ICT Projectleider | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2020-0645
Startdatum:
04-01-2021
Verwachte einddatum:
30-06-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
25 Nov 2020 10:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Autoriteit Consument & Markt (ACM) op zoek naar een ICT Projectleider op basis van 36 uur per week. 

ACM heeft behoefte aan een daadkrachtige, resultaatgerichte ICT projectleider binnen het programma ICT infrastructuur en Informatiebeveiliging. Hij/zij moet in staat zijn niet alleen de projecten te kunnen aanjagen, maar ook vorm te geven, goed te kunnen afronden. De benodigde expertise en capaciteit is binnen de ACM organisatie momenteel niet aanwezig.

Onder het programma ICT infrastructuur en Informatiebeveiliging hangt een aantal projecten. Deze projecten kennen naast een stevige technische component ook vraagstukken die liggen op het terrein van de business en organisatie. Bovendien zijn dit vaak randvoorwaardelijke projecten, niet alleen binnen het programma maar ook daarbuiten. Hierdoor ligt meer dan een gemiddeld druk om deze projecten te realiseren.

  • De ICT projectleider is goed in het aansturen van het project en de processen die horen bij projectmatig werken. Tegelijkertijd heeft de ICT projectleider voldoende kennis van ICT zodat collega’s uit het team Systeem- en netwerkbeheer en Applicatiebeheer goed inhoudelijk met hem/haar kunnen sparren;
  • De ICT projectleider stuurt een of meerdere projectteams aan waarin grotendeels ICT medewerkers aan deelnemen en een aantal business medewerkers (primair proces), afhankelijk van de inhoud en de fase waarin een project verkeert. Zijn opdrachtgever kan het hoofd I&A zijn maar ook de Manager I-regie;
  • De ICT projectleider is voor het opdrachtnemersdeel verantwoordelijk voor het behalen van het resultaat van het project en stuurt op de proceskant van het project. Hij/zij is verantwoordelijk voor de stukken die aangeleverd worden aan de stuurgroep, bewaakt en stuurt proactief op de voortgang, rapporteert maandelijks aan de programmaleider, zorgt voor de planning en de afstemming daarvan met betrokkenen en escaleert indien nodig naar de programmamanager Infra & IB en/of hoofd I&A;
  • De projecten waarop de ICT projectleider wordt ingezet, zijn het project Upgrade Microsoft Omgevingen en het project Mobiele werkplek.

Het project Upgrade Microsoft Omgevingen zal een groot deel van Q1 en deels mogelijk nog Q2 beslaan. De mobiele werkplek zal nagenoeg geheel 2021 in beslag nemen.

Achtergrond opdracht:
Binnen de ACM loopt het programma ICT Infrastructuur & Informatiebeveiliging. Binnen dat programma lopen meerdere projecten en daarbinnen het project Upgrade Microsoft Omgevingen. Inmiddels is het project complexer gebleken dan aanvankelijk werd gedacht en daarom meer tijd zal gaan vergen om het project af te ronden. Ondertussen gaan de ontwikkelingen vanuit de business door. Aangezien het project Upgrade Microsoft Omgevingen technisch gezien een randvoorwaardelijk project is voor een aantal projecten binnen het programma ICT Infrastructuur & Informatiebeveiliging en voor andere programma’s is het zaak om het tempo van het project te verhogen. Om dat te kunnen heeft ACM extra capaciteit nodig die middels deze inhuur wordt gerealiseerd. 

Organisatie:
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) is een toezichthouder en in 2013 ontstaan uit een fusie tussen De Consumentenautoriteit, Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA). ACM ziet erop toe dat bedrijven eerlijk concurreren en beschermt consumentenbelangen. Het is onze missie kansen en keuzes voor bedrijven en consumenten te bevorderen. Dit doen we door probleemoplossend te werken. ACM is een zelfstandig bestuursorgaan en komt onafhankelijk en zelfstandig tot besluiten. Het Ministerie van Economische Zaken is politiek verantwoordelijk voor het beleid en de wetgeving en bepaalt de kaders waarbinnen ACM opereert. Wij maken ons met ruim 520 collega’s op onafhankelijke en professionele wijze sterk voor consumenten en bedrijven. We zijn een platte, overzichtelijke organisatie met acht directies, te weten: Mededinging, Consumenten, Energie, Telecom Vervoer en Post, Juridische Zaken, het Economisch Bureau, Bedrijfsvoering en Bestuur Beleid en Communicatie.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Minimaal afgeronde hbo Bachelor opleiding;
  • Prince 2 practitioner certificaat of IPMA C certificaat;
  • Expert Kennis en ervaring in migratietrajecten van werkplekken zoals desktop en/of KA migraties in Microsoftomgevingen;
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met projectmanagement op het snijvlak van business en ICT;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met het kunnen schakelen tussen verschillende externe en interne organisaties en processen die daarmee samenhangen;
  • Minimaal 5 jaar diepgaande kennis van implementatie van actuele Microsoft producten;
  • Minimaal 3 jaar ervaring met implementatie van het mobiele werkplekconcept. En je hebt minimaal 3 jaar aanvullende ervaring met aansluiten op de Microsoft cloud diensten.

Wensen:

  • Competenties: – Een stevige, pragmatische pro-actieve projectmanager met ‘hands on’ mentaliteit die zaken goed kan aanjagen en denkt in oplossingen; – De projectmanager dient goed te kunnen sturen op het geheel door te beschikken over een goede helikopterview maar daar waar nodig ook op werkveldniveau, maar niet vervalt in micro management; – Zowel de ICT taal als de taal van de business kan spreken en vertalen om de brug te kunnen slaan tussen ICT en business en vice versa; – Resultaatgericht; – Analytisch sterk; – Plannen en organiseren; – Vasthoudend en gedisciplineerd; – Omgevingssensitief; – Zeer goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden; – Samenwerkingsgericht; – Positief ingesteld die het projectteam kan motiveren in lastige situaties;
  • IPMA B certificering.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op vrijdag 4 december 1e ronde en maandag 7 december 2e ronde. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-11-24 11:05:06



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden