Functioneel Beheerder | Zwolle (1 dag per week Utrecht en incidentieel Den Haag)

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Zwolle (1 dag per week Utrecht en incidentieel Den Haag)
Aanvraagnummer:
A2020-0408
Startdatum:
01-09-2020
Verwachte einddatum:
30-11-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36 uur
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
21 Jul 2020 10:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Binnen de afdeling Informatiemanagement en Procesontwerp (IMP) is behoefte aan een functioneel beheerder, die niet terugdeinst voor een technische uitdaging. De beheerder wordt ingezet voor de applicatie eLoket. Als functioneel beheerder ben je samen met een aantal andere collega’s verantwoordelijk voor de functionele instandhouding en continuïteit van het eLoket. Je werkt samen met collega beheerder de opdrachtgever/eigenaar van de applicatie, de ICT-leverancier en de regisseur van IMP.

De werkzaamheden omvatten:

• Wijzigingsverzoeken beoordelen, beschrijven en aanbieden aan de leverancier
• Registratie en bewaking van de werking van applicaties
• Kaders, richtlijnen en voorwaarden voor correct gebruik van de applicaties.
• Gebruikersondersteuning
• Maken van queries en XML-transformaties

Verbijzondering werkzaamheden:
• Functionele instandhouding en continuïteit van de applicaties waarborgen, onderzoeken van incidenten
• Opstellen van functioneel ontwerpen en/of userstories
• Afstemming met technisch beheer DICTU en externe ICT-leveranciers
• Leveren van gebruikersondersteuning en de inrichting daarvan (incidenten, meldingen, autorisatiebeheer)
• Bijdrage aan het naar productie brengen van releases en changes
• Maken testaanpak, maken testgevallen, uitvoeren FAT en coördineren GAT
• XML-transformaties maken ten behoeve van het overzetten aanvragen van de front end naar de back end
• In de toekomst het zelf maken van aanpassingen aan formulieren
• SQL queries schrijven voor het rapporteren en aanpassen van testgegevens
• Actualiseren van documentatie en de beheerhandboeken
• Bijdrage aan het optimaliseren van de processen binnen de functioneel beheer organisatie

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Testmanagement: Testen Foundation; ISTQB Foundation, IT Foundation; A+ Essentials, Informatiesystemen Foundation, Projectmanagement Foundation; PRINCE2 Foundation, Applicatiemanagement Foundation, Ontwerp en Ontwikkeling Informatiesystemen Foundation; Object Oriëntatie Foundation
  • Applicatiebeheer: Ontwerp en Ontwikkeling Informatiesyste- men Foundation; RAD/LAD; XML/UML; XBRL, HTML, ASP, SOAP, XML, XSL-T, XPath,, DOM, XML Schema’s, Databases en SQL Foundation, IT Foundation; A+ Essentials, Informatiesystemen Foundation, Testen Foundation; TMapNext Foundation; ISTQB Certified Tester Foundation Level, Applicatiemanagement Foundation, ITSM Foundation; ITIL Foundation
  • Databasebeheer: Databases en QSL Foundation, Ontwerp en Ontwikkeling Informatiesystemen Foundation, IT Foundation; A+ Essentials, Informatiesystemen Foundation, Applicatiemanagement Foundation, Information Security Foundation
  • Releasemanagement: ITSM Foundation; ITIL Foundation, IT Foundation; A+ Essentials, Informatiesystemen Foundation
  • Minimaal 2 jaar ervaring binnen een overheidsorganisatie.

Wensen:

  • Aantoonbare ervaring met het opstellen en uitvoeren van acceptatietesten conform TMap Next.
  • Werkervaring in vergelijkbare functie in een grote overheids- of dienstverlenende organisatie
  • Kennis en ervaring met de Agile werkwijze (SCRUM) icm TFS (backlog).
  • In bezit van HBO-diploma of werkervaring op HBO niveau
  • Aantoonbare werkervaring in een functie, waarin men optreedt als intermediair tussen ICT leveranciers en gebruikers
  • Kennis van de AVG wet- en regelgeving, Ervaring met het implementeren van deze regelgeving in applicaties is een pré.
  • Relevante werkervaring in het beheren van functionaliteiten binnen een grootschalige gebruikersorganisatie
  • Ervaring met beheer- en analysemethoden en beheertools (onder andere Topdesk)

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-07-16 15:08:35



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden