volgende roosters: – Afwisselend 5×8 (maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag) en 4×8 (maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag), – 4×9 (maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag).

Competenties:

  • Communicatief vaardig;
  • Samenwerken in teamverband;
  • Kan goed plannen en organiseren.

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-03-05 10:34:45



Status : Gesloten

Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
NeeJa
Maximale uploadgrootte: 5MB

Conform de AVG-wetgeving verwijzen wij naar ons privacy statement.

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Plaats een opdracht op Quest4

Plaats een opdracht