Pitstop voor succes
ICT detachering & recruitment

Hoge Raad Portaal ontwikkelaar | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2019-0400
Startdatum:
01-05-2019
Verwachte einddatum:
01-05-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
24-32
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
3 Apr 2019 3:00 PM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Quest4 is voor De Hoge Raad op zoek naar een Portaal ontwikkelaar voor 24-32 uur per week.

Als Portaal Ontwikkelaar is de kandidaat bezig met het bouwen van het portaal van de Hoge Raad voor de digitale toegang tot het cassatierecht en is ook verantwoordelijk voor de interfaces vanuit en naar het portaal. Verder wordt van de kandidaat verwacht mee te kunnen denken bij het meehelpen van het realiseren, testen en de daadwerkelijke implementatie van de omgeving bij de Hoge Raad, procespartijen en derden.

Als Portaal Ontwikkelaar ondersteun je de programmamanager van het Dic@s programma (de equivalent van het KEI-digitaliseringsprogramma) in het uitvoeren van het projectenprogramma. Het gaat hierbij om advies geven over de Dic@s portaal en bent actief betrokken bij het ontwikkelen ervan. Je hebt een proactieve houding en brengt veel energie en vasthoudendheid mee. Je voert als Portaal Ontwikkelaar in ieder geval de volgende taken uit:

  • Omzetten van technische specificaties tot een programma;
  • Zorgdragen van de implementatie van de gebruikersspecificaties;
  • Opstellen, in samenwerking met de business consult Dic@s Portaal, van de planning van de ontwikkeling van het portaal en deze bewaken;
  • Uitvoeren van wijzigingen op het portaal;
  • Het bewaken van de werking van functionaliteiten in het portaal;
  • Het bijhouden van technische documentatie van het portaal;
  • Het in kaart brengen van risico’s en het melden hier van;
  • Het beschikbaar maken van de productieomgeving van het portaal;
  • Het beschikbaar maken van de test- en trainingsomgeving van het portaal;
  • Het beheren van het portaal;
  • Het actief meedoen in de audits en pentesten m.b.t. het portaal;
  • Adviseren over en mede-invulling geven aan de inrichting van project;
  • De werkzaamheden worden vanuit de standplaats Den Haag uitgevoerd.

De Hoge Raad der Nederlanden is de hoogste rechter op het gebied van civiel recht, strafrecht en belastingrecht. De Hoge Raad is geen derde instantie maar cassatierechter. Dat betekent dat de Hoge Raad beoordeelt of de feitenrechter het recht goed heeft uitgelegd en toegepast. Als cassatierechter beantwoordt de Hoge Raad rechtsvragen en draagt zo bij aan de ontwikkeling van het recht en de rechtsbescherming. Ook zorgt de Hoge Raad voor rechtseenheid. Zo vervult de Hoge Raad een belangrijke maatschappelijke taak. Om dat zo goed mogelijk te doen, stelt de Hoge Raad zich dienstbaar aan de samenleving op. Aan de Hoge Raad is het parket verbonden. Het parket is onafhankelijk en geeft onder leiding van de procureur-generaal rechtsgeleerde adviezen aan de Hoge Raad.

Als invulling op de KEI-wetgeving ontwikkelt de Hoge Raad een webportaal waarmee digitale toegang tot de cassatierechtspraak mogelijk gemaakt wordt. Dit gebeurt onder de projectnaam 6 Dic@s (digitale cassatie). Sinds maart 2017 is digitale cassatie voor civiele vorderingszaken mogelijk en vanaf december 2018 voor strafzaken. Op basis van dit bewezen concept wordt op dit moment verder gewerkt aan digitale cassatie in belastingzaken. Om de werkzaamheden volgens planning te kunnen uitvoeren, is uitbreiding van het projectteam op zijn plaats. De gezochte kandidaat zal meehelpen met ,het opstellen van de functionele specificaties voor zowel het webportaal als het interne systeem Mijn Werkomgeving en deze vertalen naar technische oplossingen die samen met de ontwikkelaars worden gerealiseerd. De kandidaat is vervolgens ook betrokken bij de testwerkzaamheden en de implementatie daarvan binnen de Hoge Raad en bij zijn ketenpartners.

Functie eisen

Harde eisen:

  • Je bent beschikbaar op maandag 15 april 2019 t/m vrijdag 19 april 2019 voor de intake gesprekken;
  • Bij eventuele gunning lever je voor aanvang van de werkzaamheden bij de inhurende manager, een rechtsgeldig VOG in welke niet langer dan 2 maanden voorafgaand aan de beoogde startdatum is afgegeven, organisatie specifiek is én betrekking heeft op screeningsprofiel 11 ,12 ,13 en 41 voor de uit te voeren diensten/werkzaamheden;
  • Je bent beschikbaar voor 24-32 uur per week, flexibel inzetbaar gedurende de week afhankelijk van de werkzaamheden, voor de gehele inhuur-periode binnen het project (naar verwachting gaat het om een langere periode waarbij het niet onwaarschijnlijk is dat deze meerdere jaren bedraagt);
  • Je hebt HBO- opleiding afgerond en je hebt een HBO+ werk en denkniveau. Dit moet aantoonbaar naar voren komen in het aangeleverde CV;
  • Je hebt ervaring met genoemde werkzaamheden in soortgelijke rollen, zoals beschreven in de beschrijving van de werkzaamheden. Dit moet aantoonbaar naar voren komen in het aangeleverde CV;
  • Je hebt aantoonbare ervaring met projecten waarin informatiesystemen, zoals documentmanagementsystemen en/of webportalen worden ontwikkeld. Dit moet aantoonbaar naar voren komen in het aangeleverde CV;
  • Je hebt aantoonbare ervaring met projecten waarin digitale publieke portalen worden ontwikkeld;
  • Je hebt aantoonbare ervaring met object georiënteerd programmeren, MVC, Dependency Injection en Inversion of Control. Dit moet aantoonbaar naar voren komen in het aangeleverde CV;
  • Je hebt aantoonbare ervaring met en kennis van Microsoft server side web technologieën, SQL Server, IIS, ASP.NET, ADFS. Dit moet aantoonbaar naar voren komen in het aangeleverde CV;
  • Je hebt aantoonbare ervaring met client-side technologieën, zoals HTML, CSS, JavaScript, jQuery en TypeScript. Dit moet aantoonbaar naar voren komen in het aangeleverde CV;
  • Je hebt aantoonbare ervaring staven (bijv. door het tonen van referenties) en kan aantonen vergelijkbare opdrachten (minimaal één) in het verleden succesvol afgerond te hebben in een soortgelijke rol;
  • Je bent bekend met het werkveld van Justitie en Veiligheid en de rechterlijke omgeving en met de taakverdeling en werkprocessen binnen de rechtspraak, dit kan getoetst worden in het interview;
  • Je stuurt een persoonlijke Nederlandstalige motivatie waarin je toelicht waarom je geschikt bent voor deze functie en wat je voor ons zou kunnen en willen betekenen (maximaal 200 woorden – niet in de 3e persoon geschreven);

Wensen:

  • Je bent bekend met een Application Lifetime Management (ALM) omgeving. Dit moet aantoonbaar naar voren komen in het aangeleverde CV;
  • Je bent bekend met inrichten en release pipelines in TFS. Dit moet aantoonbaar naar voren komen in het aangeleverde CV.

 

Aanvullende informatie

Opmaak cv:

  • In het Nederlands;
  • In Word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-03-21 14:47:04



Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
Sleep je bestanden hierheen, of klik hier om ze te selecteren Kies bestand
Maximale uploadgrootte: 67.11MB
Status : Gesloten

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Plaats een opdracht op Quest4

Plaats een opdracht