ICT Changemanager | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2020-0396
Startdatum:
13-07-2020
Verwachte einddatum:
31-01-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
9 Jul 2020 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Rijksdienst voor Identiteitsgegeven op zoek naar een ICT Changemanager op basis van 36 uur per week.

Opdrachtomschrijving:
Je maakt onderdeel uit van een team van specialisten waarbij je de volgende werkzaamheden voor je rekening neemt:

  • Verantwoordelijk voor het ontwerpen, onderhouden en naleven van complexe changeprocessen over meerdere klantdomeinen;
  • Als voorzitter van de Change Advisory Board (CAB) verantwoordelijk voor de beoordeling en implementatie van changes ten gevolge van life-cycle, gewijzigde of nieuwe functionaliteiten in complexe technische platforms en/of bedrijf kritische klantsystemen;
  • Deelnemer Change Advisory Board bij externe leverancier(s);
  • Verantwoordelijkheid voor het opstellen, onderhouden en afstemmen van de releasekalender met de interne en externe organisatie;
  • Verantwoordelijk voor het projectmatig opzetten en het beheren van Configuratiemanagement DataBase;
  • Opzetten en borgen het Configuratiemanagementproces;
  • Verantwoordelijkheid voor het onderhouden van de relatie met leveranciers, evenals het managen en beheersen van afspraken/ prestaties;
  • Optimaliseren van de ITIL werkprocessen maar ook andere bedrijfsbrede processen;
  • Faciliteren, instrueren en coachen van personen met een rol in het proces;
  • Aanspreken van partijen (in- en extern) over geleverde prestaties;
  • Verantwoordelijk voor een juiste en consistente registratie;
  • Opleveren van diverse rapportages;
  • Evalueren van wijzigingen en releases met betrokken partijen;
  • Vervangen van Incident/Problem manager bij diens afwezigheid.

Opdrachtgever:
De kernwaarden van de democratie: het ministerie van BZK zorgt ervoor dat die gewaarborgd zijn. BZK staat voor een goed en slagvaardig openbaar bestuur en een overheid waar burgers op kunnen vertrouwen. Het ministerie draagt er aan bij dat burgers kunnen wonen in betaalbare, veilige en energiezuinige woningen in een buurt waar iedereen meedoet en het prettig leven is. Daarnaast werkt BZK aan een kleinere en efficiëntere overheid, zodat die met een minimum aan middelen het maximale voor burgers en bedrijven kan bereiken. ‘Samen leven en wonen, in een democratische rechtsstaat, met een slagvaardig bestuur. BZK, duidelijk voor mensen.’

De Rijksdienst voor Identiteitsgegevens is dé uitvoeringsorganisatie op het gebied van persoonsgegevens en reisdocumenten voor het Koninkrijk der Nederlanden. We werken aan een goed en veilig beheer en gebruik van de Basisregistratie Personen, het burgerservicenummer en aan het terugdringen van adres- en identiteitsfraude. Ook zijn we verantwoordelijk voor het stelsel van reisdocumenten (paspoorten en identiteitskaarten). We doen dit werk voor gemeenten en andere betrokken overheidsinstanties en koepelorganisaties, zoals de Belastingdienst, het UWV, de pensioenfondsen en de SVB. Ook in het Caribische deel van het Koninkrijk bouwen we samen aan een betrouwbare persoonsinformatievoorziening.

Directie Informatievoorziening en Systemen, afdeling Proces- en Systeemkwaliteit:
Deze vacature valt in de directie Informatievoorziening en Systemen. Deze directie is verantwoordelijk voor het (functioneel, applicatief en technisch) beheren en exploiteren van de informatiesystemen.

Als afdeling Proces- en Systeemkwaliteit zijn wij verantwoordelijk voor het leveren van een inhoudelijke bijdrage aan het kwaliteitsbeleid van RvIG. We zorgen voor de vertaling ervan naar een operationeel uitvoeringskader om borging van de kwaliteit in de producten en diensten die onze directie levert te garanderen. Deze vertaling richt zich met name op de kwaliteit van de processen die worden gehanteerd. Tevens zijn we verantwoordelijk voor het richten, inrichten en verrichten van een aantal belangrijke processen, te weten het incident- en problem management, het wijzigingsbeheer, het testmanagement, het leveranciersmanagement en tot slot informatiebeveiliging.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Minimaal een HBO werk- en denkniveau;
  • Aantoonbaar meerjarige ervaring met change- en releasemanagement;
  • Kennis van en ervaring met het ontwerpen, inrichten en implementeren van ITIL/BISL processen, maar ook bedrijfsbrede processen;
  • Ervaring met het opzetten en een CMDB.

Wensen:

  • Je bent bekend met het werken in complexe omgevingen;
  • Je bent bekend met ITIL/BISL processen Release- & Deployment management, Changemanagement en Configuratiemanagement.

Overige vaardigheden:

  • ASL, ITIL, Agile en BiSL binnen de IV-keten;
  • Inzicht in samenhang tussen business, informatie en IT;
  • Algemene kennis van de business processen;
  • Stressbestendig, kunnen werken onder grote druk;
  • Flexibel en in staat snel in te spelen op verschillende situaties;
  • Goede communicatieve vaardigheden, resultaatgericht, initiatiefrijk, goed in het opstellen en naleven van planningen en in staat te presteren onder druk.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-07-08 09:08:57



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden